۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۲۹۷۴۵۳
استاد حوزه علمیه قم:

کفار برای سلطه بر ملت ها اشرافی گری را ترویج می کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مهدوی گفت: کفار و یهود برای سلطه و چیرگی بر ملت ها اشرافی گری را ترویج می کنند و همین سبب خواهد شد انسان به تنوع طلبی روی بیاورد.
حجت الاسلام مهدوي کرماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام غلامرضا مهدوی کرمانی استاد سطح عالی حوزه علمیه قم شب گذشته در مسجدالنبی کرمان، گفت: اگر انسان در پرتو نور سیدالشهدا حرکت کند قطعا به هدایت می رسد؛ از آن جا که عالم در دنیا محل حوادث و طوفان ها است نیاز به چراغ راهی است که سید الشهدا همان مصباح هدایت و چراغ راه است.

 

وی در ادامه افزود: وقتی فضای جامعه و فضای فکر اشخاص شبهه ناک است حق و باطل برایش نا مشخص است افراد فرصت طلب و فتنه گر تلاش می کنند تا سپاهیان باطل را زیاد کنند اما وقتی حق و باطل مشخص باشد افراد فتنه گر دستاویزی دیگر ندارند؛ اگر انسان خود را در دامان امام معصوم قرار دهد از فتنه ها نجات پیدا می کند.

 

این کارشناس امور دینی ادامه داد: شبهه و فتنه از صدر اسلام بوده و تا دوران ظهور هم خواهد بود؛ با مطالعه تاریخ می توان فهمید به علت عدم آگاهی و بصیرت مردم شبهات تأثیر گذاشته و فتنه ها به وجود آمد؛ اگر مسلمین به قرآن و عترت تمسک کنند هیچ گاه گمراه نمی شوند اما بعضی ها گفتند که قرآن برای ما کافی است و نقل حدیث را ممنوع کردند در نتیجه راحت تر گمراه شدند.

 

وی تأکید کرد: در زمان خلفا نقل حدیث ممنوع شد برای این که مردم را نسبت به ائمه غافل کرده و ائمه را منزوی کنند و به مردم پیشنهاد دادند تا به حفظ قرآن بپردازند و مردم با ساده لوحی و عدم بصیرت پذیرفتند؛ اگر انسان بداند که در نظام خلقت امام معصوم چه ارزشی دارد دیگر کوچک و بزرگ او معنا ندارد پس امیر مؤمنانی که جوان تر از خلیفه اول بود هم می تواند حاکم جامعه باشد.

 

حجت الاسلام مهدوی ادامه داد: جامعه شیعه پس از رحلت پیامبر با تلاش ائمه کم کم رشد کرد به طوریکه پس از امام رضا امامت امام جواد خردسال را پذیرفتند و هیچ انشقاقی در جامعه شیعه ایجاد نشد اما بعضی ها حضرت علی را به خاطر جوانی به دیگران ترجیح دادند؛ امروز جامعه شیعه به رشدی رسیده است که معتقد شده ولایت و حکومت جامعه باید به دست ولی فقیه باشد.

 

وی تصریح کرد: در زیارت عاشورا اعلام می کنیم که به وسیله محبت و ولایت ائمه به علاوه دشمنی و برائت از دشمنان اسلام به خداوند تقرب می جوییم؛ برائت نداشتن از دشمنان در میان مسلمین از زمان دور بوده و متأسفانه سبب شده سبک زندگی کفار را پذیرا شوند؛ محبت مراتب ابتدایی از قرب و نزدیکی به خداوند را ایجاد می کند اما بدون برائت کامل نمی شود.

 

این استاد حوزه علمیه اظهار داشت: وقتی می گوییم خداوند زمین مرده را زنده می کند کنایه از ظهور است زیرا مرگ زمین مرگ اهل آن بوده و کافر مانند یک مرده است؛ انسان در عالم یا بر اساس اعتقاد به خدا یا بر پایه نفی خداوند زندگی می کند؛ برخی گروه ها اعتقاد به خدا دارند اما خدای آن ها موجودی بی خاصیت است.

 

بی اعتقادی به معاد انسان را به لذت گرایی می کشاند

حجت الاسلام مهدوی گفت: اگر کسی مرگ را پایان زندگی خود بداند فاصله تولد تا مرگ را چگونه طی می کند؟ تمام تلاش خود را می کند تا بیشترین لذت را از زندگی خود ببرد از همین رو می گویند مردم باید در انتخاب پوشش و شیوه زندگی خود آزاد باشند و کسی خواست با چشم خود به سادگی و بی نهایت لذت ببرد همچنین در اعتراض به عفت و پاکدامنی می گویند چرا مزاحم لذت مردم می شوید.

 

این کارشناس امور دینی اظهار داشت: می گویند انسان باید از طریق گوش خود لذت ببرد که مسأله موسیقی مطرح شده پس از آن لذت ذائقه را یادآور می شوند و تنوع در خوردن و آشامیدن را ترویج می دهند؛ وقتی اساس در نفی خداوند شد عاقبت انسان لذت بردن با تمامی ابزار ها می شود.

 

وی با اشاره به مذمت یهود در قرآن اظهار داشت: بنی اسرائیل در زمان حضرت موسی زندگی ساده ای داشتند و به موسی گفتند طاقت نداریم غذای یکدست بخوریم بلکه تنوع در غذا می خواهیم؛ حضرت موسی به قوم خود فرمود شما می خواهید آن چیز ارزشمندی را که دارید از دست بدهید و به چیزی پست برسید و اگر این را می خواهید به سمت سرزمین مصر بروید.

 

این استاد حوزه علمیه تأکید کرد: در قرآن می گوید که ذلت و خواری نصیب بنی اسرائیل شد به دلیل تنوع طلبی که داشتند؛ از آن روز به بعد توطئه گران یهود برای به زانو در آوردن ملت ها اشرافی گری را در میان آن ملت ترویج می کردند تا راحت تر بتوانند بر آن ها غلبه کنند؛ تنوع طلبی روحیه ای متناسب با کفر است و مؤمن متنوع نیست بلکه اهل تحرک است.

 

وی با اشاره به تفاوت تنوع و تحرک گفت: وقتی می گوییم کسی تنوع طلب است یعنی بر روی پله اول نردبام ایستاده و ادا های متفاوتی در می آورد اما تحرک بالارفتن از نردبام حق است که هر چه بیشتر حرکت کنیم جای بیشتری برای حرکت است؛ کسی که دنیا و لذت های دنیایی را هدف قرار داد احساس پوچی می کند و برای رفع این پوچی به تنوع روی می آورد.

 

حجت الاسلام مهدوی ادامه داد: کسی که مسیر خود را مسیر سید الشهدا قرار داد می فهمد که دنیا راه است و کسی که دنیا را راه بداند دیگر در راه نمی ماند بلکه به مقصد فکر می کند؛ دیگران ما را به سمت تنوع حرکت دادند و مصرف گرایی را ترویج دادند؛ وقتی مصرف یک جامعه زیاد شد ارزش پول ملی کاهش پیدا کرده و قطعا با مصرفی که ما داریم مشکلات حل شدنی نیست.

 

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: وقتی بنا شد همه مردم زندگی متنوعی داشته باشند لازم است کالاهای فراوانی تولید شود و تأسیس این کارخانه ها برای تولید کالا ها به پول احتیاج است؛ از همین رو مراکزی تأسیس شده که مردم پول خود را سپرده گزاری می کنند تا آن را به کارآفرینان بدهند پس از آن شرکت های تولیدی و توزیعی تشکیل می شود.

 

وی اظهار داشت: خاصیت هر انقلاب این است که همه مردم پس از آن توقع زندگی متفاوت و رنگارنگی دارند و وقتی اصل داشتن زندگی رنگارنگ شد همه می گویند که من هم می خواهم در نتیجه برای به دست آوردن آن کاسب ها و کارمند ها به کم فروشی و گران فروشی روی می آورند؛ از دولت سازندگی تا الآن اقتصاد سرمایه داری را پیاده کردند و وقتی می خواستند از بانک جهانی پول بگیرند شرط باید در مسأله پوشش کوتاه می آمدند.

 

حجت الاسلام مهدوی تأکید کرد: تا مسأله تولید و توزیع و مصرف حل نشود بانک حل نمی شود؛ وقتی باطن بانک باطن کفر باشد هر چه رنگ و روغن اسلامی به آن بزنیم حل نمی شود؛ تا وقتی برائت از کفر نداشته باشیم به اقتصاد غربی که در مواردی موفق بوده و در موارد زیادی ناموفق بوده پایبند خواهیم بود.

 

وی ادامه داد: همه اقتصاد دان های دنیا می گویند اگر بخواهیم کشوری صنعت باید زهد و تقوا را کنار بگذاریم بنابراین دیگر فردی حرف زدن و دعوت به مسائل اخلاقی در جامعه کنونی چندان فایده ای ندارد و فقط افراد کمی شاید تأثیر بپذیرند؛ زیرا مردم با وضع کنونی مصرف و اقتصاد چندان توانایی رعایت مسائل فردی را ندارند.

 

حجت الاسلام مهدوی کرمانی اظهار داشت: ما باید بهره لازم را از برکات سید الشهدا ببریم و از دشمنان آن ها برائت بجوییم؛ رابطه کشور اسلامی با دیگر کشور های مسلمان مشکلی ندارد اما ارتباط با کشور هایی که کافر هستند باید به گونه ای باشد که کفار بر جامعه اسلامی تسلط نداشته باشند.

 

وی ادامه داد: بنابر نص صریح قرآن رابطه کشور های اسلام با سران کفر یا استکبار باید جنگید و قرآن دلیل آن را بدعهدی سران کفر معرفی کرده است./9704/202/ب1

ارسال نظرات