۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۲۹۷۴۶۵
امام جمعه اصفهان بررسی کرد؛

عوامل انحراف بشر در طول تاریخ/ مسؤولان مراقب باشند استحاله و اسیر مقام های دنیوی نشوند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طباطبایی نژاد، شیطنت مترفین و جهل مستضعفین را 2 عامل مهم انحراف بشر در طول تاریخ دانست و گفت: امروز آمریکا مصداق بارز مترف است، اگر مردم بصیر باشند و دشمن و روش دشمنی او را بشناسند فریب مترفین را نمی خورند، یکی از علامات ظهور امام زمان(عج) این است که تمام مردم اسلام را بشناسند، تا عقول مردم زیاد نشود، امام زمان(عج) ظهور نخواهند کرد.
آيت الله سيد يوسف طباطبايي ن‍ژاد در مسجد صفاري كاشان آيت الله طباطبايي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، امروز در مراسم عزاداری روز عاشورا، در سپاه ناحیه امام صادق(ع) گفت: حضرت نوح که پیامبر اولوالعزم بود و کم کار نبود، در مدیریت هم هیچ ضعفی نداشت و مسلط به احکام الهی بود، نتوانست برخی از مردم را هدایت کند و نهایتاً از خدا خواست تا آن ها را نابود کند تا افراد صالح را منحرف نکنند.

 

وی ادامه داد: حضرت نوح مدت زمانی طولانی را هم صرف هدایت مردم کرد، ولی برخی گوش های شان را می گرفتند و لباس شان را بر سرشان می کشیدند تا صدای پیامبر خدا را نشنوند، عامل اصلی هدایت نشدن آن افراد جهل و نادانی آن ها بود، در زمان پیامبر اسلام(ص) هم عده ای حتی پنبه در گوش خود می کردند  و خیال می کردند پیامبر خدا ساحر است.

 

شیطنت مترفین و جهل مستضعفین 2 عامل هدایت نشدن انسان ها در طول تاریخ هستند

امام جمعه اصفهان، ابراز داشت: تمام مشکلات بشر در طول تاریخ ریشه در 2 عامل دارد، این که انسان ها از هدایت الهی دور می مانند، شیطنت مترفین و جهل مستضعفین 2 عامل بدبختی مردم جهان است، مترف یک اصطلاح قرآنی است و به معنای صاحبان زر و زور است که با پیامبران الهی دشمنی دارند، چرا که آن ها می خواهند بر مردم سلطه داشته باشند و ظلم کنند، اما پیامبران مخالف خواسته آنان هستند.

 

آیت الله طباطبایی نژاد اظهار داشت: خداوند در قرآن می فرماید" هیچ پیامبری را به هیچ قریه ای نفرستادیم مگر آن که مترفین آن ها گفتند ما به آن چه پیامبران می گویند کافر هستیم" ، چون می خواهند بر مردم مسلط باشند با مکر و حیله مردم را از هدایت دور می کنند و فریب می دهند تا بنده خدا نشوند و بنده آنان باشند.

 

وی ابراز داشت: الان آمریکا و استکبار جهانی می داند که اگر جلوی حرکت حکومت جمهوری اسلامی و مردم ایران را سد نکند، دیگر کشورهای مستضعف جهان هم می خواهند استقلال پیدا کنند و خود را از اسارت استکبار رهایی دهند، شخصی از امام صادق(ع) پرسید که عقل چیست، امام فرمود" عقل نعمتی است که انسان را به سوی فرمان خدا و بهشت راهنمایی می کند" .

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان مترفین را دارای صفت زیرکی و حیله گری دانست و گفت: آمریکا مردم مستضعف دنیا را فریب می دهد تا به اهداف پلید خود دست پیدا کند، امام صادق(ع) فرمودند" به آن حیله و نیرنگی که معاویه به کارمی برد، عقل نمی گویند، چرا که انسان را به راه راست هدایت نمی کند" ، آمریکا هم خوب کارش را می داند اما این عقل نیست.

 

آیت الله طباطبایی نژاد توضیح داد: ما مطمئن هستیم که آمریکا به حکم شیطان بزرگ بودن هیچ وقت خیر یک کشور مسلمان را نمی خواهد، مترفین پیروان شیاطین هستند، امروز آمریکا مصداق مترف است، اگر مردم نادان نباشند و دشمن و روش دشمنی او را بشناسند، فریب نمی خورند.

 

بصیرت به معنای شناخت دشمن و روش دشمنی او و شناخت امام و اطاعت از اوست

وی تاکید کرد: یک قسمت از پیدا شدن ظالم پذیرفتن ظلم و تسلط غیر خدا از سوی مظلومان است، پیامبر اسلام(ص) فرمودند" هم ظالم و هم مظلوم هر 2 در آتش هستند" ، چرا که اگر مظلوم نباشد ظالم هم نیست، اگر دشمن را شناختیم دیگر زیر بار زور و سلطه او نمی رویم، بصیرت هم به همین معناست و دلیل تاکید مقام معظم رهبری بر داشتن و کسب بصیرت هم همین است، بصیرت دشمن شناسی و دانستن راه های دشمنی و نحوه مبارزه با آن است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مترفین باعث می شوند تا مردم راه را گم کنند و در فریب دادن مهارت دارند، در داستان رقابت ساحران و موسی(ع) وقتی فرعون دید که بازنده شده مردم به سمت موسی(ع) گرایش پیدا می کنند، به دروغ شایعه کرد که موسی(ع) معلم ساحران است و از قبل هماهنگ کرده تا ساحران بازنده باشند، مردم هم گمراه شدند، اما ساحران چون واقعیت را می دانستند به موسی(ع) ایمان آوردند.

 

آیت الله طباطبایی نژاد ابراز داشت: تعداد مترفین بسیار کم است،  اگر مردم رشد داشته باشند فریب آن ها را نمی خورند، امروزه در جامعه مترفین با انتشار یک دروغ در سایت ها و نقل آن به تعداد زیاد، به سرعت یک دروغ را در سطح وسیعی از جامعه بسط می دهند و مردم هم وقتی هیاهو را می بینند باور می کنند و از راه هدایت دور می شوند.

 

وی اظهار داشت: هر چه درجات فهم مردم بیشتر شود، دین هم بیشتر گسترش پیدا می کند، یکی از علامات ظهور امام زمان(عج) این است که تمام مردم حتی زنان بادیه نشین هم باید اسلام را بشناسند، تا عقول مردم زیاد نشود، امام زمان(عج) ظهور نخواهند کرد، چراکه مثلاً اگر مردم عاقل نباشند با یک دروغ در فضای مجازی نسبت به امام زمان(عج) بدبین می شوند و ممکن است ایشان را شهید کنند.

 

امام جمعه اصفهان دلیل جنگیدن مردم مسلمان و با اکثریت شیعه عراق در جنگ تحمیلی را درک پایین آن ها از دین و عدم رجوع به علمای اسلام دانست و ابراز داشت: عراقی ها در جنگ به حکم صدام عمل کردند و به حکم مرجع تقلید خود توجه نکردند و راه را گم کردند، هنوز هم در عزاداری ها بهره چندانی نمی برند، خرج های فراوانی می کنند، اما منبری ندارند و تبلیغ در ماه محرم در عراق جایگاه ضعیفی دارد و بیشتر متوجه مداحی ها هستند.

 

آیت الله طباطبایی نژاد بصیر بودن را شناختن امام و حد اطاعت از رهبری دانست و بیان داشت: امام صادق(ع) در زیارت اربعین می فرمایند" خدایا حسین(ع) خون خود را در راه تو داد برای این که بندگان تو بدانند که نباید زیر بار ظلم بروند" ، عاشورا درس است که بدانیم شراب خوار فاسق میمون بازی چون یزید نمی تواند رهبر جامعه اسلامی باشد، درس های عاشورا تا قیامت کاربرد دارند، باید بدانیم رهبر اسلام باید چه ویژگی هایی داشته باشد. 

 

وی اظهار داشت: جهل همیشه به معنای ندانستن نیست، عمر سعد مقام و هویت امام حسین(ع) را می دانست، اما حقیقت دین را نمی شناخت، به همین دلیل گندم ری را بر امام حسین(ع) ترجیح داد وعاقبت هم سرش بالای نیزه رفت و از گندم ری هم نخورد.

 

مسؤولان مراقب باشند

مدیر حوزه های علمیه استان اصفهان تصریح کرد: بسیاری از کسانی که در صحرای کربلا امام  و یارانش را شهید کردند و حتی به کودکان هم رحم نکردند و بر جنازه ها هم اسب تاختند، همان هایی بودند که پای منبر امیرالمؤمنین(ع) نشسته بودند، چه می شود که این گونه استحاله می شوند، طلحه و زبیر هم همین طور بودند.

 

آیت الله طباطبایی نژاد هشدار داد: باید مراقب باشیم تا مبادا دولتمردان و مسؤولان در جمهوری اسلامی که خدمات فراوان به اسلام و انقلاب کرده اند، استحاله و اسیر پست و مقام های دنیوی شوند، همان طور که عده ای هم در جمهوری اسلامی به همین سرنوشت دچار شدند و عاقبت به خیر نشدند.

 

وی در پایان با اشاره به تشنه بودن بسیاری از شهدای منی در لحظه جان دادن، گفت: امام حسین(ع) و یارانشان هم تشنه شهید شدند، امام حسین(ع) فرمودند" به شیعیان من بگویید هروقت خواستند آب بنوشند به یاد تشنگی من و اهل خانواده ام در روز عاشورا بیفتند. /869/پ201/ج

ارسال نظرات