۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۲۹۷۹۰۸
دکتر عباسی:

مشکل اساسی اقتصاد نبود تئوری بومی است/ برنامه توسعه مدون در مجمع تشخیص بر مبنای نئوکینز است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل استراتژیک، گفت اساتید علوم انسانی دانشگاه پاسخ شهیدان و خون های انقلاب را چه خواهند داد که این گونه در برابر اسلامی سازی علوم ایستاده اند.
دکتر حسن عباسي مشکل اساسی اقتصاد نبود تئوری بومی است/ برنامه توسعه مدون در مجمع تشخیص بر مبنای نئوکینز است مشکل اساسی اقتصاد نبود تئوری بومی است/ برنامه توسعه مدون در مجمع تشخیص بر مبنای نئوکینز است مشکل اساسی اقتصاد نبود تئوری بومی است/ برنامه توسعه مدون در مجمع تشخیص بر مبنای نئوکینز است مشکل اساسی اقتصاد نبود تئوری بومی است/ برنامه توسعه مدون در مجمع تشخیص بر مبنای نئوکینز است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حسن عباسی، کارشناس مسائل استراتژیک بعد از ظهر امروز در تالار وحدت دانشگاه تبریز با اشاره به تداوم جریان نفاق در جامعه اسلامی، اظهار داشت: نفاق زمانی شکل می گیرد که توده جامعه به دنبال ارزش ها می باشند، ولی عده‌ای به جهت عدم باور به ارزش ها به دوگانگی و ظاهر سازی مبادرت می کنند.


وی با اشاره به حرکت حکومت های اموی و عباسی در ساختار شکنی جامعه اسلامی و تخریب بنیه های فکری دین مبین اسلام، ابراز داشت: این حکومت ها به دنبال ایجاد یک بستر و تمدنی بودند  که امروز نتایج آن ها را در منطقه با حضور داعش و گروه های تکفیری به وضوح حس می کنیم.


کارشناس مسائل استراتژیک با بیان این‌که داعش در راستای اهداف غربی به دنبا
ل تخریب آثار تمدن کشور های منطقه و دین مبین اسلام است، ابراز داشت: آنها با این هدف به دنبال به دست آوردن غنیمت نفت برای غرب می باشند.


وی با بیان این‌که گزارش صندوق بین المللی پول نشان
می دهد که تا سال2020 کل ذخایر ارزی شورهای صادر کننده نفت نابود خواهد شد، تصریح کرد: کشورهای مسلمان امروز در عرصه بین المللی در آتش فتنه نفاق می سوزد، برخی کشور ها اسلامی منافقانه در عرصه بین المللی حضور دارند.


عباسی به اشاره به سقوط اقتصاد لیبرالی و کاپیتالیسمی، افزود:  بدهی جهانی امروز به 57تریلیون دلار رسیده است و 12.5ترلیون دلار بیش از درآمدش بدهی دارد، لذا اقتصاد جهان فروپاشیده است و کشور آمریکا نیز در این میدان دارای بیشرین بدهی مالی در جهان است.


وی نبرد موجود در عرصه بین المللی را نبرد ارزی عنوان و تصریح کرد: با سیستم موجود جهان به سمت یک جنگ جهانی پیش خواهد رفت و با جنگ شاهد مرز بندی های جدید و سیستم جهانی معیوب دیگری خواهیم بود که سردمدار آن سرمایه دارن جهانی هستند که آسیبی نخواهند دید ، در این سیستم تا ده سال آینده تکلیف کشور های جهان و حضور آن ها در عرصه بین الملی مشخص خواهد شد.


کارشناس مسائل استراتژیک خلق پول را یک آسیب اقتصاد جهانی دانست که کارشناسان غربی به این مسأله اذعان دارند و خاطرنشان کرد: چنین سیستمی هدایت جامعه بشری به سمت جنگ جهانی است که جزء مردم عادی آسیبی نخواهد دید، این سیستم توده را فقیر و اقلیت را ثروتمند می کند.


وی کارکرد حقیقی دین را در ایجاد قسط و عدل دانست و ابراز داشت: اگر قسط از دین جدا شود دین کارکرد خود را از دست خواهد داد، عده‌ای کارکرد نظام اسلامی را زیر سؤال می برند، کدام سیستم اقتصادی و مدیریتی ما اسلامی است که ادعای نا کارکردی آن را دارند؟


عباسی با انتقاد از عملکرد مسؤولان کشور در ارائه سیستم عدالت گرایانه و اسلامی، خاطرنشان کرد: مشکل سیستم اقتصادی نبود مدیریت صحیح  و نسخه بومی اقتصاد کشور است، در نبرد امروز جهانی علاج اقتصاد کشور توجه به درون و ظرفیت های داخلی و مقام سازی آن در برابر حملات است.


وی با اشاره به نامه 160 نفر از اساتید علوم اسلامی در خصوص تحول علوم انسانی، ابراز داشت: اساتید دانشگاه با این نامه تلاش دارند با ادعای ایدئولوژیسم سازی علوم انسانی جلوی حرکت اسلامی سازی علوم را بگیرند، کدام بخش علوم انسانی امروز ایدئولوژیسم نمی باشد؟ اساتید دانشگاه در برابر مردم باید پاسخو گو باشند.


کارشناس مسائل استراتژیک با بیان این‌که مستشاران ما در منطقه با کارشناسان و ژنرال های نظامی ناتو و اسرائیل می جنگند نه با داعش، تصریح کرد: اساتید دانشگاه پاسخ خانواده هایی را که فرزندان خود را به نبرد می فرستند تا امنیت در جامعه ایجاد شود چه خواهند داد؟ اساتید دانشگاه مسؤولند.


وی با بیان این‌که تمدن غربی زیر سایه 170 انقلاب در حوزه های مختلف تحقق پیدا کرده است، گفت: انقلاب اسلامی ایران نیاز انقلاب در عرصه های انسانی است و این انقلاب باید تداوم داشته باشد تا به نمونه حکومت حقیقتا اسلامی دست پیدا کنیم.


عباسی با اشاره به سیستم ربوی اقتصاد بانکی کشور و سیستم داخلی برگرفته از نمونه های غربی، خاطرنشان کرد: با وجود بیان خطرات از سوی کارشناسان غربی در منسوخ شدن اقتصاد لیبرال، سیستم اقتصادی ما برگرفته از نمونه غربی است، با این وجود اساتید دانشگاه های ما از بیان اتمام تاریخ مصرف اقتصاد لیبرال در جهان به دانشجویان جلوگیری می کنند.


وی احیای اقتصاد جهانی را ادعای کارشناسان غربی در تئوری اقتصاد اسلامی دانست و ابراز داشت: برنامه توسعه مدون در مجمع تشخیص بر مبنای همین شیوه
منسوخ غربی است، این مبانی در تضاد با اقتصاد مقاومتی است که از سوی رهبری تدوین شده است.


کارشناس مسائل استراتژیک با بیان اینکه مدیران اقتصادی در ورطه سیستم و مبانی کثیف اقتصادی گیر کرده اند، گفت: آنچه که به دانشجو تدریس می شود وحی منزل نیست، بجای اینکه مدل بومی تولید کنیم مدل ترجمه شده را به خورد مردم می دهیم.


وی با طرح این سؤال که  اینهایی که با آمریکا ارتباط دارند چرا وضعیت اقتصادی شان بهتر نیست، ادامه داد: مقامات دولتی نئوکینز را پیامبر الگوی توسعه اقتصادی جمهوری اسلامی می دانند، درحالی که این در تعارض ذاتی و ماهوی سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

 

عباسی با اشاره به نامه چهار وزیر به مقامات کشور، گفت: بورس، بیمه، تأمین اجتماعی و بانکداری موجود برگرفته از سیستم غربی است که عامل تخریب اقتصاد های بزرگ جهان شده است، اقتصاد غربی بر پایه ایجاد طمع و ربا شکل گرفته است، بورس شبیه به قماری است که مردم در عرض 20 ماه 180 هزار میلیارد تومان در آن ضرر کردند./854/پ201/ج

ارسال نظرات