۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۲۹۷۹۵۹
سردار کارگر:

نگرش سیاسی بزرگ ترین ظلم در حق دفاع مقدس است

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: نباید دفاع مقدس را با مسائل سیاسی و جناحی امروز آمیخته کنیم که اگر این چنین باشد بزرگ ترین ظلم در حق دفاع مقدس صورت گرفته است.
نشست خبري رييس بنياد حفظ آثار و ارزش هاي دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار بهمن کارگر، رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه آذربایجان‌شرقی با اشاره به برنامه‌ها، فعالیت و اهداف این بنیاد اظهار داشت: بنیاد حفظ آثار در سال 1369 به دستور مقام معظم رهبری در راستای حفظ، نگهداری و اشاعه فرهنگ ناب ایثار و شهادت تشکیل شد.


وی با بیان این‌که مراکز این بنیاد در تمامی استان ها در حال گردآوری و تدوین آثار مربوط به جنگ تحمیلی هستند، خاطرنشان کرد: با وجود این‌که پس از پایان دوران دفاع مقدس اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است، اما آنچنان که باید به جنگ پرداخت نشده، بلکه صرفا جنبه نظامی آن مورد تحلیل و توجه قرار گرفته است.


سردار کارگر ادامه داد: این قابلیت وجود دارد که به تعداد رزمندگان، شهدا و جانبازان در حوزه دفاع مقدس فیلم، کتاب و زندگی نامه تهیه شود. نباید دفاع مقدس را با مسائل سیاسی و جناحی امروز آمیخته کنیم که اگر این چنین باشد بزرگ ترین ظلم در حق دفاع مقدس صورت گرفته است.


رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تأکید بر این‌که دفاع مقدس متعلق به همه مردم است و انحصار به هیچ قومی و یا جناحی ندارد، افزود: مهم ترین برنامه های پنج ساله ششم اداره کل حفظ آثار اتمام تمام باغ موزه های کشور، تدوین تاریخ جنگ، تالیف دایره المعارف کشوری و استانی است.


وی یادآور شد: فاز اول پروژه باغ موزه دفاع مقدس تبریز در هفته دفاع مقدس سال بعد افتتاح خواهد شد و تا پایان سال 96 تمامی فاز های این پروژه به بهره برداری خواهد رسید، ضمن این‌که در خصوص تبیین نقش زنان، تشکیلات مردمی و اقشار در دوران دفاع مقدس بخش مجزایی در بنیاد فعال شده که کارهای فاخری در دست تدوین است.


سردار کارگر در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: راهیان نور یک ظرفیت عظیم و ویژه در اختیار این سازمان دانست که سال گذشته 43 یادمان در 5 استان مرزی و 7 یادمان دریایی در بوشهر و هرمزگان پذیرای 5 میلیون زائر بود که در تلاش هستیم این آمار در سال جاری به 6 میلیون نفر برسد.


رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تأکید کرد: با شعار هر خانواده
ایرانی یک کتاب دفاع مقدس درصدد اشاعه ی فرهنگ کتابخوانی در بین خانواده های ایرانی هستیم و بر همین اساس هر استان در سال جاری ملزم به چاپ 30 اثر در حوزه ی دفاع مقدس شده است.


وی در پایان با اشاره به نقش مردم آذربایجان در دوران دفاع مقدس گفت: مردم آذربایجان با اعزام بیش از 65 هزار رزمنده و تقدیم 10 هزار شهید و 22 هزار جانباز نقش مؤثر و قابل تقدیر در دوران دفاع مقدس داشتند، لشکر 31 عاشورا نیز یکی از با کیفیت ترین یگان‌ها در صحنه های نبرد در هشت سال جنگ تحمیلی بود./935/202/ب2

ارسال نظرات