۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۲۹۸۰۰۴
با شرکت قاریان، حافظان و مفسران قرآن کریم؛

دهمین جشنواره قرآنی «مدهامتان» در خراسان شمالی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی گفت: دهمین جشنواره قرآنی «مدهامتان» با شرکت قاریان، حافظان، مفسران و مؤذنان عضو کانون های فرهنگی و هنری مساجد در این استان برگزار می‌شود.
جشنواره قرآني مدهامتان

هاشم شیرازیان، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، از برگزاری دهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در استان خبر داد و افزود: این جشنواره قرآنی در هفت رشته قرائت، حفظ، اذان، ترتیل، تفسیر، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه و همچنین تصحیح قرائت حمد و سوره و اذکار نماز در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری ویژه اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد برگزار می شود.

 

وی با اشاره به حضور قاریان، حافظان، مفسران و مؤذنان عضو کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی در این جشنواره، اظهار کرد: در این جشنواره می بایست سن همه شرکت کنندگان بین 18 تا 30 سال باشد اما برای رشته های تصحیح قرائت حمد و سوره و اذکار نماز شرایط سنی هشت تا 15 سال در نظر گرفته شده و رشته تفسیر نیز به طور کلی محدودیت سنی ندارد.

 

شیرازیان خاطرنشان کرد: مرحله شهرستانی جشنواره قرآنی مدهامتان در خراسان شمالی از هفتم تا بیست و یکم آبان ماه در شهرستان های اسفراین، گرمه، جاجرم، شیروان، فاروج، مانه و سملقان، راز و جرگلان و بجنورد برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه برگزیدگان مرحله شهرستانی به مرحله استانی این جشنواره راه می یابند، افزود: مرحله استانی دهمین جشنواره مدهامتان در خراسان شمالی نیز بیست و یکم آبان ماه جاری به میزبانی بجنورد و در محل دارالقرآن عترت مرکز استان برگزار می شود.

 

شیرازیان با اشاره به اینکه برگزیدگان مرحله استانی دهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان به مرحله کشوری این رقابت ها راه می یابند، افزود: مرحله کشوری دهمین جشنواره مدهامتان از سوم تا ششم آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اضافه کرد: مرحله کشوری جشنواره قرآنی مدهامتان در رشته های قرائت، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ 30 جزء، اذان، ترتیل و تفسیر و تنها در رده سنی بالای 18 سال برگزار می شود.

 

به گفته وی برگزاری مرحله استانی ویژه خواهران در رده سنی بالای 18سال نیز تنها در رشته حفظ کل قرآن کریم و بر اساس آیین نامه رشته حفظ کل دهمین جشنواره قرآنی مدهامّتان مورد انتظار بوده و دبیرخانه استانی در صورت تأمین بودجه می توانند در سایر رشته ها اقدام به برگزاری جشنواره کند.

 

شیرازیان اظهار کرد: شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام، حضور پر نشاط‌ تر اعضای کانون‌ها در فعالیت‌های قرآنی ملی و بین‌المللی و کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی و  هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم از جمله اهداف برگزاری این جشنواره محسوب می شوند.

 

به گفته وی ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال در امور قرآنی، آشنایی بیشتر مردم و مسؤولان با استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی موجود در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و  کشف و شناسایی استعدادهای موجود در امر تفسیر قرآن از دیگر اهداف برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان به شمار می روند که هر ساله به همت دبیرخانه دایمی جشنواره بزرگ جوانان برگزار می شود.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان شمالی در خاتمه گفت: علاقه مندان به شرکت در دهمین جشنواره قرآنی مدهامتان برای دریافت اطلاعات بیشتر و نیز جزوه ها و فایل های اعلام شده برای رشته های آزمونی مختلف می توانند به وب سایت www.javananemasajed.ir مراجعه کرده و یا با شماره های 05832237402و 05832237327 تماس بگیرند./9314/302/ب3

 

ارسال نظرات