۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۲۹۸۷۱۰
امام جمعه موقت زاهدان:

جمهوری اسلامی اجازه قدرت‌نمایی را به فتنه‌گران نخواهد داد/ نطفه انقلاب با مبارزه علیه استکبار جهانی منعقد شده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت زاهدان نسبت به فتنه‌آفرینی‌های پیش از انتخابات هشدار داد و گفت: فتنه‌گران سال 88 که خیانتی بزرگ نسبت به خون شهدا انجام دادند، باز به راه افتاده‌اند و می‎خواهند همان فتنه را احیا کنند اما جمهوری اسلامی جلوی آنها خواهد ایستاد.
حجت الاسلام ابراهيم حميدي، مديرکل دادگستري سيستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه زاهدان با اشاره به فرا رسیدن 13 آبان، گفت: استکبارستیزی یکی از ویژگی‌های مهم انقلاب ما است یعنی لبه تیز حملات امام راحل متوجه استکبار جهانی و به ویژه آمریکای جهان‌خوار بود.

 

امام جمعه موقت زاهدان افزود: نطفه انقلاب با مبارزه علیه استکبار جهانی منعقد شده است تمام پیام‌های امام در زمان پیش از انقلاب محتوای ضد استکباری داشت پس از پیروزی انقلاب نیز با رهبری داهیانه و تیزبین رهبر معظم انقلاب، همواره ملت را به استکبارستیزی سوق داده است.

 

وی با بیان اینکه اهمیت 13 آبان امسال بیش از سال‌های گذشته است، عنوان کرد: به سبب اتفاقات سیاسی کشور که به لحاظ دیپلماتیک حائز اهمیت است و مذاکراتی که در راستای حقوق هسته‌ای خود انجام دادیم، عده‌ای در داخل و خارج از کشور گمان می‌کنند که مسائل با آمریکا حل شده و یا قابل حل است آنها در همین راستا به دنبال مذاکره با آمریکا درباره موضوعات دیگر هستند اما هرگز چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

 

مدیرکل دادگستری سیستان و بلوچستان با اشاره به موضوع برجام، ابراز داشت: مسئله برجام با اجازه مقام معظم رهبری و صرفا بابت مسائل هسته‌ای پیگری شد در طول مذاکرات و پس از آن نیز همواره دشمنی با آمریکا مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده است این تصور نباشد که برجام باعث ‎شود ما دست از آرمان‎های انقلاب اسلامی برداریم.

 

وی تصریح کرد: نمی‌توان از دشمنی‌های آمریکا صرف نظر کرد و به یک مذاکره جزئی که درباره مسأله‌ای بسیار جزئی اتفاق افتاده است، دل ببندیم یقینا قطع کردن شعار «مرگ بر آمریکا» و جلوگیری از آتش زدن پرچم آمریکا در کشور بسیار ساده‌لوحانه و سهل‌انگارانه است ملت ایران همواره آمریکا را دشمن درجه یک خود می‌پندارند.

 

امام جمعه موقت زاهدان افزود: تمام مشکلاتی که اسلام داشته و همچنان نیز دارد، زیر سر استکبار جهانی است به همین دلیل امام پیکان حملات خود را از شخص شاه بالاتر برد.

 

وی به انتخابات مجلس آینده اشاره و بیان کرد: این انتخابات و میزان مشارکت مردم بعد از مذاکرات هسته‌ای و برجام اهمیت دارد و عرصه‌ای برای دفاع و حمایت ملت ایران از نظام جمهوری اسلامی است.

 

حجت الاسلام حمیدی اذعان داشت: در آستانه انتخابات زمزمه‌هایی ناخوشایند در کشور شنیده می‌شود تضعیف نهادهای قانونی اعم از مجریان و ناظران انتخابات، آب به آسیب دشمن ریختن است و هیچ کس نباید چنین اجازه‌ای به خود بدهد که نهادهای قانونی کشور از جمله شورای نگهبان را زیر سؤال ببرد.

 

وی با تأکید بر نقش شورای نگهبان، ادامه داد: شورای نگهبان در سلامت انتخابات‌های پس از انقلاب نقشی مهم و کلیدی را ایفا کرده است امروز نیز باید نظارت استصوابی شورای نگهبان به معنای کامل کلمه بر انتخابات اعمال شود.

 

امام جمعه موقت زاهدان گفت: کسانی که مخالف نظارت استصوابی شورای نگهبان هستند و در گوشه و کنار در مجالس و محافلی برعلیه این نهاد مقدس سخن می‌گویند بدانند که مخالفت کردن با شورای نگهبان برابر با حضور افراد ناسالم، ناصالح و ناباب در مسندهای حکومتی است.

 

وی با بیان اینکه نتیجه عدم وجود شورای نگهبان سبب به وجود آمدن حوادثی مثل کربلا می‌شود، افزود: امروز وقتی واقعه کربلا را تحلیل می‌کنیم، مشاهده می‌کنیم که علت وقوع آن، وجود افراد ناصالح در زعامت مردم بوده است اینها که با شورای نگهبان مخالف هستند، به دنبال ورود افراد ناصالح به بدنه نظام جمهوری اسلامی هستند خودشان هم نمی‌دانند که چه می‌گویند.

 

مدیرکل دادگستری سیستان و بلوچستان اضافه کرد: چنین افرادی فقط روی مسائل فردی و حزبی و جناحی خود تمرکز کرده و بر علیه مواضع رهبر معظم انقلاب صحبت می‌کنند.

 

وی نسبت به فتنه‌آفرینی‌های پیش از انتخابات هشدار داد و عنوان کرد: فتنه گران سال 88 که خیانتی بزرگ نسبت به خون شهدا انجام دادند، باز به راه افتاده‌اند و می‎خواهند همان فتنه را احیا کنند آنها قصد دارند بعد از شش سال، با برگزاری جلسات و میتینگ‌های مختلف، اهدافی را که موفق به فتح آن نبودند، دنبال کنند.

 

امام جمعه موقت زاهدان یادآور شد: ملت ایران باید کاملا هوشیار باشد همانطور که این هوشیاری سبب شد که بعد از فتنه 88 سران آن سرکوب و فتنه خاموش شود بدانید که دوباره برخی از فتنه‌گران درصدد فتنه‌انگیزی هستند.

 

حجت الاسلام حمیدی افزود: جمهوری اسلامی به هیچ وجه اجازه نمی‌دهد کسانی که در فتنه 88 به این انقلاب خیانت کردند، مجدد بر سر قدرت بیایند و اهداف شوم خود را دنبال کنند.

 

وی به سخنرانی یکی از اصحاب فتنه در دانشگاه سیستان و بلوچستان و اهانت‌های مکرر وی به شورای نگهبان و قوه قضاییه اشاره کرد و اظهار داشت: متأسف هستم از اینکه دو روز قبل شاهد جلسه‌ای در استان بودیم که یک فتنه‌گر معلوم‌الحال از محکومین فتنه 88 دعوت شده بود؛ در حالی که این استان درگیر مسائل حزبی و جناحی مانند سایر استان‌ها نبوده است.

 

امام جمعه موقت زاهدان عنوان کرد: کسانی که با دعوت از فتنه‌گران در دانشگاه، بیت المال را خرج می‌کنند و اجازه صحبت کردن بر علیه شورای نگهبان و مواضع صریح رهبری را به آنها می‌دهند، چه اهدافی را دنبال می‌کنند؟! ما در آستانه انتخابات به آرامش جامعه نیاز داریم.

 

مدیرکل دادگستری سیستان و بلوچستان بار دیگر هشدار داد: بنده به عنوان خدمتگزار نظام در قوه قضاییه تأکید می‌کنم که اگر از این پس تا زمان انتخابات پای یک فتنه‌گر به استان باز شود، با همراهی تمام مأموران امنیتی و انتظامی استان در مقابل فتنه‌گران خواهیم ایستاد.

 

وی تصریح کرد: فتنه خط قرمز نظام است و نباید اجازه صحبت به فتنه‌گران داده شود من به افرادی که فرصت را برای فتنه‌گران فراهم می‌کنند، نصیحت می‌کنم که در هر تفکر و حزبی که هستند، نباید به فردی از یک حزب غیرقانونی مجال و امکانات داده شود تا علیه نظام سخن بگوید ما مخالف برگزاری جلسات انتخاباتی نیستیم اما افراد معتقد به نظام و ولایت فقیه دعوت شوند نه اینکه به فتنه‌گران اجازه سخنرانی دهیم./831/201/ب2

ارسال نظرات