۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۲۹۹۷۶۴
در مسیر عشق(6)

اجتماع اربعین قدرت بالقوه اسلام است/ نظم اربعین درسی برای آل سعود خواهد بود

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: اجتماع اربعین درس حفظ امنیت میمانان را به آل سعود خواهد داد، قدرت بالقوه اسلام تحت فرمان رهبری دینی است.
سخنراني سيدمحمد واعظ موسوي

حجت‏الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی نماینده مردم آذربایجان شرقی در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره اجتماع میلیونی اربعین حسینی(ع) گفت: کلمه اربعین در فرهنگ اسلامی کلمه‏ای مقدس است و عدد چهل نیز در فرهنگ دینی عدد کمال محسوب می‏شود، درباره اباعبدالله‏الحسین(ع) نیز وقتی خاندان ایشان در اربعین به کربلا رسیدند در واقع صبر آنها به نقطه کمال رسیده بود.

 

وی در ادامه افزود: زیارت اربعین نیز اوج فرهنگ و ارزش شیعی در قالب دعا است و زیارت اربعین مورد تأکید فراوان در متون دینی واقع شده است بنابراین به سبب تجدید پیمان با این امام همام مسلمانان و آزاداگان جهان خود را در این روز به محضر حضرت سیدالشهدا(ع) می‏رسانند.

 

استاد حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: پیمان اربعین لبیک گویی مسلمانان به امام حسین(ع) است که نشان از مقاومت و مبارزه با ظلم و ظالم دوران است و به همین سبب حضور در این اجتماع عظیم و میلیونی آثار فراوانی هم برای حاضران در کربلا و هم برای همه جهان اسلام دارد.

 

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مسلما کسی که در این کنگره عظیم دینی شرکت می‏کند خود را در مسیر حق پویی همراه با دیگر مسلمانان مشاهده می‏کند و متوجه می‏شود که در این مسیر تنها نیست بلکه همراه با همه مسلمانان مظلوم جهان و عدالت طلبان است و بدین وسیله آمادگی خود را برای دنیای عادلانه تحت حکومت معصوم اعلام می‏کند.

 

وی بازتاب این اجتماع عظیم را دارای آثار فراوانی دانست و اظهار داشت: بازتاب این اجتماع به جهان این است که  مسلمانان و متدینین جهان تحت فرمان رهبر آزاده آگاه به دین و مرتبط با آسمان قدرتی بالقوه دارند که به محض اعلام فرمان از سوی رهبرشان بدون هیچ چشمداشت مادی می‏توانند در مقابل ظلم و ستم مستکبران قرار گیرند و به احقاق حق مظلومان جهان بپردازند.

 

حجت‏الاسلام والمسلمین واعظ موسوی ابراز داشت: البته اخلاص در عمل امری ضروری برای این حرکت عظیم است و این اخلاص سبب جاودانگی و ابدی شدن حرکت خواهد بود.

 

وی با اشاره به عدم مدیریت حج از سوی آل سعود خاطر نشان کرد: از جمله امتیازات خاص این اجتماع نظم بسیار کم نظیر و خود جوش مسلمانان با کم ترین امکانات است که با وجود تهدید تکفیریان به آل سعود درس مدیریت و میهمان‏داری را می‏دهند و به آنها می‏فهماند که شما با تمام امکانات و هزینه‏ها جان دو میلیون انسان را نمی‏توانید حفظ کنید اما مردم خود به تنهایی امنیت حدود 15 میلیون انسان را تأمین می‏کنند.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به برخی ناگواری‏ها در این مسیر تأکید کرد: در این مسیر نورانی زائران باید خود را با امام خود هماهنگ کنند بنابراین کسانی که به این زیارت موفق می‏شوند باید دارای تحلیل شرایط زمانی باشند و اگر قرار است کسی قمه به دست گیرد باید آن را بر سر دشمنان اسلام از جمله آمریکا، صهیونیسم، وهابیون و سلفیون فرود بیارد نه اینکه موجبات وهن دین را آماده کند.

 

وی در پایان تصریح کرد: همه زائران با آرمان‏های امام حسین(ع) میثاقی مجدد خواهند بست و با تبعبت از مراجع تقلید به خصوص رهبر معظم انقلاب از عزاداری های افراطی پرهیز خواهند کرد./1329/ت302/ج

ارسال نظرات