۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹
کد خبر: ۲۹۹۷۹۵
امام جمعه شهرستان انار:

حذف شعار مرگ بر آمریکا یک خطای استراتژیک است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان انار با اشاره به علل پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب ما بر اساس اندیشه های ناب حضرت امام خمینی (ره) بود و پیروزی و رشد آن نیز به جهت اطاعت محض مردم از این شخصیت دینی بوده است.
حسين ابراهيمي امام جمعه انار حجت الاسلام ابراهيمي امام جمعه انار
حجت الاسلام حسین ابراهیمی امام جمعه شهرستان انار، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با اشاره به علل پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب ما بر اساس اندیشه های ناب حضرت امام خمینی (ره) بود و پیروزی و رشد آن نیز به جهت اطاعت محض مردم از این شخصیت دینی بوده است.
 
وی با اشاره به مبانی و ماهیت انقلاب اسلامی، افزود: استکبار ستیزی شاخصه انقلاب اسلامی و ماهیت آن است.
 
این استاد حوزه علمیه با اشاره به مبانی دینی موضوع استکبار ستیزی، گفت: مقابله با طاغوت و استکبار ستیزی مردم ایران ریشه در اعتقادات و باور های دینی آن ها دارد.
 
وی با اشاره به یوم الله 13 آبان، گفت: 13 آبان یوم الله و روز شاخص در تاریخ انقلاب اسلامی است.
 
امام جمعه انار با بیان اتفاقات و حوادث این روز، خاطر نشان کرد: مهم ترین حادثه این روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران و تصرف سفارت ایالات متحده آمریکا توسط دانشجویان غیور این مملکت است که با بصیرت و شجاعت توانستند این خانه دزد را نابود کنند.
 
وی افزود: از دیگر حوادث این روز تظاهرات و راهپیمایی دانش آموزان روشن دل این سرزمین علیه رژیم شاه در سال 57 و تبعید حضرت امام در سال43 است که همه این مسائل این روز را روزی تاریخی و سرنوشت ساز در تاریخ انقلاب مطرح کرده است.
 
این کارشناس مسایل مذهبی با بیان اهمیت انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی حرکتی مردمی و متعلق به تمامی ملت ایران است که با رهبری امام بزرگوار توانستند حق مسلم و عقلی آزادی و استقلال خود را از رژیم منحوس و آمریکا مداخله جو باز پس گیرند.
 
حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به خصوصیات انقلابی مردم ایران، گفت: عزت طلبی و استقلال طلبی مردم ایران ریشه در دین داری آن ها دارد و ملت ایران هیچ گاه تن به ذلت و خواری نخواهند داد.
 
وی افزود: تمام فریاد امام بر سر دشمنان و بد خواهان این ملت بود؛ مزدورانی که حقوق مسلم مردم ایران را چپاول کرده و در راه عیش و نوش خود به مصرف می رساندند.
 
امام جمعه انار با ضروری خواندن تبلیغ و ترویج روحیه انقلابی و استکبار ستیزی در نسل جوان، گفت: بقاء انقلاب اسلامی جز با روحیه استکبار ستیزی ممکن نیست؛ و وظیفه تمامی رسانه ها و صاحبان سخن این است که فرهنگ انقلاب را تبلیغ و اذهان عمومی را نسبت به آن آگاه کنند.
 
وی گفت: پویایی و شادابی انقلاب اسلامی به آشنا کردن نسل نو و جوان کشور با اهداف، آرمان ها و منویات انقلاب است و تمامی مسؤولان و رسانه ها در این امر رسالت مهمی دارند.
 
حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به نتایج و آثار استکبار ستیزی مردم ایران در سال های انقلاب، گفت: استقلال، آقایی و سروری جمهوری اسلامی نتیجه 37 سال مقاومت ملت ایران در مقابل استکبار است که همه نعمت خداوند متعال بر این مردم بوده است.
 
وی با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در تعیین معادلات منطقه و جهان، تصریح کرد: مسؤولان نظام چایگاه مطرح و شاخص جمهوری اسلامی را در منطقه و جهان مدیون مقاومت مردم ایران در مقابل کار شکنی های استکبار می دانند و آن ها باید قدر این نعمت را باید بدانند.
 
امام جمعه انار خاطر نشان کرد: نقش راهبردی و مهم ایران در حل مسایل منطقه و جهان نتیجه استقلال و استکبار ستیزی مردم ایران است.
 
وی با اشاره به متن برجام و مذاکره، گفت: مذاکره به معنای کنار گذاشتن اصول انقلاب نیست؛ بلکه مذاکره صرفا برای احقاق حقوق مردم ایران بود که با اجازه رهبری و زیر نظر ایشان صورت گرفت.
 
این کارشناس مسایل دینی گفت: حذف و فراموشی شعار مرگ بر آمریکا اشتباه دینی و اعتقادی است و از سوی دیگر یک خطای استراتژیک می باشد و سخن گفتن از این موضوع به معنای نبود فهم صحیح از مبانی دینی و انقلابی در افراد است.
 
وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب، گفت: سخنان رهبری نسخه رشد و تعالی انقلاب و کشور است و مسؤولان مربوطه باید با تمام وجود از ایشان اطاعت کنند.
 
حجت الاسلام ابراهیمی در پایان با اشاره به برکات و آثار خدمت به مردم، گفت: خدمت به مردم یک افتخار است و مسئولان باید قدر این مردم انقلابی و مبارز را بدانند و برای صلاح حال مردم تلاش کنند./9701/302/ب3
ارسال نظرات