۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۳۰۰۵۹۲
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

توجه به اقامه نماز در مدارس از آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان جلوگیری می کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: توجه بیشتر به موضوع اقامه نماز در مدارس و آموزشگاه ها، نقش بازدارندگی داشته و از بروز آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان جلوگیری می‌کند.
حجت الاسلام يعقوبي - شوراي آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست مسؤولان فرهنگی استان، بر توجه بیشتر به برگزاری نماز جماعت در مدارس تأکید کرد و افزود: نماز غذای جسم و روح بوده و به همین دلیل نیز باید اقامه آن در مدارس جدی تر گرفته شود.

 

وی با بیان اینکه برگزاری نماز جماعت در مدارس سبب بازدارندگی در بین دانش آموزان شده و از ایجاد و بروز آسیب های اجتماعی در بین آنها جلوگیری می کند، اضافه کرد: اگر فرهنگ نماز در مدارس و جامعه به درستی نهادینه شود غفلت ها و غرورها به حداقل رسیده و هجمه های فرهنگی دشمنان بر روی اقشار مختلف جامعه تأثیر چندانی نخواهد داشت.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه متأسفانه به موضوع اقامه نماز جماعت در مدارس آن گونه که باید و شاید توجه نمی شود، اظهار کرد: برپایی نماز جماعت مابین شیفت های صبح و عصر مدارس که برخی در حال رفتن و گروهی نیز در حال آمدن به مدرسه هستند، سبب قربانی شدن نماز جماعت می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه می توان در هر صبحگاه در حد پنج دقیقه برای دانش آموزان در مورد نماز و اثرات فراوان آن صحبت کرد، افزود: در این زمینه برخی گرفته شدن وقت کلاس ها را بهانه می کنند در حالی که نماز یکی از دروس اصلی و مورد نیاز همه ما محسوب می شود.

 

به گفته امام جمعه بجنورد متأسفانه شماری از مدیران مدارس در این زمینه توجیه نبوده و گمان می کنند از یک روحانی در صف صبحگاه چند دقیقه برای دانش آموزان صحبت کند آنها از درس عقب می افتند در حالی که توجه به مسائل دینی، سبب تقویت درس و یادگیری دانش آموزان می شود.

 

وی با یادآوری توصیه رهبر معظم انقلاب به نوجوانان و جوانان، خاطرنشان کرد: رهبری از نوجوانان و جوانان خواسته اند تا سه موضوع تحصیل، تهذیب و ورزش را در رأس برنامه های خود قرار دهند به همین دلیل باید برای داشتن رشد تهذیبی و جسمی در کنار رشد تحصیلی برنامه ریزی شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه رشد علمی و دانش افزایی بدون تهذیب و سازندگی روح و سلامت جسم فایده چندانی ندارد، تصریح کرد: عالم غیرمهذب دزد باچراغ است که ضرر بیشتری دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: در این راستا باید ترویج فرهنگ نماز در بین فرزندان از مهدکودک ها آغاز شده و آموزش و پرورش نیز با توجه بیشتر به برپایی این فریضه الهی در مدارس، به گونه ای برنامه ریزی کند که نماز جماعت در اول وقف و با مشارکت شمار بیشتری از دانش آموزان و معلمان برگزار شود.

 

وی ادامه داد: درست است که به اندازه فراگیری علم، برای دین دانش آموزان هزینه و سرمایه گذاری نمی کنیم اما باید به گونه ای برنامه ریزی و اقدام کنیم که برپایی نماز در مدارس برای دانش آموزان نقش بازدارندگی داشته باشد و آنها را در مسیر درست زندگی قرار دهد./9314/202/ب3

ارسال نظرات