۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۳۰۰۶۴۵
معاون تشکل‌های مردمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور:

رسالت امروز دشمن، بی‌تفاوت کردن جامعه نسبت به منکرات است

خبرگزاری رسا ـ معاون تشکل‌های مردمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه دشمن در جنگ نرم موفق‌تر از تهدیدات نظامی عمل کرده است، گفت: رسالت و توطئه امروز دشمن، بی‌تفاوت کردن لایه‌های عمومی جامعه نسبت به منکرات و ترویج مسؤولیت‌گریزی است.
اميني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، مهدی امینی معاون تشکل‌های مردمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، شنبه 16 آبان در همایش طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: این فریضه منحصر به گروه خاصی نیست، بلکه همه ما با تمسک به آیات الهی و سیره اهل بیت(ع) وظیفه داریم این تکلیف را ادا کنیم.

 

وی با اشاره به سخنرانی اول فروردین مقام معظم رهبری در مشهد مقدس، اظهار کرد: ایشان پس از بیان اهمیت نماز و زکات، مطالبی را در خصوص امر به معروف و نهی از منکر بیان فرمودند که راهبرد ما در ستاد است.

 

امینی بیان کرد: مقام معظم رهبری در سخنان خود تأکید کردند که امر به معروف و نهی از منکر تنها به این معنا نیست که به فلان آقا یا خانم تذکر بدهیم، بلکه مهم‌ترین قدم، امر به بزرگترین معروف‌ها است و امروز، حفظ نظام اسلامی بزرگترین معروف است.

 

وی ادامه داد: تربیت دینی جوانان، رونق دادن به اقتصاد تولید، همگانی کردن اخلاق اسلامی و مجاهدت برای اقتدار و وحدت اسلامی از جمله مهم‌ترین معروف‌هایی است که شخص مقام رهبری مورد تأکید قرار دادند.

 

معاون تشکل‌های مردمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور تصریح کرد: ابتذال، کمک به دشمنان اسلام، تضعیف اقتصاد و فرهنگ اسلامی نیز از منکرات بزرگ امروز است که باید همواره مورد توجه باشد.

 

وی بیان کرد: دشمنان انقلاب برای تضعیف نظام، در سه مرحله عمل کردند، ابتدا جنگ سخت را علیه ملت ما آغاز کردند، سپس تهدیدات نیمه سخت و امروز نیز جنگ نرم را به راه انداخته‌اند که آسیب آن بیشتر از مراحل قبلی است.

 

امینی افزود: رسالت امروز دشمن، بی‌تفاوت کردن لایه‌های عمومی جامعه است و با ابزارهایی مانند اینترنت و ماهواره، سعی دارند جامعه اسلامی ایران را بمباران فرهنگی و نسبت به منکرات بی‌تفاوت کنند.

 

وی با بیان اینکه جنس امر به معروف، اداری نیست بلکه مذهبی می‌باشد، تصریح کرد: وظیفه مردم فقط تذکر لسانی و نوشتاری است و مرحله عملی بر عهده حکومت‌ها می‌باشد.

 

این مسؤول تأکید کرد: باید کارگاه‌هایی تشکیل شده تا افراد آموزش‌های لازم را ببینند که چگونه، کجا و چه وقت امر به معروف کنند؛ تا تأثیرگذاری بالا رفته و از طرفی موجب هرج و مرج و درگیری نشود.

 

امینی با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال بدنام کردن این فریضه دینی هستند، افزود: باید مراقب باشیم تا عده‌ای حاشیه‌سازی نکنند و حوادثی مانند اسیدپاشی در اصفهان که طراحی دشمنان اسلام بود، فریضه امر به معروف و نهی از منکر را زیر سؤال نبرد./831/202ب3

ارسال نظرات