۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۳۰۰۷۰۱
معاون تبلیغ حوزه های علمیه اردبیل:

حضور روحانیت در مدارس عامل گسترش اعتقادات و باورهای دینی دانش آموزان است

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه های علمیه اردبیل با اشاره به لزوم حضور روحانیت در بین جوانان و نوجوانان و به خصوص دانش آموزان، گفت: حضور روحانیان در مدارس عامل گسترش اعتقادات و باورهای دینی در بین دانش آموزان است.
حجت الاسلام نصيري، معاون تبليغ حوزه علميه اردبيل

حجت الاسلام نصیری، معاون تبلیغ حوزه های علمیه اردبیل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل با اشاره به اعزام روحانیان جهت شرکت در کاروان های راهیان نور دانش آموزی، خاطرنشان کرد: ایام تبلیغی بهترین فرصت برای نشر معارف دینی است.

 

وی افزود: گسترش اعتقادات و باورهای دینی در بین دانش آموزان و ترویج فرهنگ و ارزش های جهاد در راه خدا و تبیین ابعاد حماسه های شهدا برای نسل های جوان از جمله ضروریات مباحث فرهنگی است که بایستی توجه ویژه ای به آن شود.

 

معاون تبلیغ حوزه های علمیه استان، تصریح کرد: در این ایام که مقارن با ماه محرم است، 10 نفر از روحانیان اردبیل جهت همراهی دانش آموزان در کاروان های راهیان نور که طی یک سفر دو روزه خواهد بود، اعزام می شوند.

 

حجت الاسلام نصیری، بیان داشت: وظیفه اصلی مبلغان در این سفر، بیان حالات معنوی رزمندگان و سیره شهدا، احیاء کردن امر نماز و آشنا کردن دانش آموزان با احکام و مسایل شرعی است.

 

وی در ادامه با اشاره به سایر برنامه ریزی های دینی و تبلیغی انجام شده در مدارس و در بین دانش آموزان، گفت: تفاهم نامه همکاری بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش مبنی بر اعزام و استقرار روحانی در مدارس در قالب طرح مدارس امین انجام شده که این طرح  حرکتی به سمت تربیت دینی است.

 

وی با اشاره به لزوم بهره گیری از توانمندی طلاب و روحانیان حوزه های علمیه اردبیل در جهت آشنایی جوانان و نوجوانان و به خصوص دانش آموزان با آموزه های دینی و رفع مشکلات و مسایل دینی و مذهبی، گفت: ارتقای سطح معنوی و دینی دانش آموزان باعث رشد فکری آنان شده و حتی در یادگیری مباحث علمی نیز به آنان کمک می کند.

 

حجت الاسلام نصیری، حضور روحانیت در مدارس و ارتباط چهره به چهره با دانش آموزان را ضروری دانست و افزود:در شرایطی که دشمنان با تمام ابزارهای رسانه ای در صدد از بین بردن هویت دینی نسل جوان هستند باید ارتباط با این نسل تقویت شود.

 

معاون تبلیغ حوزه های علمیه اردبیل، تصریح کرد: امروز دشمن با بهره گیری از پیشرفته ترین تکنولوژی های روز به سراغ فرزندان ما آمده است و اگر بخواهیم در این جنگ منفعلانه عمل کنیم به حتم شکست می خوریم./937/302/ب2

ارسال نظرات