۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۳۰۰۹۷۹
معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه استان تهران:

اعتقاد کامل به قدرت و حمایت الهی از مؤمنان اجازه نفوذ به بیگانگان را نمی‌دهد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه استان تهران، گفت: بر اساس فرمایشات قرآن هیچ قدرتی نمی‌تواند در مقابل قدرت الهی قد عمل کرده و مؤثر واقع شود، اگر ما به این مسأله در قرآن کریم اعتقاد کامل داشته باشیم از تهدید و آسیب‌رسانی دشمن نهراسیده و اجازه نفوذ بیگانگان را نخواهیم داد.
حجت الاسلام سيد هاشم حسيني، معاون فرهنگي اجتماعي اداره کل اوقاف و امور خيريه استان تهران

حجت‌الاسلام سید هاشم حسینی، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه استان تهران، در حاشیه افتتاحیه سی‌وهشتمین دوره مسابقات استانی اذان، حفظ، ترتیل و قرائت قرآن کریم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران که در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به بیان رهبر معظم انقلاب در خصوص جلوگیری از نفوذ دشمن، گفت: مسابقات قرآنی که سبب ارتباط جوانان با قرآن می‌شود تا حد زیادی می‌تواند در جلوگیری از نفوذ دشمن تاثیر داشته باشد.

 

وی افزود: زماینکه پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمودند: به قرآن و اهل‌بیت(ع) متوسل و متمسک شوید تا گمراه نشوید، این امر را برای همه دوران‌ها فرمودند در حقیقت این فرمایش راهکاری است که ما را در مقابل بسیاری مشکلات از جمله نفوذ دشمن واکسینه می‌کند.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه استان تهران، عنوان کرد: بر اساس فرمایش پیامبر(ص) قرآن و اهل‌بیت(ع) دو ریسمان الهی هستند که از یکدیگر جدا نخواهند شد یعنی انسان برای رسیدن به سعادت نمی‌تواند به یکی توجه کرده و از دیگری غافل شود بلکه باید به اوامر و دستورات قرآن و احادیث اهل‌بیت(ع) هر دو توجه داشته و عمل کند تا به سعادت دست یابد.

 

حجت‌الاسلام حسینی اظهار داشت: اگر انسان به دستورات قرآن کریم و اهل‌بیت(ع) اعتقاد پیدا کرده و به آنها عمل کند هرگز گمراه نخواهد شد.

 

 وی با اشاره به مساله توکل در قرآن کریم، گفت: در قرآن کریم است که وقتی انسان تنها به خدا توکل کند همان خدا برای او کافی است زیرا هیچ قدرتی نمی‌تواند در مقابل قدرت الهی قد عمل کرده و موثر واقع شود، اگر ما به این مساله در قرآن کریم اعتقاد کامل داشته باشیم از تهدید و آسیب‌رسانی دشمن نهراسیده و اجازه نفوذ بیگانگان را نخواهیم داد.

 

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه استان تهران، افزود: پیامبر اسلام(ص) در ابتدای حرکت خود در شعب ابی‌طالب بدون عِده و عُده سال‌ها مقاومت کردند تا در رسالت خود به موفقیت دست یافتند، همه جا توکل الهی و یاری طلبیدن از خداوند ایشان را یاری کرد این مساله می‌تواند درسی برای امروز ما باشد.

 

حجت‌الاسلام حسینی ابراز کرد: در قرآن آمده که در مقابل دشمن شدید و در بین یکدیگر یعنی مومنان مهربان باشید اگر ما به آیات قرآن خوب توجه کنیم به نوعی دشمن‌شناسی ما بسیار قوی شده و دیگر اجازه نفوذ دشمن در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و نظامی را نخواهیم داد.

 

وی ضمن درخواست تقویت برنامه‌های قرآنی توسط مسئولان عنوان کرد: متاسفانه آنگونه که باید به قرآن توجه و عمل نکردیم اگر ما مسئولان بر اساس دستورات قرآن حرف زده و سپس بر همان اساس عمل کنیم در قرآنی شدن جامعه بسیار مؤثر خواهد شد.

 

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه استان تهران، در پایان خاطرنشان کرد: انتظار از مسؤولان است که به یادگیری، فهم و درک قرآن اهمیت بدهند تا جامعه قرآنی داشته باشیم که سبب رشد و شکوفایی جامعه اسلامی شود./807/302/ب2

ارسال نظرات