۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۳۰۱۵۱۶
کواکبیان در همایش اصلاحات در قم:

نمایندگان مجلس باید بر اساس نظر اکثریت مردم سخن بگویند

خبرگزاری رسا ـ دبیر کل حزب مردم سالاری گفت: ‌ انتخابات پیشروی مجلس شورای اسلامی باید تسهیلی برای تحول اصلاحات باشد؛ مجلس شورای اسلامی نیازمند یک خانه تکانی اساسی است.
کواکبيان در دانشگاه صنعتي قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش اصلاحات و انتخابات پیشرو عصر امروز در سالن شهید آخوندی دانشگاه صنعتی قم به میزبانی انجمن اسلامی این دانشگاه برگزار شد.

 

در این همایش مصطفی کواکبیان، دبیر کل حزب مردم سالاری به ایراد سخنرانی پرداخت و مدعی خانه تکانی مجلس شورای اسلامی در انتخابات پیشرو و اصلاح آن شد.

 

دبیر کل حزب مردم سالاری در ابتدای سخنان خود اظهار داشت: پیامبر اکرم به شعیب دستوراتی داده بود مبنی بر این‌که من هیچ چیز از مردم جز اصلاح نمی‌خواهم اما تا جایی که در توانایی من است.

 

وی ادامه داد: اصلاحات هدف نهضت‌های انبیای الهی است تا جایی که پیامبر اکرم(ص) می‌فرمود من تا سر حد توان به دنبال اصلاحات هستم.

 

کواکبیان ابراز کرد: حضرت رسول اکرم(ص) می‌فرمودند «من به خدا توکل می‌جویم و انابه من از خداوند مبنی بر قدرت یافتن به اصلاحات است»؛ توفیق از ناحیه مقدس خداوند باید فراهم شود تا بتوان اصلاحات را پیش برد.

 

وی افزود: درباره علت فروپاشی حکومت‌ها و علت قوام آن‌‌ها و نیز وظایف و ویژگی‌های دولت‌ها مباحث بسیاری مطرح است که امیرالمؤمنین علی(ع) چهار وظیفه برای  دولت ها مطرح می‌کنند.

 

دبیر کل حزب مردم سالاری خاطرنشان کرد:‌ دولت موظف است تا در زمینه تکامل اخلاق، رشد فضائل انسانی و ارتقای معنویت گام بردارد؛ همین وظایف در جمهوری اسلامی ایران سبب متفاوت شدن این نظام با سایر نظام‌های بین المللی شده است.

 

وی یادآور شد: از آن‌جایی که بزرگ ترین اصلاح طلبان عالم، پیامبر اکرم(ص) و امیرمؤمنان علی(ع) هستند، افتخار می‌کنیم که ما هم اصلاح طلب هستیم.

 

کواکبیان با بیان این‌که اصلاح طلبان در حقیقت «اصلاحات در» هستند، تأکید کرد: اصلاحات بر به معنای نابود کردن نظام است اما اصلاحات در به معنای حفظ نظام و اصلاح مشکلات داخلی نظام است.

 

وی گفت: خدا نبخشد آنانی که امر به معروف و نهی از منکر را به حدی تقلیل داده‌اند که به چهار تار موی دختران ایراد می‌گیرند؛ امر به معروف به این معناست که ضعیف‌ترین فرد جامعه یقه بالاترین فرد جامعه را بگیرد همچون ابوذر که به خلیفه انتقاد می‌کرد.

 

دبیر کل حزب مردم سالاری تصریح کرد:‌ انتخابات پیشروی مجلس شورای اسلامی باید تسهیلی برای تحول اصلاحات باشد؛ مجلس شورای اسلامی نیازمند یک خانه  تکانی اساسی است.

 

وی با حالتی تمسخر آمیز اظهار داشت:‌ چندی پیش از یک نماینده اصولگرا در کمیسیون فرهنگی درباره هنر سؤال شد؛ وی گفت هنر یعنی سخنان رهبر معظم انقلاب.

 

کواکبیان عنوان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید بر اساس نظر اکثریت مردم، سخن بگویند؛ نه این‌که در حوزه انتخاباتی، خود را اصلاح طلب معرفی کرده و سپس در مجلس، اصولگرا شوند یا بالعکس.

 

وی اظهار داشت:‌ امروز در شرایط بسیار حساسی به‌سر می‌بریم و مدعی هستیم که می‌خواهیم برای ملت‌ها و دولت‌های دیگر الگو باشیم؛ ما در سند چشم انداز 20 ساله که 10 سال آن طی شده است، تصمیم داریم که کشور اول منطقه باشیم؛ برای برتری در منطقه نیازمند دانشجویانی تحصیل کرده و حاضر در عرصه سیاسی هستیم.

 

دبیر کل حزب مردم سالاری بیان کرد: زمانی می‌گفتند که سیاست مخصوص دانشجویان است و روحانیت نباید به آن ورود کنند؛ اما امروز بدتر از آن پیش آمده و می‌گویند سیاست مخصوص مجتهدان است و دانشجویان نباید به آن ورود کنند؛ این آسیب به گفته امام خمینی(ره) بدتر از آسیب نخست است.

 

وی ادامه داد: در مبحث ترکیه، رشدی که ترکیه دارد، هیچ‌گاه ما نداریم در حالی که این ما هستیم که قرار است کشور اول منطقه و جزو 10 کشور برتر دنیا باشیم.

 

کواکبیان ابراز کرد: من درباره نظارت مجلس شورای اسلامی سخن دارم؛ این‌که کسی 11 هزار میلیارد دلار پول نفت مملکت را می‌خورد، نشان از تقصیر سیستم نظارتی دارد.

 

وی ادامه داد: بابک زنجانی که می‌گوید، من 22 میلیارد دلار پول دارم و اگر اذیتم کنید، اذیتتان می‌کنم! بابک زنجانی یک جوان مامانی است.

 

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی افزود: اگر بابک زنجانی راستگو باشد و 22 میلیارد دلار پول داشته باشد، سؤال پیش می‌آید که این همه پول را از کجا آورده است؟ در حالی که عده‌ای از مردم، به خاطر 10 هزار تومان هر زحمتی را می‌کشند و گرسنه می‌خوابند.

 

دبیر کل حزب مردم سالاری خاطرنشان کرد:‌ مجلس ما اگر اصلاح شده بود، می‌توانست جلوی اختلاس‌ها را بگیرد؛ مجلس آینده ما هم اگر بر همین منوال باشد، وضعیت ما بهتر نخواهد شد. مجلس باید سخت گیری کند و مو را از ماست بیرون بکشد.

 

وی یادآور شد: ما با افزایش مشارکت حضور مردم در انتخابات و وحدت ملی می‌توانیم امنیت مملکت را افزایش ببخشیم؛ چنانچه مشارکت مردم در انتخابات افزایش یابد، سریع‌تر می‌توانیم به نتایج مذاکرات هسته‌ای برسیم./997/پ201/ج

ارسال نظرات