۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۳۰۱۹۷۶
فرمانده قرارگاه سازندگی قرب کوثر خبر داد؛

اجرای 2013 پروژه از محل اعتبارات قرارگاه محرومیت زدایی سپاه در سیستان و بلوچستان

خبرگزاری رسا ـ سردار حزنی گفت: احداث 213 واحد گلخانه، ترمیم 200 گلخانه، پنج استخر پرورش ماهی، 10 نانوایی، 120 جایگاه دام، تسطیح 1427 مورد زمین کشاورزی، احیای قنات، مجموعه ورزشی، آبرسانی، بازسازی مدرسه علمیه وخانه عالم از جمله پروژه‌های قرارگاه محرومیت زدایی سپاه است.
سردار حزني، فرمانده قرارگاه قرب کوثر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، سردار ضیاءالدین حزنی، امروز در همایش «رونمایی از 1235 پروژه عمرانی و 3300 پروژه اقتصاد مقاومتی در سیستان و بلوچستان» که در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد، گفت: محرومیت‌های استان سیستان و بلوچستان انگیزه ای بزرگ بود تا با کمک رسانی به مردم این استان، زندگی سعادت‌مندانه و درخور شأنشان را پیش گیرند.

 

فرمانده قرارگاه سازندگی قرب کوثر با تأکید بر اینکه مأموریت قرارگاه سازندگی کمک به کاهش فقر در منطقه است، افزود: خدماتی بیشتر از آنچه انجام صورت گرفته نیاز این استان است.

 

وی بیان کرد: ایجاد بارقه امید، رشد اقتصادی، پیوند مردم با نظام، بهبود وضعیت معیشت مردم، آبادانی و نمایش شکوه اسلامی بخش از اهداف مربوط به طرح های محرومیت زدایی است.

 

سردار حزنی ویژگی طرح های محرومیت زدایی را کوچک و زودبازده، قابلیت اجرا توسط مردم، کمک به امنیت پایدار، پایداری نظام و عام‌المنفعه بودن آنها دانست.

 

وی با اشاره به اینکه فعالیت های قرارگاه سازندگی عموما در مناطق دورافتاده است، بیان داشت:  سعی ما بر این است تا این طرح‌ها را به نحوی اجرایی کنیم که به عنوان یک نهاد محرومیت‌زدا شناخته نشویم و در واقع دولت مسؤول محرومیت‌زدایی است.

 

فرمانده قرارگاه سازندگی قرب کوثر تصریح کرد: اقدامات قرارگاه سازندگی در سیستان و بلوچستان در سه بخش عمرانی، کشاورزی و غیر عمرانی انجام شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: تا به امروز توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، قرارگاه قدس، گروههای تخصصی قرارگاه خاتم، گروههای مردمی و یاران بشاگرد(خیرین کشوری) 23 میلیارد و 283 میلیون تومان قرارداد داشته که همه این مبلغ پرداخت شده است.

 

سردار حزنی اضافه کرد: تعداد پروژه های اشباع شده در این منطقه دو هزار و 29 طرح بوده است و هزار و 733 پروژه خاتمه و 296 پروژه در حال اجرای مراحل پایانی است.

 

وی بیان داشت: احداث 213 واحد گلخانه، ترمیم 200 گلخانه،  5 استخر پرورش ماهی، 10 نانوایی، 120 جایگاه دام، تسطیح هزار و 427 مورد زمین کشاورزی، احیای قنات، مجموعه ورزشی، آبرسانی، بازسازی مدرسه علمیه، خانه عالم و جمعا 2 هزار و 13 پروژه از محل اعتبارات قرارگاه محرومیت زدایی سپاه و قرارگاه قدس و رده های مستقر در سپاه استان انجام شد.

 

فرمانده قرارگاه سازندگی قرب کوثر از اختصاص 7 میلیارد و 789 میلیون تومان در اقدامات غیر عمرانی خبر داد و بیان داشت: هزار و 915 مورد توزیع بسته های بهداشتی، توزیع بسته های آموزشی74 هزار 197 مورد، سبد معیشتی، ضیافت افطاری، اعزام کاوران زیارتی طوایف، تهیه چرخ خیاطی، تجهیز مساجد، اجرای برنامه های آموزشی، کمک به ایتام اهل سنت و غیره از دیگر اقدامات بوده است.

 

وی تصریح کرد: در بحث کشاورزی نیز مأموریت داریم 33 هکتار اراضی کشاورزی را تسطیح و آبرسانی و تحویل شبکه های تعاونی شود که تا کنون 18 هزار و 860 هکتار مطالبات کامل و 9 هزار و 760 هکتار تسطیح و 108 چاه حفر شده و 6 هزار و 640 هکتار زیر کشت و 6 تعاونی در این خصوص تشکیل شده است.

 

وی اضافه کرد: در سال 94، تسطیح 6 هزار و 800 هکتار با تشکیل 6 تعاونی و ایجاد 3 هزار فرصت شغلی در دستور کار قرار دارد./831/202/ب2

ارسال نظرات