۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۳۰۲۲۵۹

ویژه برنامه های بیست و سومین دوره هفته کتاب در چهارمحال و بختیاری تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان، بیش از ۲۰ ویژه برنامه به مناسبت بیست و سومین دوره هفته کتاب برگزار می کند.
جواد کارگران، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي چهارمحال و بختياري

جواد کارگران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به در پیش بودن هفته کتاب و کتابخوانی، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را موجب پویایی فرهنگ در جامعه دانست و افزود: متأسفانه کتاب در جامعه مظلوم واقع شده است و حق آن ادا نمی شود.

 

وی با تأکید بر این که باید کتاب خوانی در جامعه به فرهنگ تبدیل شود، تصریح کرد: متأسفانه شوق کتاب‌خوانی در جامعه کم است و با این که رسانه‌های شنیداری وظیفه بالا بردن علم مردم را بر عهده دارند اما کتاب، جایگاه خاص خود را دارد.

 

کارگران خاطرنشان کرد: باید انگیزه مطالعه در بین آحاد مردم ایجاد شده و نگاه مردم به کتاب و کتابخوانی تغییر یابد و فرهنگ مطالعه در جامعه جا بیفتد و این نیازمند کمک همگانی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی در جامعه به عنوان یکی از شاخص ‌های توسعه فرهنگی نام برد و خاطرنشان کرد: ما اعتقاد داریم اگر فرهنگ کتابخوانی ترویج یابد و فراگیر شود، به یقین مشکلات عرصه‌های دیگر را نیز حل می ‌کند چراکه کتابخوانی به سایر عرصه‌ها نظیر علم و تکنولوژی و اقتصاد نیز کمک می‌کند.

 

این مقام مسؤول با بیان این که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان، بیش از 20 ویژه برنامه به مناسبت بیست و سومین دوره هفته کتاب برگزار می کند، برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب ناشران، همکاری در برگزاری آیین تجلیل از خادمان نشر و کتابداری، برگزاری مسابقه کتاب خوانی ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد را از جمله ویژه برنامه های بیست و سومین دوره هفته کتاب در چهارمحال و بختیاری عنوان کرد.

 

کارگران اضافه کرد: اهداء کتاب به اقشار مختلف، ارگان ها و نهاد ها، برگزاری جلسات نقد کتاب، رونمایی از کتب منتشر شده از سوی هنرمندان و نواختن زنگ مطالعه در مدارس از دیگر ویژه برنامه های بیست و سومین دوره هفته کتاب است.

 

وی برپایی نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی در سطح مراکز شهرستان ها، راه اندازی جمعه بازار کتاب برای نخستین بار در استان، راه اندازی ایستگاه های فروش کتاب در برخی از پارک های شهر، عقد تفاهم نامه با ناشران پیرامون چاپ و نشر آثار نظم و نثر، برگزاری جلسات کتابخوانی با موضوع ادبیات کلاسیک ایران را از دیگر ویژه برنامه های بیست و سومین دوره هفته کتاب در این استان برشمرد./9457/302/ب1

ارسال نظرات