۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۹
کد خبر: ۳۰۲۷۲۳
در قم؛

افتتاحیه سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم افتتاحیه سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مرحله استانی با گرامیداشت یاد و خاطره قاریان برجسته بین المللی ایرانی در فاجعه منا در استان قم برگزار شد.
سيد اسماعيل حسيني مقدم مسابقات قرآن کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مرحله استانی، امشب با گرامی داشت یاد و خاطره استاد عباس رنجبر، در تالار فرهنگی آستان مقدس امامزاده سید علی(ع) قم برگزار شد.

 

حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم، مدیر اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم در این مراسم که با حضور حافظان و قاریان قرآن استان قم برگزار شد اظهار داشت: برگزاری همراه با امنیت و معرفت این مسابقات به برکت حرکت امام خمینی(ره) و شهدای اسلام است.

 

مدیر اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: آسایش امروز را نیز مدیون نعمت والای ولایت فقیه هستیم که در میان این دنیای پر از ظلمت و آشوبی که استکبار برای جهانیان به وجود آورده است، جمهوری اسلامی ایران مسیر عزت و عظمت پیش بینی شده خود را ادامه می دهد.

 

 وی ادامه داد: قرآن کریم بزرگ ترین نعمتی است که خداوند متعال برای راهنمایی جهانیان نازل کرده است تا انسان، به سعادت و انسانیت برسد؛ نزول قرآن کریم با کیفیتی غیر قابل عرض، در ظرف بی نظیر قلب رسول اکرم(ص) نازل شد و روح قوی پیامبر اکرم(ص)، عظمت این کتاب آسمانی را دریافت کرد.

 

حجت الاسلام حسینی مقدم با تأکید بر این که قرآن کریم برای تدبر در آیات آن نازل شده است، تصریح کرد: امروزه شاهد هستیم که جریان تکفیری داعش، با تلاوت آیات قرآن کریم، شمشیر و اسلحه به دست می گیرد و مردم بی گناه را همچون یزیدیان به قتل می رساند؛ تمام این مشکلات به این خاطر است که در آیات پر نور قرآن کریم تدبر نشده است؛ جمهوری اسلامی ایران به برکت تدبر در آیات قرآن کریم تا به امروز پیروز و سربلند بوده است.

 

وی ابراز کرد: تدبر در قرآن کریم به عنوان یک ارزش الهی مورد توجه اقشار مردم ایران قرار گرفته است و مسابقات قرآنی نمونه ای از این مهم است؛ این مسابقات با نام و یاد و خاطره خادمان قرآن کریم، استاد عباس رنجیر برگزار شده است.

 

مدیر اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم توصیه کرد: قاریان قرآن را به حضور در امامزادگان قم برای ایجاد پایگاه های قرآنی دعوت می کنم و این نوید را می دهم که، اداره کل اوقاف و امور خیریه قم، تمام حمایت خود را از این قاریان اعلام می کند تا تدبیر رهبر معظم انقلاب، تحقق پیدا کند.

 

حجت الاسلام حسینی مقدم در پایان مراسم، یاد و خاطره قاریان برجسته بین المللی ایرانی جانباخته در فاجعه منا را گرامی داشت و گفت: امیدواریم که این مسابقات از کیفیت بالایی برخوردار باشد و مسابقات کشوری به میزبانی شهر مقدس قم برگزار شود.

 

گفتنی است؛ در پایان این مراسم، احمد دباغ، حافظ روشندل جمهوری اسلامی ایران و نفر برتر مسابقات جهانی حفظ قرآن به تلاوت آیاتی از قرآن کریم که از سوی حاضران پرسیده شد پرداخت./840/پ202/ف2

ارسال نظرات