۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۳۰۲۸۷۴
مدیرکل حج و زیارت چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

نام نویسی 10 هزار نفری مردم استان چهارمحال و بختیاری برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل حج و زیارت چهارمحال و بختیاری، با اشاره به این که تاکنون 10 هزار نفر در استان در سامانه سماح(ستاد مردمی اربعین حسینی) برای سفر به کربلا نام نویسی کردند، گفت: این افراد در قالب گروه های یک تا 10 نفره اعزام خواهند شد.
پياده روي اربعين حسيني

یوسف آقابزرگی مدیرکل حج و زیارت چهارمحال و بختیاری در گفت و گو باخبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به این که تاکنون 10 هزار نفر در استان در سامانه سماح(ستاد مردمی اربعین حسینی) برای سفر به کربلا نام نویسی کردند، افزود: این افراد در قالب گروه های یک تا 10 نفره اعزام خواهند شد.


وی با اشاره به این که ثبت نام ازمتقاضیان که قصد زیارت حرم مطهر امام حسین(ع) در روز اربعین را دارند، تا چهارم آذرماه ادامه دارد، اظهار داشت: متقاضیان برای ثبت نام می توانند به سامانه سماح به نشانی
www.samah.haj.ir مراجعه و یکی از دفاتر خدمات زیارتی استان را انتخاب کنند.


آقابزرگی گفت: ثبت نام از زائران همچنان ادامه دارد و شرط اصلی برای اعزام افراد داشتن گذرنامه است.


مدیرکل حج و زیارت چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون 207نفر در قالب 31گروه روادید(ویزا) دریافت کرده اند و یک هزار و 328 نفر نیز در قالب 198 گروه گذرنامه خود را برای دریافت روادید تحویل داده اند.


این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: مدارک بقیه ثبت نام شدگان برای دریافت روادید به ترتیب ثبت نام، تا تاریخ چهارم آذرماه به دفتر کنسولگری عراق در استان اصفهان ارسال می شود.


وی گفت: توصیه می شود که تمام افرادی که می خواهند برای پیاده روی اربعین ثبت نام کنند در گروه های پنج نفر به بالا ثبت نام کنند، چراکه برای افراد زیر پنج نفر ویزا به سختی صادر می شود.


به گفته مدیرکل حج و زیارت استان چهارمحال و بختیاری، مبلغ ویزا برای گروه های پنج نفر به بالا 30 دلار است.

 

آقابزرگی تهیه ارز را از مشکلات این نهاد بیان و خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود استاندار با بانک‌های عامل این استان این مشکلات را برطرف کند.

 

مدیرکل حج و زیارت چهارمحال و بختیاری همچنین به راه اندازی موکب این استان در کشور عراق با پیگیری های نماینده ولی فقیه در استان خبر داد و افزود: امسال با ایجاد و راه اندازی موکب عزاداران قمر بنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری در کشور عراق، به تعدادی از عزاداران و زائران حسینی در اربعین در سفر به عراق، خدمت رسانی می کنند.

 

وی با بیان این که در این موکب روزانه به 10 هزار نفر از زائران حسینی اربعین، به مدت 20 روز خدمات غذایی ارائه می شود، گفت: برای تأمین مواد غذایی این تعداد از زائران حرم امام حسین(ع) در کربلا، 20 میلیارد ریال نیاز است که این اعتبار با همکاری خیرین و از محل کمک ها و مشارکت های مردمی تأمین می شود.

 

آقابزرگی پیاده روی اربعین حسینی را نماد وحدت در جهان اسلام نامید و تأکید کرد: حضور اهل تسنن و شیعیان در کنار یکدیگر در پیاده روی اربعین حسینی نشان دهنده اثر عمیق فرهنگ عاشورا و احساس نیاز همه افراد به این فرهنگ دارد.


وی نوکری امام حسین(ع) را سند افتخار دانست و افزود: اراده و امدادهای الهی در حضور بیش از بیست میلیون زائر حسینی در پیاده روی مسیر طولانی به سمت کربلا جلوه گر می شود و افراد باید این نوکری را سند افتخار خود در دنیا و آخرت بدانند./9457/302/ب3

 

ارسال نظرات