۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۳۰۲۹۷۶
امام جمعه بابل:

کتاب خوانی نقش بسیار مهم و اثرگذاری در انتقال معارف و علوم به بشر دارد

خبرگزاری رسا - امام جمعه بابل با بیان اهمیت و جایگاه کتاب، گفت: کتاب‌خوانی نقش بسیار مهم و اثرگذاری در انتقال معارف و علوم به بشر دارد و جایگاه کتاب جایگاهی بی بدیل است.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل دوشنبه‌شب در جمع کارکنان و کتابداران کتابخانه آیت الله هادی روحانی بابل با بیان اهمیت و جایگاه کتاب، گفت: کتاب خوانی نقش بسیار مهم و اثرگذاری در انتقال معارف و علوم به بشر دارد و جایگاه کتاب جایگاهی بی بدیل است.

 

وی افزود: به لحاظ اهمیت جایگاه علم در اسلام و توجه به کتاب، جوامع اسلامی در سده های گذشته اقدام به ساخت کتابخانه های بزرگ کردند.

 

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با بیان این مطلب که خرید کتاب و مطالعه ی آن یک کار فرهنگی است، اظهار داشت: یکی از نمودهایی بارز در جامعه پیشرفته به لحاظ فرهنگی، بالا بودن سرانه مطالعه در آن و توجه جدی به کتاب است.

 

وی با اشاره به موقافات گسترده در حوزه کتاب و کتابخوانی در گذشته، ادامه داد: موقوفات بسیاری از جمله کتابخانه های بزرگ برای بهره گیری تشنگان علم و دانش ساخته شد و امروز باید این فرهنگ احیا شود.

 

حجت الاسلام روحانی انقلاب اسلامی را انقلابی فرهنگی عنوان و تصریح کرد: به رغم تأکیدات امام (ره) و رهبر معظم انقلاب آمار مطالعه ی کتاب در کشور نشان دهنده ی انحطاط ، پسرفت و فقر در  حوزه کتاب و کتاب خوانی است.

 

وی بر لزوم آسیب شناسی درباره پایین بودن فرهنگ مطالعه تأکید کرد و افزود: متأسفانه با وجود ساختن کتابخانه های مجهز در شهرستان بابل، آمار استقبال از کتابخانه ها و رغبت افراد برای بهره گیری در این حوزه پایین است.

 

امام جمعه بابل کتاب را غذای روح انسان نامید و خاطرنشان کرد: توجه نکردن به کتاب و کتابخوانی سبب تعطیلی بسیاری از کتاب‌فروشی‌ها در شهرستان بابل شده است اما در کنار آن آمار اغذیه فروشی ها هر روز بالاتر می رود.

 

وی به بهانه برخی از افراد برای دوری از فرهنگ مطالعه پرداخت و گفت: یکی از بهانه های عمده افراد برای عدم مطالعه کتاب کمبود فرصت است اما همین افراد ساعات زیادی از شبانه روز را به دیدن سریال های تلویزیونی و گشت و گذار در شبکه های اجتماعی صرف می کنند.

 

حجت الاسلام روحانی با انتقاد نسبت به چاپ برخی از کتابهای ضد اخلاقی و عدم نظارت در حوزه محتوا، اظهار داشت: متاسفانه شاهد چاپ کتابهایی هستیم که جز فساد جنسی و سیاسی ثمر دیگری برای خواننده در پی ندارد و نشر چنین کتاب هایی برای جامعه اسلامی تأسف بار است./1313/202/ب2

ارسال نظرات