۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۳۰۳۱۷۳

معرفی نفرات برتر مسابقات قرآن حوزه علمیه خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول فرهنگی نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن مدارس علمیه استان، نفرات برتر این رقابت ها را در رشته های مختلف معرفی کرد.
مسابقات قرآن حوزه علميه خراسان شمالي

حجت الاسلام مهدی مهرپویان مسؤول فرهنگی نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، از برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن حوزه های علمیه برادران استان خبر داد و افزود: این رقابت ها با حضور 40 نفر از طلاب برگزیده مدارس علمیه شهرستان های مختلف خراسان شمالی در سه رشته حفظ پنج الی 10 جزء قرآن کریم، قرائت و اذان در محل مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه ای( مدظله العالی) بجنورد برگزار شد.

 

وی با بیان اینکه در مسابقات مزبور در هر رشته سه نفر از هر مدرسه علمیه استان که پیش تر در مرحله شهرستانی به مقام های برتر دست یافته اند، شرکت کرده بودند، اظهار کرد: با برگزاری مرحله استانی، نفرات برتر رقابت های قرآنی حوزه علمیه خراسان شمالی معرفی شدند.

 

حجت الاسلام مهرپویان خاطرنشان کرد: در پایان این مسابقات در رشته حفظ پنج جزء قرآن کریم محمد دری از مدرسه علمیه امام صادق(ع) بجنورد به مقام نخست دست یافت، مصطفی رمضان مزرجی از مدرسه علمیه آیت الله حکیم(ره) شیروان دوم شد و مرتضی دانش مزرجی نیز از همین مدرسه عنوان سوم را به خود اختصاص داد.

 

وی اضافه کرد: در رشته قرائت قرآن کریم نیز محمد خوش آهنگ از مدرسه علمیه آیت الله حکیم(ره) شیروان مقام نخست را کسب کرد، صادق جهانی مقدم از مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بجنورد به عنوان دوم دست یافت و حسین غفوری فرد از مدرسه علمیه امام صادق(ع) بجنورد نیز عنوان سوم را از آن خود کرد.

 

حجت الاسلام مهرپویان اظهار کرد: همچنین در رشته اذان محمد مردانی از مدرسه علمیه امام صادق(ع) بجنورد به عنوان نخست دست یافت، عبدالله شیردل از مدرسه علمیه محمودیه(ره) فاروج عنوان دوم را به دست آورد و علی حدادمقدم از مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بجنورد در رده سوم ایستاد.

 

وی با بیان اینکه در پایان این مسابقات به برگزیدگان رشته های مختلف جوایز ارزنده ای اهدا شد، اضافه کرد: همچنین برگزیدگان مرحله استانی مسابقات قرآن حوزه های علمیه به رقابت های قرآنی حوزه علمیه خراسان که با شرکت طلاب برتر استان های سه گانه خراسان برگزار می شود، اعزام خواهند شد.

 

مسؤول فرهنگی نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مسابقات قرآن حوزه های علمیه همه ساله در راستای توسعه و ترویج فرهنگ غنی قرآن و زمینه سازی برای انس هر چه بیشتر طلاب علوم دینی و خانواده‌های آنها با معارف نورانی و تحریض و تشویق طلاب به مفاهیم قرآنی و آموزه های الهی برگزار می شود.

 

حجت الاسلام مهرپویان تعالی بیش از پیش فرهنگ قرآنی در مدارس علمیه و ایجاد زمینه جهت انس بیشتر طلاب با رویکردهای قرآنی را از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات عنوان کرد.

 

گفتنی است، در سال تحصیلی جاری در مجموع هزار و 400 طلبه خواهر و برادر در 15 حوزه علمیه شهرستان های مختلف این استان شامل 9 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران در سطوح یک، دو و سه مشغول تحصیل علوم دینی هستند./9314/202/ب3

ارسال نظرات