۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۳۰۳۳۶۸
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

در استان اصفهان تاکنون حدود 90 هزار نفر در پیاده روی اربعین ثبت نام کرده‌اند/ امکانات و خدمات موجود در مرزها بسیار ضعیف است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به ثبت نام بیش از 90 هزار نفر از استان اصفهان در طرح پیاده روی اربعین از احتمال افزایش این تعداد تا 150 هزار نفر خبر داد و گفت: مرزها از نظر خدمات و امکانات بسیار ضعیف و دچار مشکل هستند و لازم است دولت در این زمینه ورود جدی پیدا کند.
آيت الله طباطبايي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد بعد از ظهر امروز در دیدار با خیرین و فعالان ستاد اربعین اصفهان، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیرامون اهمیت حفظ نظم و انظباط در مراسم پیاده روی و زیارت روز اربعین گفت: این مراسم از زیارت فراتر رفته است، بلکه یک مانور برای شیعیان است و باید بدون هیچ خطری و با نظم و انظباط خاصی پیش برود.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این کار مهم به وزارت کشور سپرده شده است و وزارت کشور وظیفه را در هر استان به استانداران واگذار کرده است و باید هر استانی جمعیت خودش را در این زمینه مدیریت کند، در اصفهان حدود 90 هزار نفر تاکنون در پیاده روی اربعین قبت نام کرده‌اند و ممکن است تا اتمام زمان ثبت نام این جمعیت به بیش از 150 هزار نفر هم برسد.

 

آیت الله طباطبایی نژاد ضمن مشکل دانستن کنترل و حفظ نظم و انضباط چنین جمعیتی تصریح کرد: طی جلسه‌ای که بسیاری از مسؤولان استان از جمله شخص استاندار در آن حاضر بودند هر نهاد و دستگاه مسؤولیتی را بر عهده گرفته است و بنا شده است برای حمل و نقل زائرین از مکان‌های مختلف وسایل حمل و نقل با مدیریت سازمان حمل و نقل استان به کار گرفته شود.

 

امام جمعه اصفهان ضمن تأکید بر لزوم هشیاری و تأمین امنیت زائرین در مراحل مختلف مراسم پیاده روی روز اربعین اظهار کرد: متأسفانه در مرزهای ما امکانات کافی وجود ندارد و علیرغم این‌که در مرزهای کشورهای همسایه شاهد وجود امکانات بسیار زیادی هستیم و برخی کمبودهای ما در مرز علیرغم اینهمه امکانات وجود در کشور شاهد کمبود امکانات رفاهی و فرهنگی نظیر مسجد هستیم و نیازمند است در این زمینه اقدامات مؤثری صورت بگیرد.

 

وی با بیان اینکه نقاط مرزی ما بیانگر فرهنگ کشور ما است ابراز کرد: باید دولت‌ها در زمینه رسیدگی و تهیه امکانات این مناطق ورود جدی پیدا کنند و به ویژه در مرزهای زیارتی امکانات کافی و لازم فراهم گردد تا زائرینی که گاهی تا ده ساعت در مرز باید منتظر بمانند دچار مشکل نشوند.

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ضمن تأکید بر لزوم تهیه امکانات کافی برای عبور و مرور زائران اصفهانی که بنا بر دستور وزارت کشور باید از مرز چزابه تردد داشته باشند تصریح کرد: باید امکانات کافی را در نظر بگیریم تا زائرین استان در عبور و مرور و تردد خود دچار مشکل نشوند.

 

آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه افزود: همه مشکلات را خیرین نمی‌توانند برطرف کنند بلکه بخشی از این مشکلات نیازمند یاری نهادهایی نظیر استانداری است و باید با مدیریت و برنامه ریزی این نهاد مشکلات موجود برطرف شود، باید با توجه به حجم بالای عبور و مرور مرزی نظیر مهران امکانات کافی را داشته باشد، مرز مهران از نظر امکانات بسیار ضعیف است، حتی جاده سازی این مرز هم ضعیف و نیازمند رسیدگی بسیار است، امیدواریم با طراحی و رفع مشکلات به صورت زیربنایی و با حمایت خیرین فعالیتی خوب در این مناطق صورت بگیرد.

 

وی ضمن تأکید بر لزوم اقدام فوری برای برطرف کردن مشکلات موجود در مرز چزابه که زائرین اصفهانی باید در مراسم پیاده روی اربعین از این مسیر تردد داشته باشند خاطر نشان کرد: باید امکاناتی نظیر منابع آب و محل‌هایی برای استراحت و توقف زائرین در این مرز تدارک دیده شود./1304/202/ب3

ارسال نظرات