۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸
کد خبر: ۳۰۴۴۹۸
مسؤول بسیج طلاب و روحانیون خراسان رضوی:

ماهیت دستور تشکیل بسیج دانشجو و طلبه، هشدار امام راحل پیرامون آغاز جنگ نرم بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سرور گفت: امام(ره) برای تشکیل دو قشر دانشجو و طلبه بسیج را جداگانه فرمان داده اند و آن روز خیلی از ما درک نکردیم که ایشان در واقع با این پیام از پایان جنگ سخت و آغاز جنگ نرم خبر می دادند.
حجت الاسلام سرور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید رضا سرور، رییس مرکز بسیج طلاب و روحانیون خراسان رضوی شامگاه دوشنبه در گردهمایی بسیجیان طلبه و روحانی که در محل دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد، با اشاره به پیام تاریخی امام راحل برای تشکیل بسیج دانشجو و طلبه در آذرماه سال 67، گفت: امام(ره) برای تشکیل دو قشر دانشجو و طلبه بسیج را جداگانه فرمان داده اند و آن روز خیلی از ما درک نکردیم که ایشان در واقع با این پیام از پایان جنگ سخت و آغاز جنگ نرم خبر می دادند.

 

وی با بیان این که دشمن بیشترین ضربه را می تواند از دانشگاه و حوزه به نظام و انقلاب وارد کند، افزود: امام(ره) نگران حفظ دستاوردهای انقلاب بودند و این دو مکان محل هایی هستند که هم می توانند مایه پیشرفت انقلاب باشند و هم می توانند به محلی برای نفوذ دشمن تبدیل شوند.


حجت الاسلام سرور با ابراز تأسف از عمل نشدن به تمامی منویات امام راحل، خاطرنشان کرد: عزیزان جوان حوزه های علمیه باید همراهی کنند تا دست های نفوذی شیطان در حوزه ها عمل نکنند؛ نمی گویم جلوی نفوذ را بگیریم، چون آن ها نفوذ کرده اند؛ می گویم باید جلوی گسترش این نفوذ را بگیریم.

 

رییس مرکز بسیج طلاب و روحانیون خراسان رضوی تصریح کرد: باید به تعبیر امام(ره) این «مارهای خوش خط و خال»ی را که در درون دانشگاه و حوزه نفوذ کرده اند، بیرون کرده و آثار آن ها را از بین ببریم؛ مگر قابل قبول است که پس از این همه سال از انقلاب، کسانی در حوزه باشند که شخصیت امام(ره) را زیر سؤال ببرند و طلاب را از شرکت در راهپیمایی ها نهی کنند؟

 

وی یادآور شد: انتظار امام(ره) از بسیجیان این بود که حضور همیشگی در صحنه داشته باشند؛ نباید احساس کنیم خطر تمام می شود؛ از آن جا که سینه به سینه دشمن قرار گرفته ایم و هیچ مانعی بین ما وجود ندارد، خطر هر روز بزرگ تر می شود.

 

حجت الاسلام سرور تأکید کرد: اوج گرفتن خباثت ها و نقشه های دشمن به دلیل نزدیک تر شدن ما به آن ها است.

 

جانشین فرماندهی تیپ امام صادق(ع) سپاه امام رضا(ع) با اشاره به این که در هر کشور سه عامل «اهداف راهبردی»، «اندیشه راهبردی» و «قدرت راهبردی» موجبات پیشرفت را فراهم خواهد آورد، گفت: در جامعه ما اهداف را خداوند تعیین فرموده و ما موظف به پیگیری آن ها هستیم که همین مسأله موجب تمایز ما با غرب است؛ در خصوص اندیشه راهبردی نیز تنها یک اندیشه استکه باید دنباله گیری شود و آن اندیشه رهبر معظم انقلاب است چرا که ایشان بر اساس اهداف راهبردی اسلام، اندیشه راهبردی خود را مطرح می کنند و نیز دیدبان جامعه هستند و بر دشمن احاطه کامل دارند./820/202/ب1

ارسال نظرات