۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۳۰۵۳۶۰
دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان شهرضا خبر داد؛

توزیع 1500 جلد توضیح المسائل بین واحد های آموزشی و دانشگاهی شهرضا

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان شهرضا از توزیع بیش از 1500 جلد رساله توضیح المسائل بین دانشجویان و دانش آموزان دانشگاه ها و مراکز آموزشی شهرستان شهرضا خبر داد و گفت: نهادینه کردن فرهنگ اهداء کتاب های سودمند از جمله رساله‌های توضیح المسائل جزء نیازهای فرهنگی جامعه است که باید مورد توجه ویژه مسؤولان قرار گیرد.
حجت الاسلام محمد حسين جعفري شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد حسین جعفری، دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان شهرضا، عصر امروز در جلسه ستاد اقامه نماز این شهرستان، با تأکید بر لزوم مشارکت تمامی دستگاه ها و نهادهای اجرایی در ترویج فرهنگ نماز، عنوان کرد: نماز یکی از بزرگ‌ترین واجبات دینی است که مورد تأکید و سفارش تمامی امامان و بزرگان دینی و بوده و باید برای اشاعه آن از تمامی ظرفیت های موجود استفاده شود.

 

وی در ادامه با اشاره به آیه «وَ استَعینوا بِالصَبرِ وَ اَلصَّلاة وَ اِنَّها لَکَبیرَةٌ اَلا عَلَی الخاشِعین؛ اَلَّذینَ یَظُنّونَ اَنَّهُم مُلاقوا رَبَهُم وَ اِنَّهُم اِلَیه راجِعون» اظهار کرد: اقامه نماز در آیات قرآن کریم نیز بارها مورد تأکید و سفارش خداوند تبارک و تعالی قرار گرفته و آن را ویژگی های برترین بندگان دانسته است.

 

دبیر ستاد اقامه نماز شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری نماز جماعت در بیش از 80 مدرسه این شهرستان گفت: اقامه روزانه این تعداد نماز جماعت در مدارس، زمینه ترویج سایر احکام و دستورات دینی را نیز فراهم کرده و دانش اموزان در محافل ایجاد شده، دستورات و سؤولات مذهبی خود را نیز مطرح می کنند.

 

حجت الاسلام جعفری همچنین خبر از برگزاری 280 جلسه دانش اموزی با موضعات مربوط به نماز در مدارس و آموزشگاه های شهرضا داد و تصریح کرد: در این نشست ها، موارد اخلاقی، احادیث و آیات مربوط به نماز، شیوه های دعوت دیگران به نماز و در مجموع تمامی مسائل راجع به نماز آموزش داده می شود.

 

وی با اشاره به اجرای طرح«خانواده مطهر» در این شهرستان اظهار کرد: در قالب اجرای این طرح، بیش از 55 جلسه با موضوع نماز و با حضور خانواده ها در آموزشگاه های سطح شهرستان برگزار شده است.

 

دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان شهرضا برگزاری دوره های تربیت مبلغ را از جمله دیگر اقدامات این ستاد برشمرد و تصریح کرد: این دوره ها در قالب طرح مفتاح و با حضور 70 نفر از خواهران مبلغه و با همکاری ستاد اقامه نماز استان قم و مدرسه علمیه معصومیه شهرضا برگزار شده است.

 

حجت الاسلام جعفری با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ نماز در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی گفت: برگزاری سلسله نشست های دانشجویی پیرامون مسائلی همچون نماز، عفاف و حجاب و عاشورا و همچنین فلسفه قیام امام حسین(ع) در دانشگاه ها نقش مؤثری در ترویج فرهنگ نماز و رفع شبهات دانشجویان دارد.

 

 وی برگزاری کرسی های پرسش و پاسخ دانش اموزی را از دیگر راه کارهای ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه برشمرد و افزود: دانش اموزان و دانشجویان، تأثیر مستقیمی بر رفتار دیگر اقشار جامعه دارند و از این جهت اموزش احکام دینی و مبانی شرعی به آن ها سبب ترویج اینگونه مسائل در جامعه خواهد شد.

 

دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان شهرضا با تأکید بر لزوم استفاده از فرصت های مختلف در طول سال برای ترویج فرهنگ دینی در جامعه، گفت: حضور فعال روحانیان در مراسم جشن های تکلیف دانش‌آموزی و تلاش برای برگزاری باشکوه این‌گونه مراسم سبب می‌شود تا علاوه بر آنکه خاطره این روز برای همیشه در ذهن افراد باقی بماند، به نقش کلیدی روحانیت در حل شبهات و پاسخ به مسائل دینی واقف شوند.

 

حجت الاسلام جعفری همچنین خبر از توزیع بیش از 1500 جلد رساله توضیح المسائل بین دانشجویان و دانش آموزان دانشگاه ها و مراکز آموزشی شهرستان شهرضا داد و تصریح کرد: نهادینه کردن فرهنگ اهداء کتاب های سودمند از جمله رساله های توضیح المسائل از جمله نیازهای فرهنگی جامعه است که باید مورد توجه ویژه مسؤولان قرار گیرد.

 

وی با بیان این مطلب که، ترویج فرهنگ نماز نیازمند آموزش اصولی و ارائه راهکارهای مناسب آن است، عنوان کرد: کارگاه آموزشی مروجان نماز با شرکت بیش از 61 نفر از داوطلبان برادر و خواهر و با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان، انجام شده است.

 

دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان شهرضا در پایان، گفت: ترویج فرهنگ اقامه نماز جماعت در مدارس و دانشگاه ها از اقسام امور به معروف است که مانع ترویج منکرات در جامعه و محیط های آموشی می شود./868/202/ب2

ارسال نظرات