۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۳۰۵۵۰۴

راه‌اندازی کانون‌های مساجد روستایی در اولویت است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش چشمگیر تعداد کانون های روستایی گفت: راه‌اندازی کانون‌های مساجد روستایی در اولویت است.
هادي نيا

محمد هادی نیا، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که راه‌اندازی کانون‌های مساجد روستایی در اولویت است، اظهار داشت: بسیاری از روستاهای استان آذربایجان شرقی، از ظرفیت و پتانسیل خوب فرهنگی برخوردارند که با راه اندازی کانون های فرهنگی هنری در مساجد این روستا، حمایت های مادی و معنوی لازم نیز از فعالیت های آن صورت خواهد گرفت.


وی با بیان این‌که آبادانی معنوی روستا با گسترش فعالیت های فرهنگی هنری در مساجد روستایی محقق می شود، خاطرنشان کرد: دهیاران روستاها علاوه بر آبادانی ظاهری، در آبادانی معنوی روستاها نیز مسؤولند که امیدواریم در راه اندازی کانون های فرهنگی هنری در مساجد روستایی، همکاری لازم را داشته باشند.


هادی‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری نخستین جشنواره ادبی حضرت ابالفضل(ع) به همت کانون فرهنگی هنری شهر گوگان خبر داد و گفت: این جشنواره که در سطح استان آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد، سعی در بیان مفهوم ولایت از بعدی تازه دارد. این جشنواره در رشته های شعر، داستان کوتاه و مقاله نویسی برگزار می شود.


مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که علاقه‌مندان تا چهارم بهمن ماه سال جاری فرصت دارند تا آثار خود را به این جشنوار و به نشانی
kanoonabolfazlgogan@gmail.com ارسال کنند، تصریح کرد: به نفرات برتر جشنواره لوح یادبود جشنواره و جوایز نفیس تعلق خواهد گرفت.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که مسابقه فرهنگی کتابخوانی با عنوان «پیوند با نماز» به همت کتابخانه و کانون فرهنگی هنری امام جواد(ع) در شهرستان مرند برگزار می شود، افزود: این مسابقه ویژه سنین 16 تا 35 سال اعضای کتابخانه های فرهنگی و هنری مساجد و کتابخانه های عمومی شهرستان مرند برگزار خواهد شد.


هادی‌نیا ادامه داد: منبع مسابقه از کتاب «پرتوی از اسرار نماز» تالیف حجت الاسلام والمسلمین قرائتی خواهد بود که علاقه‌مندان می توانند از کتابخانه های کانون های مساجد شهرستان و یا کتابخانه های عمومی دریافت کنند. مهلت ارسال پاسخنامه و شرکت در مسابقه تا 12 آذرماه سال جاری اعلام شده است که به برگزیدگان مسابقه نیز جوایز ارزنده ای اهدا خواهد شد.


وی با بیان این‌که این مسابقه کتابخوانی با همکاری اداره تبلیغات اسلامی، اداره کتابخانه های عمومی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند برگزار می شود، گفت: شرکت کنندگان می توانند پاسخنامه سؤوالات را به شماره سامانه 30006701830830 با درج نام و پاسخ به صورت عدد و از راست به چپ ارسال و یا پاسخنامه مکتوب را به کتابخانه های مساجد و یا عمومی شهرستان ها تحویل دهند./935/ت303/ب

ارسال نظرات