۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۳۰۵۷۷۸
امام جمعه بروجن:

اربعین حسینی ظرفیتی بی پایان برای معرفی اسلام ناب به تشنگان حقیقت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بروجن با تأکید بر این که همایش عظیم اربعین حسینی در واقع ظرفیتی بی پایان برای معرفی اسلام واقعی به تشنگان حق و حقیقت است، گفت: مراسم پیاده روی اربعین حسینی مانعی برای تحقق اهداف دشمنان اسلام است.
امام جمعه بروجن

حجت ‌الاسلام رضا سعادت ‌فر، امام جمعه بروجن، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار داشت: مدیریت امنیتی و اقتصادی جامعه شیعه و‌ معرفی نظام شیعی به جهان با اتکا به مردم از مهم ‌ترین تأثیرات راهپیمایی اربعین در اثبات حقانیت قیام امام حسین(ع) است.

 

وی حرکت دسته‌ جمعی پیاده‌روی اربعین حسینی را نشانه‌ وحدت شیعیان دانست و افزود: با مشاهده‌ این حرکت عظیم از سوی دشمنان، بسیاری از توطئه ‌ها علیه نظام تشیع خنثی می ‌شود.

 

امام جمعه بروجن، برگزاری راهپیمایی عظیم مردم در اربعین حسینی را عامل ایجاد وحدت و همدلی میان تمام جوامع شیعی از جمله دو کشور ایران و عراق عنوان و تصریح کرد: این واقعه عظیم موجب تقویت روابط دو کشور ایران و عراق خواهد شد و مردم جهان خواهند دید که با وجود تفاوت در نژاد و ملیت از نظر پایبندی به ارزش‌ها یکدل و همدل هستیم.

 

این مقام مسؤول در خصوص تأثیرات منطقه‌ای و جهانی این راهپیمایی عظیم خاطرنشان کرد: قدرت‌ هایی همچون داعش و رژیم صهیونیستی با مشاهده‌ این حرکت عظیم خواهند فهمید که پیکره‌ اصلی جامعه‌ شیعی را مردم تشکیل داده و آن ‌ها از عهده‌ مقابله با توده‌ مردم برنمی ‌آیند.

 

حجت ‌الاسلام سعادت ‌فر با تأکید بر این که همایش عظیم اربعین حسینی در واقع ظرفیتی بی پایان برای معرفی اسلام واقعی به تشنگان حق و حقیقت است، گفت: مراسم پیاده روی اربعین حسینی مانعی برای تحقق هدف دشمنان اسلام است که تلاش دارند، اسلام ناب محمدی(ص) را در قالب و نمادهای تفکر جاهلی داعش و نوعی اسلام هراسی به جهانیان معرفی کرده و چهره اسلام را مخدوش سازند.

 

وی با بیان این که جمعیت میلیونی اربعین از تمام اقشار شیعیان و پیروان اهل بیت(ع) افزون بر برکات فراوان فردی، آثار اجتماعی و سیاسی نیز دارد، خاطرنشان کرد: پیام سیاسی اجتماعی کنگره عظیم اربعین حسینی این است که به سیاست مداران استکبار ستیز جهان بفهماند و نشان دهد که پیروان امام حسین(ع)، حول محور تفکر حضرت حرکت می کنند و شعار استکبار ستیزی و مبارزه با ظلم در طول تاریخ به برکت نام و یاد حضرت سیدالشهدا حیات و تدوام دارد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بروجن در پایان با یادآور شدن این که ما پیرو شعار «هیهات منا الذله» امام حسین(ع) هستیم، تأکید کرد: همان طور که حضرت حسین(ع) با ظلم و باطل بیعت و همراهی نکردند، ما نیز به پیروی از امام خویش هرگز با استکبار ستیزان جهانی دست بیعت و دوستی نمی دهیم بلکه همواره در مسیر تحقق منویات و سفارش های حضرت حرکت می کنیم./9457/302/ب1

ارسال نظرات