۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۳۰۵۹۹۶
همزمان با اربعین حسینی؛

ایران اسلامی غرق در ماتم و عزا شد/ مراجع تقلید و علما به سوگ نشستند

خبرگزاری رسا ـ همزمان با فرا رسیدن اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مراجع تقلید و علما همگام با دیگر اقشار مردمی به سوگ نشستند.
عزاداري
به گزارش خبرنگاران خبرگزاری رسا از شهرهای مختلف کشورمان، در اربعین حسینی از هر کوی و برزن نوای «یا حسین یا حسین» بلند است.
 
مردم شهرهای مختلف کشورمان امروز به صورت سیه پوش در قالب دستجات سینه زنی و زنجیرزنی در اربعین امام حسین(ع) و یارابان با وفای ایشان به سوگواری پرداختند.
 
عزاداران حسینی با حضور در حرم های مطهر، مساجد، اماکن مقدس، حسینیه ها و تکایا، آیین عزاداری اربعین را با شکوه خاصی برگزار کردند.
 
در شهر مقدس قم نیز مردم عزادار با حضور در حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) به عزاداری پرداختند.
 
بیوت مراجع تقلید و علما نیز امروز شاهد حضور گسترده عزاداران اربعین حسینی بود.
 
آیین ویژه عزاداری اربعین حسینی با حضور علما، شخصیت های حوزوی، مسؤولان استانی و دیگر اقشار مردمی در بیوت حضرات آیات مکارم شیرازی، وحید خراسانی، صافی گلپایگانی، شبیری زنجانی، سبحانی، موسوی اردبیلی، جوادی آملی و علوی گرگانی برگزار شد.
 
حضرت آیت الله نوری همدانی نیز در سفر استانی کردستان به سر می برد، در آیین سوگواری اربعین حسینی حضور یافت.
 
این مرجع تقلید همچنین شب گذشته در اجتماع باشکوه مردم کردستان ضمن تبیین ابعاد مختلف قیام اباعبدالله الحسین(ع) انقلاب اسلامی ایران را نشات گرفته از قیام عاشورا دانست.
 
همچنین مراسم مشابهی پیش از ظهر امروز در دفتر مقام معظم رهبری در قم برگزار شد؛ در این مراسم ها سخنرانان به بیان مصائب اهل بیت و کاروان اسرا پرداختند و ذاکران در غم شهادت ابا عبدالله الحسین (ع) و شهدای کربلا مرثیه سرایی کردند. /924/پ203/ج
ارسال نظرات