۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۳۰۶۲۷۹
آیت الله علما:

جوانی بهترین فرصت برای تقرب به خدا و کسب فضایل اخلاقی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علما با بیان این‌که جوانی فرصتی گذرا است، نباید این فرصت با ارزش را از دست داد، گفت: جوانی بهترین فرصت برای تقرب به خدا و کسب فضایل اخلاقی بی شمار است.
آيت الله علما

آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با اشاره به اهمیت توجه طلاب به تهذیب نفس، اظهار داشت: طلاب باید در حوزه‌های علمیه به اصلاح خود بپردازند و لحظه ای از مراقبت نفس خود غافل نشوند.


امام جمعه کرمانشاه با تأکید بر لزوم حفظ نظم در زندگی طلاب، یادآور شد: حفظ نظم در زندگی و تحصیل طلاب بسیار مهم و کارساز است، طلاب امروز، باید در آینده تبلیغ دین کنند و به هدایت مردم بپردازند، این امر وقتی محقق می شود که طلبه به درجه ای از آگاهی رسیده باشد که بتواند مردم را آگاه کند.


آیت الله علما تصریح کرد: اهمیت تربیت از تعلیم به مراتب بالاتر است، وقتی فردی به تهذیب نفس خود نپردازد، علم او نه تنها به کارش نخواهد آد بلکه ممکن است وی را متضرر کند.


نماینده ولی فقیه در کرمانشاه بیان داشت: تقوا یکی دیگر از ویژگی های برجسته طلاب نمونه است، تقوا پیشه کردن و پارسایی از جمله خصوصیاتی است که طلاب باید در وجود خود تقویت کنند و به آن بپردازند.


وی خاطرنشان کرد: طلاب باید غرور، تجمل گرایی، ترس، ریا و دیگر رذایل اخلاقی را از وجود خود بزدایند و به شناخت دقیق دین اسلام و دفاع تمام قد از آموزه های دینی بپردازند.


امام جمعه کرمانشاه گفت: جوانی فرصتی گذرا است، نباید این فرصت با ارزش را از دست داد، جوانی بهترین فرصت برای تقرب به خدا و کسب فضایل اخلاقی بی شمار است.


آیت الله علما در پایان تأکید کرد: طلاب باید تلاش کنند در کنار فراگیری علوم دینی و دروس خود، با علوم روز آشنایی پیدا کنند، این آشنایی سبب تسلط و احاطه آن ها بر فضای حاکم بر جهان شده و در تبلیغ دین و آگاهی دادن به جامعه کارگشا خواهد بود./857/302/ب2

ارسال نظرات