۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۳۰۶۶۶۰
مدیر شبکه جهانی ولایت مطرح کرد؛

ضرورت تشکیل کمیته مشترک برگزاری حج از سوی مسلمانان

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی، تشکیل کمیته مشترک برگزاری حج را از حقوق پایمال شده مسلمانان جهان توصیف کرد و گفت: موضع رهبر معظم انقلاب در این زمینه صریح و روشن است و علمای جهان اسلام باید این راهبرد را رأس اهدافشان قرار دهند.
حجت الاسلام و المسلمين حسيني قزويني حجت الاسلام سيدمحمد حسيني قزويني، ‌رييس مؤسسه تحقيقاتي حضرت ولي عصر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی قزوینی، امشب در مراسم بزرگداشت مهاجر الی الله دکتر غضنفر رکن آبادی که در مسجد اعظم قم برگزار شد به برررسی ابعاد حقوقی فاجعه منا پرداخت و گفت: این فاجعه ابعاد حقوقی به همراه داشت که اگر مسؤولان وزارت امور خارجه از پیگیری مناسک حقوقی کوچکترین غفلتی را مرتکب شوند خسارات زیادی برای تاریخ ما بر جای خواهد گذاشت.

 

مدیر شبکه جهانی ولایت با استناد به منویات رهبر معظم انقلاب به بیان حقوق مسلم کشورهای مسلمان در برگزاری مناسک حج پرداخت و تصریح کرد: در گام نخست باید کمیته حقیقت یاب به کشف و شفاف سازی جنایات آل سعود بپردازد، تا کشورهای مسلمان از عقبه یهودی این قوم تکفیری آگاه شوند.

 

مشاوره امور بین الملل حضرت آیت الله مکارم شیرازی، تشکیل کمیته مشترک برگزاری حج را یکی از حقوق پایمال شده مسلمانان جهان توصیف کرد و اظهار کرد: تعبیر مقام معظم رهبری در این رابطه کاملاً صریح و روشن است و علمای جهان اسلام باید این راهبرد را در رأس اهداف خود قرار دهند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی با اشاره به آمار جانباختگان مناسک حج از سال 1366 تا به‌حال گفت: افزایش چشم گیر و روز افزون این آمار نشان از عمدی بودن این کشتارها از سوی آل سعود است.

 

مدیر شبکه جهانی ولایت به تجمع‌های عظیم شیعیان و مسلمانان در مراسم رحلت حضرت امام خمینی(ره) و مراسم اربعین چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: در این تجمع‌ها که آمار آن از 30 میلیون نفر هم تجاوز کرده است، کوچکترین صدمه‌ای متوجه افراد شرکت کننده نشد؛ این در حالی است که آل سعود جمعیت قریب به 800 هزار نفر مستقر در خیابان 204 را بهانه این فاجعه بیان کرده‌اند.

 

استاد حوزه علمیه قم در این مراسم به تشویق‌های قرآنی و روایی عزیمت به حج اشاره کرد و گفت: در روایات متعددی از ائمه معصوم علیهم السلام نقل شده است که عزیمت به سفر حج و لقاء الله در این راه از هزاران سال عبادت برتر است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی به دسته بندی روایات در این زمینه پرداخت و گفت: روایات وارده در این موضوع به سه دسته کلی تقسیم می شوند که به سه گروه فضیلت سفر حج، فضیلت بیماران سفر حج و جانباختگان سفر حج تقسیم می‌شود که طیف سوم را در روایات به مهاجر الی الله توصیف فرموده‌اند.

 

مدیر شبکه جهانی ولایت با اشاره به مستند پخش شده از این شبکه با نام خیابان 204 به توصیف بازخورد این مستند پرداخت و گفت: در این مستند با بیان بیش از 40 دلیل مستند عمدی بودن این فاجعه برای جهانیان به نمایش گذاشته شده است./837/پ202/ف2

ارسال نظرات