۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۳۰۷۸۲۲
رییس‌ کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان:

موزه دفاع مقدس نیاز ضروری شهرستان کاشان است

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان با اشاره به اقداماتی چون ایجاد موزه دفاع مقدس در شهرستان کاشان، گفت: یکی از نیازهای ضروری مسائل فرهنگی شهرستان کاشان تأسیس موزه دفاع مقدس در شهرستان کاشان است.
علي هاشمي طاهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، علی هاشمی طاهری، رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر کاشان عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با تأکید بر این که هدف از انقلاب اسلامی رسیدن مردم به کمال بوده است، گفت: انقلاب اسلامی ایران تا کنون با وجود مشکلات و توطئه های بسیار دشمن، بر عزت و اقتدار آن افزوده شده است.

 

وی با اشاره به این که خداوند می فرماید حکمرانان جهان باید مستضعفان باشند، از این رو ایجاد انقلاب اسلامی ایران خواست خداوند و اهل بیت(ع) بوده است، گفت: رهبری پیغمبر گونه امام راحل و در ادامه رهبری مقتدرانه، حکیمانه و مدبرانه آیت الله خامنه توانسته است ایران را به عزت در جهان برساند.

 

هاشمی طاهری با بیان این که انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب هویت بخش و نه با هدف کسب قدرت بود، گفت: انقلاب اسلامی ایران با تمام انقلاب های دنیا متفاوت است، چرا که در رأس آن شخصیتی الهی با انگیزه هدایت بشر به سوی خوبی ها و کمالات قرار دارد.

 

عامل بسیاری از ناهنجاری های فرهنگی ضعف ایمان و اعتقاد است

هاشمی طاهری در ادامه یاد آورشد: رهبری در شرایط کنونی بسیار سخت تر از دوران امام راحل است که آیت الله خامنه ای با اقدامات شایسته به فراخور دولت های وقت، توانست موجب اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران شود.

 

هاشمی طاهری یکی دیگر از عوامل اقتدار نظام را رشادت های شهدا دانست و گفت: ایران اسلامی 24 هزار شهید دارد که آن بزرگوارن برای رفتن روی میدان مین با یکدیگر در رقابت بودند.

 

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر کاشان با تأکید بر اهمیت حضور مردم در نظام افزود: اگر حضور و همراهی مردم نباشد دولت نمی تواند فعالیت های خود را انجام دهد، اما در زمان امام علی(ع) به دلیل عدم همراهی مردم، ایشان 25 سال خانه نشین شد.

 

وی همچنین با بیان این که در برخی موضوعات از آرمان های اسلامی فاصله گرفته ایم که باید از منظر فرهنگی کارشناسی شود، گفت: آمار ربا، رشوه، طلاق و ناهنجاری های فرهنگی افزایش پیدا کرده است که دلیل اصلی آن ضعف ایمان و اعتقاد است.

 

به گفته وی، در شهرستان کاشان با همکاری متخصصین فرهنگی در عرصه های مختلف، سند فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان به صورت کاربردی تدوین شد که جهت اجرا برای سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان ارسال شده است.

 

هاشمی طاهری با اشاره به لزوم انجام فعالیت هایی در راستای تقویت بنیه اعتقادی جوانان، گفت: رهبر معظم انقلاب در سال 1380 فرمود، جوان کاشانی میراث دار مفاخر بزرگ کشور است.

 

کاشان به عنوان دار شهر نهج البلاغه و قرآن در جهان تشیع است

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر کاشان با تأکید بر این که هیچ شهری و استانی در ایران تمام امتیازات کاشان را یک جا ندارد، گفت: علما بزرگی چون میر سید علی یثربی، ملا حبیب الله شریف، فیض کاشانی، ملا احمد نراقی و آیت الله مدنی و شاعرانی همچون محتشم کاشانی که شهرت جهانی دارد و سایر شعرا و بزرگانی که از منطقه کاشان بوده اند.

 

به گفته وی، شهرستان کاشان 1700 شهید تقدیم اسلام کرده و بیش از 25 هزار رزمنده نیز دارد که این موضوع نیز دینداری مردمان کاشان را اثبات می‌کند.

 

هاشمی طاهری با اشاره به تعداد بسیاری هیأت و کانون فرهنگی در کاشان، گفت: 900 حافظ قرآن و 40 حافظ نهج البلاغه در کاشان هستند که چنین آماری در جهان تشیع ممتاز است.

 

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر کاشان با بیان این که کاشان به درستی شهر نهج البلاغه و قرآن نام گرفته است، گفت: دانشگاه های کاشان به لحاظ کیفی رتبه های بالایی در کشور دارند و رتبه های برتر کنکوری را نیز این شهر به خود اختصاص داده است.

 

آستان علی بن باقر مشهد اردهال مورد بی لطفی مسؤولان قرار گرفته است

وی با تأکید بر این کاشان اولین شهر شیعه نشین ایران است، گفت: به دعوت مردم این سرزمین، امام باقر(ع) فرزند خود حضرت سلطانعلی(ع) را به کاشان عازم کرد اما حاکمان ظالم زمان او را به شهادت رساندند.

 

به گفته وی، وضعیت رسیدگی به آستان علی بن باقر(ع) مورد کم لطفی مسؤولان قرار گرفته است، چرا که ایشان در بین چهار امامزاده واجب التعظیم در ایران بالاترین جایگاه را دارد و فرزند بلافصل و سفیر امام معصوم بوده و مانند جدش امام حسین(ع) به شهادت رسیده است.

 

هاشمی طاهری گفت: با همت مردم کاشان و منطقه فعالیت هایی در آستان علی بن باقر(ع) انجام شده است، اما باید تلاش و جدیت بیشتری در آستان مقدس اردهال صورت گیرد.

 

تمام فعالیت های فرهنگی شهرداری و شورا در سازمان فرهنگی ورزشی متبلور می شود

وی با اشاره به این که کلیه امور فرهنگی شورا شهر و شورای اسلامی در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری متبلور می شود، گفت: یک پای ثابت تمام فعالیت های فرهنگی شهر کاشان شهرداری و شورای شهر است که به نحوی آنها را حمایت می کند.

 

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر کاشان گفت: شهردار کاشان  فردی فرهنگی و متخصص است که شهر کاشان تاکنون چنین شهرداری را به خود ندیده است و به امور فرهنگی نیز اهتمام ویژه ای دارد.

 

هاشمی طاهری با اشاره به اقداماتی چون ایجاد موزه دفاع مقدس در کاشان، گفت: یکی از نیازهای ضروری مسائل فرهنگی شهرستان کاشان تأسیس موزه دفاع مقدس در شهرستان کاشان است./1307/203/ب2

ارسال نظرات