۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۳۰۸۰۵۰
استاد حوزه علمیه:

قرآن و اهل‌بیت بهترین راه برای پاسخگویی به شبهات هستند

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به این که شبهات وهابیت حول محورهای شرک و توحید، ایمان و کفر، حیات برزخی، سنت و بدعت می‌چرخد، گفت: قرآن و اهل‌بیت(ع) بهترین راه برای پاسخگویی به شبهات هستند
قرآن و عترت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام سید مهدی علیزاده موسوی، از اساتید حوزه علمیه قم عصر امروز، در همایش بررسی مسائل جهان اسلام و جریان‌های تکفیری که با حضور مبلغان، روحانیان و طلاب لرستان در حوزه علمیه کمالیه خرم‌آباد برگزار شد، گفت: امروز در کشورهای اسلامی همچون تونس، مصر، یمن، نیجریه، سوریه، الجزایر، پاکستان، افغانستان گروه‌هایی به ‌نام اسلام، جنایات فراوانی را علیه مسلمانان به‌ ویژه شیعیان انجام می‌دهند.

 

وی با اشاره به این که در روزهای اخیر شاهد قتل عام شیعیان بودیم، افزود: در این کشور گروهی هستند که هر کتابی غیر از قرآن و حدیث را حرام می‌دانند و افرادی‌ که کتابی غیر از این دو کتاب را می‌خوانند، به قتل می‌رسانند.


حجت الاسلام علیزاده موسوی یادآور شد: در کشور پاکستان نیز گروه‌های افراطی مثل طالبان، سپاه صحابه، جیش محمد و القاعده جنایت‌هایی را به اسم اسلام علیه مردم و شیعیان به راه می‌اندازند.


وی با اشاره به این که امروز شیعه در دنیا در حال گسترش است، عنوان کرد: موج شیعه‌خواهی و گرایش به شیعه در جهان روز به روز بیشتر می‌شود.

 

این استاد حوزه علمیه قم با بیان این که گرایش به شیعه در جهان به مذاق دشمنان اسلام و شیعه خوش نمی‌آید، تصریح کرد: ظهور گروه‌های انحرافی، تکفیری و الحادی به ‌خاطر مبارزه با موج شیعی است و این برای دشمنان اسلام و شیعه گران آمده است.

 

وی با اشاره به فعالیت سه شبکه فارسی زبان به نام  نور، کلمه و وصال که در حال تبلیغ وهابیت هستند، افزود: این شبکه‌ها همواره عقاید شیعه را به چالش می‌کشند.


حجت الاسلام علیزاده موسوی با بیان این که امروز دشمن از فضای ماهواره برای مبارزه با شیعه فعالیت می کنند، اظهار داشت: طلاب و روحانیان در مقابل فعالیت دشمنان وظیفه خطیری بر دوش دارند.

 

روحانیان مرزبانان اسلام هستند
وی از روحانیان به عنوان مرزداران اسلام یاد کرد و ادامه داد: طلاب و روحانیان باید در زمینه اطلاع رسانی به مردم جهان در برابر دسیسه های دشمن فعالیت داشته باشند.

 

معاون پژوهشی بعثه مقام معظم رهبری حوزه‌های علمیه را ظرفیت خوبی برای مقابله با شبهات دشمن دانست و افزود: متأسفانه در حوزه‌های علمیه نسبت به این شبهات و پاسخگویی به شبهات ضعف وجود دارد.


وی با تأکید بر تقویت حوزه های علمیه در زمینه پاسخگویی به شبهات اظهار داشت: در مقابل شبکه‌های ماهواره‌ای، سایت‌ها و وبلاگ‌های ضد شیعی حوزه های علمیه باید پویا و فعال تر شوند.


حجت الاسلام علیزاده موسوی با اشاره به این که شبهات وهابیت حول محورهای شرک و توحید، ایمان و کفر، حیات برزخی، سنت و بدعت می‌چرخد، گفت: در قرآن برای همه این شبهات پاسخ وجود دارد.


این استاد حوزه علمیه با اشاره به وجود 350 آیه در قرآن تأکید کرد: امروز روحانیان و مبلغان ما با بهره‌مندی از آیات قرآن باید پاسخ شبهات را بدهند.


وی لازمه پاسخگویی به شبهات را مجهز بودن طلاب و روحانیان به علم روز و شناخت کافی نسبت به آیات قرآن دانست.


حجت الاسلام علیزاده موسوی با تأکید بر این که قرآن و اهل‌بیت بهترین راه برای پاسخگویی به شبهات هستند، اظهار داشت: اگر معارف شیعه برای مردم معرفی شود این معارف با توجه به این که جذابیت دارد، می‌تواند به آسانی همه را مجذوب خود کند.


وی با تأکید بر این که طلاب و روحانیان باید متصل به دنیا باشند و در جهت معرفی معارف ناب شیعه اقدام کنند، خاطرنشان کرد: این قشر نباید خود را از مسائل خارج از کشور دور کنند.


این کارشناس مذهبی با اشاره به موج اسلام هراسی و شیعه‌هراسی در دنیای امروز از سوی دشمن عنوان کرد: دشمن برای جلوگیری از گسترش معارف شیعی متوسل به شیعه هراسی و راه‌اندازی گروه‌های تکفیری شده است که در این زمینه روحانیان و طلاب باید هوشیار باشند./9459/202/ب2

ارسال نظرات