۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۵
کد خبر: ۳۰۸۰۶۷
در قالب اردوی سازندگی، فرهنگی و تبلیغی صورت گرفت؛

خدمت رسانی و استقرار طلاب حوزه علمیه بقیه‌الله اندیمشک در موکب شهدای شهرستان

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه بقیه الله(عج) اندیمشک سفیران هدایت شمال خوزستان با اشاره به خدمت رسانی و استقرار طلاب این حوزه علمیه در موکب شهدای شهرستان، گفت: این اردو در قالب های سازندگی، فرهنگی و تبلیغی در فضای قابل توجهی برگزار شد.
امام حسين(ع)

حجت الاسلام حسن آذرافروز مدیر مدرسه علمیه بقیه الله(عج) اندیمشک سفیران هدایت شمال خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که در راستای تربیت اخلاقی و تبلیغی و ایجاد روحیه جهادی طلاب شرایط لازم برای تحقق این مسأله در مرز چزابه فراهم شد، ابراز داشت: از سوی امام جمعه شهرستان اندیمشک، حجت الاسلام خدامی موکبی در فضای نزدیک به دو هزار و 500 متر با عنوان شهدای اندیمشک راه اندازی شد.

 

وی با اشاره به این موکب به عنوان بهترین و پرکارترین موکب در دو هفته پایانی اربعین حسینی و یک هفته پس از آن ادامه داد: برای ساخت و ساز، راه اندازی آشپزخانه و سرویس بهداشتی، چادر زدن و ایجاد حسینیه و دیگر اقدامات مورد نیاز از طلاب مدرسه علمیه بقیه‌الله اندیمشک استفاده شد.

 

این مقام مسؤول گفت: طلاب با استقرار در موکب شهدای اندیمشک در زمینه های اقامه نماز، انجام کارهای فرهنگی، ایراد سخن، بیان احکام، مشاوره های تربیتی زائران و ارائه هرگونه خدمات همچون واکس زدن کفش های زائرین حسینی به فعالیت پرداختند.

 

حجت الاسلام آذرافروز با اشاره به این که این اردو در قالب های سازندگی، فرهنگی و تبلیغی در فضای قابل توجهی برگزار شد، خاطرنشان کرد: حال و هوای اربعین حسینی در مرز چزابه فراهم شد و طلاب نیز مراسم های عزاداری و سینه زنی متعددی برگزار کردند.

 

مدیر مدرسه علمیه بقیه الله(عج) اندیمشک سفیران هدایت شمال خوزستان با اشاره به این که زیارت اربعین حسینی براساس روایت امام حسن عسکری(ع) از نشانه های مؤمن است، ابراز داشت: علما نگاه ویژه ای به اربعین حسینی دارند و در چشم انداز نظام اسلامی و منظومه ای که روایت ایجاد کرده اند، احتمال دارد که دروازه ظهور، اربعین حسینی باشد.

 

وی با اشاره به این که هر ساله برجمعیت پیاده رو هایی اربعین حسینی(ع) افزوده می شود، خاطرنشان کرد: در روایت ها بر پیاده رویی بسیار سفارش شده و امام صادق(ع) گفته اند که به ازای هر قدمی که انسان بر می دارد، یک حسنه نوشته، یک سیئه از بین و یک درجه به مقام انسان افزوده می شود.

 

این مقام مسؤول با اشاره به شکوه خدمت رسانی مردم به زائران اربعین حسینی و رفع دغدغه خواب و خوراک زوار با این عمل خود، گفت: عربستان سعودی با دریافت هزینه های سنگین از ضیوف الرحمن اما در حج امسال مشاهده کردیم که در اداره مناسک حج ناتوان بوده و فجایع بسیاری رخ داد./9453/302/ب3

ارسال نظرات