۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۳۰۸۱۶۳
امام جمعه موقت بجنورد:

جهان استکبار قابل اعتماد نیست/ لزوم هوشیاری مردم و مسؤولان در برابر نفوذ دشمن

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت بجنورد با بیان اینکه بر اساس آموزه های دینی، فرد مسلمان اگر هر کاری انجام دهند مستکبر به حق اعتراف نکرده و اعتمادش جلب نمی شود، گفت: این اصل نشان می دهد جهان استکبار به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست.
حجت الاسلام نوري- امام جمعه موقت بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام رضا نوری، امام جمعه موقت بجنورد، امروز در جمع دانشجویان دانشگاه کوثر بجنورد، با بیان اینکه از ابتدای پیدایش اسلام تاکنون مستکبران همواره در برابر مسلمانان مانع تراشی کرده و می کنند، اظهار کرد: همان گونه که در زمان پیامبر(ص)، افراد مستکبر در برابر معجزات رسول گرامی اسلام قانع نشده و به او تهمت ساحری می زدند، روند دشمنی و بی اعتمادی مستکبران نسبت به اسلام و مسلمانان در طول تاریخ تداوم داشته است.

 

وی افزود: در همین راستا بود که خداوند در قرآن کریم خطاب به حضرت محمد(ص) گفت: یهود و نصاری از تو راضی نمی شوند مگر اینکه تسلیم مطلق آنها شوی و همه هستی خود را به آنها تقدیم کنی.

 

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه انسان مسلمان هر کار بکند مستکبر به حق اعتراف نکرده و اعتماد وی جلب نمی شود، اضافه کرد: امام حسین(ع) در تمام حوادث کربلا از زمانی که حرکت کرد تا روز عاشورا با دشمنان با مهربانی و عطوفت رفتار می کرد و با قرائت 13 خطبه، دشمنان را نصیحت می کرد اما این کافران و مستکبران گوش شنوایی نداشتند.

 

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه ادامه داد: نیروهای یزید به امام حسین(ع) گفتند تسلیم آنها شود تا در امان بماند اما حضرت اباعبدالله(ع) فرمود محال است تسلیم مستکبران، استعمارگران، دنیاطلبان و ریاست طلبان شود.

 

وی با بیان اینکه این روند اکنون نیز در دنیا تداوم دارد، خاطرنشان کرد: یکی از این موارد موضوع پرونده هسته ای ایران است که از حدود 14 سال پیش شروع شده و هر اندازه نظام جمهوری اسلامی تلاش می کند با اقدامات خود اعتمادسازی کند، دنیای غرب و مستکبران نپذیرفته و هر روز بهانه جدیدی می آورند.

 

حجت الاسلام نوری اضافه کرد: دشمنان ایران اسلامی بارها در زمینه فعالیت های هسته ای ایران بررسی و تحقیق کرده و به این نتیجه رسیده اند که برنامه هسته ای ما مشکلی نداشته و خطری ایجاد نمی کند اما باز هم به دلیل خوی استکباری خود حاضر نیستند این موضوع را به طور کامل بپذیرند.

 

وی با بیان اینکه غرب و در رأس آن آمریکا هیچ گاه خیر و صلاح ملت مسلمان ایران را نخواسته اند، اظهار کرد: پیش از انقلاب، ملت ایران می خواست نفت خود را بفروشد اما آمریکا و انگلیس مانع می شدند و سرمایه های این کشور را غارت و چپاول می کردند.

 

حجت الاسلام نوری ادامه داد: آمریکا در برابر جنبش انقلابی و اسلامی جوانان ایران، ساواک را راه اندازی کرد و جوانان بی گناه را سلاخی کرد و این جنایات خود را بعد از پیروزی انقلاب نیز با شدت و وسعت بیشتری ادامه داد، حال با این کارنامه سیاه آیا فریاد زدن شعار «مرگ بر آمریکا» حق آنها نیست؟

 

وی با اشاره به اینکه متأسفانه اکنون در کشور ما برخی افراد و جریان ها اعتقاد دارند نباید شعار مرگ بر آمریکا فریاد زده شود، خاطرنشان کرد: معلوم نیست در حالی که آمریکا در طول دهه های گذشته همواره در پی آسیب و ضرر زدن به ملت و نظام اسلامی بوده و اکنون نیز این رویه خود را تغییر نداده است، چرا ما نباید به این دشمن و یزید زمان نفرین بفرستیم.

 

حجت الاسلام نوری افزود: مجموعه اقدامات دنیای استکبار در حق ملت ایران پیش و پس از انقلاب اسلامی، نشان می دهد جهان استکبار به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست.

 

وی با اشاره به اینکه جهان استکبار امروز و بعد از توافق هسته ای نیز قصد دارد از طرق مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به کشور و نظام اسلامی نفوذ کند، تصریح کرد: پروژه نفوذ دشمنان بسیار جدی بوده به همین دلیل همه مردم و مسؤولان می بایست در برابر آن هوشیار و بصیر باشند و نقش خود را در مقابله با این پروژه شوم به خوبی ایفا کنند./9314/202/ب3

 

ارسال نظرات