۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۳۱۰۱۴۲
امام جمعه شهرستان ماهشهر:

آل‌سعود به سبب ایجاد فتنه در منطقه و قتل عام مسلمانان از جهان اسلام عذرخواهی کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان ماهشهر با اشاره به این‌که قطع ارتباط میان عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران از سوی آل سعود صورت گرفت، گفت: آل‌سعود بایستی به سبب ایجاد فتنه در منطقه و ناامنی در کشورهای مسلمان و قتل عام در برخی کشورها از جهان اسلام عذرخواهی کند.
حجت الاسلام عبدالحسين غبيشاوي ، امام جمعه شهرستان ماهشهر

حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی، امام جمعه شهرستان ماهشهر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به سیاست جمهوری اسلامی ایران و آن حسن همجواری با همسایه‌ها و ارتباط حسنه با تمامی کشورهای جهان به غیر از آمریکا و رژیم صهیونیستی، ابراز داشت: برخی کشورهای همایسه همچون حاشیه خلیج فارس فاقد استقلال سیاسی و پیرو سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند.

 

وی با اشاره به این‌که جمهوری اسلامی ایران در برابر چنین کشورهایی مماشات و سیاست سعه صدر دارد، اظهار داشت: با وجود ارتکاب جنایت‌های اخیر از سوی عربستان سعودی و خاندان آل‌سعود اما همچنان ایران این سیاست خود را حفظ کرده است.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این‌که قطع ارتباط میان عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران از سوی آل سعود صورت گرفت، ادامه داد: آل‌سعود بایستی به سبب ایجاد فتنه در منطقه و ناامنی در کشورهای مسلمان و قتل عام در برخی کشورها از جهان اسلام عذرخواهی کند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ماهشهر با اشاره به اجرای حکم سیاسی و نه شرعی و حقوقی در حقیقت به شهادت رساندن آیت الله نمر باقرالنمر، افزود: عربستان سعودی با قطع روابط خود با ایران به دنبال سرپوش گذاشن بر جنایت های خود همچون اعدام آیت الله نمر، شکست‌های مستمر در سوریه و عراق و حمله به یمن است.

 

امام جمعه شهرستان ماهشهر با اشاره به این که به آتش کشیدن سفارت عربستان سعودی مورد محکومیت واقع شد، تأکید کرد: این اقدام به اندازه ای با اهمیت نیست که عربستان سعودی بخواهد جنگ های تبلیغاتی راه اندازی کرده و سفارت ایران در صنعا را بمباران کند.

 

حجت الاسلام غبیشاوی با اشاره به ایجاد ائتلافی به ریاست عربستان سعودی با کشورهای سنی مذهب، خاطرنشان کرد: عربستان سعودی همواره سعی کرده که جنگ میان محور مقاومت و آمریکا به جنگ سنی و شیعه تبدیل شود.

 

وی گفت: کشورهای غربی و عربستان سعودی سعی می‌کنند در رسانه‌ها به گونه ای جلوه ندهند که جنگ میان حق و باطل و محور مقاومت است./9453/303/ب2

ارسال نظرات