۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۳۱۰۴۰۰
امام جمعه سپیددشت:

حضور مردم پای صندوق‌های رأی موجب تقویت نظام می‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سپیددشت حضور مردم با تأکید بر ضرورت حضور حداکثری مردم در عرصه انتخابات گفت: این حضور حداکثری موجب تقویت نظام می شود.
انتخابات

حجت الاسلام محمدرضا خاص امیری امام جمعه سپیددشت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با ائمه جمعه کشور دیداری معنوی و تجدید بیعت با ولایت بود.

 

وی با اشاره به سخنان رهبر فرزانه انقلاب در رابطه نماز جمعه و تکریم آن افزود: رهبری از نماز جمعه به عنوان قلب فرهنگی و قرارگاه بصیرت و تقوا یاد کرد که تعابیری دلنشین بود.

 

حجت الاسلام خاص امیری در ادامه با اشاره به سخنان رهبری در راستای انتخابات پیش رو عنوان داشت: مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی دو نهاد اثرگذار در جامعه هستند.

 

وی نظام و انقلاب را متعلق به مردم دانست و ادامه داد: امروز نیز در عرصه های گوناگون نظام جمهوری اسلامی ملت ایران تأثیرگذار هستند.

 

امام جمعه سپیددشت با تأکید بر فراهم کردن شرایظ لازم برای حضور حداکثری مردم در عرصه انتخابات و پای صندوق های رأی خاطرنشان کرد: ملت ولایی ایران اسلامی سرنوشت انقلاب را تعیین کردند و امروز نیز در حفظ و تداوم انقلاب باید نقش آفرینی کنند.

 

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت حضور مردم در پای صندوق های رأی و انتخاب نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی گفت: حضور حداکثری مردم در این عرصه موجب تقویت نظام می شود.

 

حجت الاسلام خاص امیری با اشاره به تأکید رهبری در جهت حضور مخالفان و موافقان نظام پای صندوق های رأی ادامه داد: مخالفان نیز در این مملکت هستند و همچون موافقان در این نظم سهم دارند.

 

وی تصریح کرد: مردم با حضور حداکثری خویش پای صندوق های رأی باید با توجه به ویژگی های شاخص نامزدهای انتخابات از بین خوب ها خوب ترین و اصلح ترین فرد را انتخاب کنند.

 

برگزاری انتخابات فرصتی نفس کشیدن تازه نظام است

امام جمعه سپیددشت با بیان این که قدرت ها و مسؤولیت ها در نظام مخصوص گروه و حزب خاصی نیست، یادآور شد: در عرصه انتخابات ممکن است حتی برخی افراد روی کار بیایند که نظرات مخالفی با مسؤولان پیشین داشته باشند.

 

وی با بیان این که برگزاری انتخابات فرصتی فراهم می کند که نظام نفس تازه ای بکشد، افزود: مردم بابصیرت، هوشیاری و توجه به معیارهایی که مورد نظر امام راحل و رهبری است، ویژگی نمایندگان را در چارچوب خاصی بررسی کنند.

 

حجت الاسلام خاص امیری متدین بودن، متعهد بودن به نظام و ولایت، متخصص و کارآمد بودن را از جمله ویژگی هایی عنوان کرد که در انتخاب نمایندگان باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی در ادامه با اشاره به فعالیت هیأت نظارت، هیأت اجرایی و شورای نگهبان در جریان انتخابات اظهار داشت: در جریان انتخابات سلیقه های گوناگونی بالای صندوق های رأی حضور دارند.

 

حق الناس فراتر از رأی مردم است

امام جمعه سپیددشت با اشاره به این که در انتخاب نمایندگان، رأی مردم اثرگذار است یادآور شد: حق الناس بالاتر از رأی مردم است، شورای نگهبان در این زمینه موظف است بهترین ها را انتخاب کند و از ورود افراد ناصالح جلوگیری کند تا مردم نیز بین بهترین نامزدها اصلح ترین را انتخاب کنند.

 

وی تصریح کرد: در انتخاب نامزدها باید توجه داشته باشیم یک نامزد می تواند مدیر و یا کارمند خوبی باشد ولی ممکن است صلاحیت و  ویژگی های لازم برای نماینده بودن را نداشته باشد، در این راستا بصیرت و هوشیاری ضروری است./9459/302/ب3

ارسال نظرات