۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۳۱۰۵۵۷
امام جمعه دیلم تأکید کرد؛

ضرورت توجه مداحان به مقاتل معتبر و آشنایی با تاریخ اسلام

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام حسینی بوشهری گفت: توجه به مقاتل معتبر و آشنایی با تاریخ اسلام و زندگانی ائمه اطهار(ع) از جمله اموری است که می بایست مورد توجه جدی مداحان قرار گیرد.
امام جمه ديلم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، اعضای کانون مداحان و شعرای آئینی استان بوشهر صبح امروز با حجت‌الاسلام سیدابوالحسن حسینی بوشهری، امام جمعه دیلم دیدار کردند.

 

امام جمعه دیلم در این جلسه با اشاره به اهمیت قشر ذاکران و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت، گفت: مداحان به ‌عنوان بلبلان باغ حسینی از جمله اقشار تاثیرگذار در جامعه هستند.

 

حجت‌الاسلام حسینی بوشهری تصریح کرد: توجه به مقاتل معتبر و آشنایی با تاریخ اسلام و زندگانی ائمه طاهرین(ع) از جمله اموری است که می بایست مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

وی اضافه کرد: مداحی یک شغل و حرفه نیست، بلکه یک هنر است که باید به بهترین نحو از این هنر در جهت زنده نگه داشتن اسلام ناب محمدی(ص) و تقویت ارزش های اسلامی استفاده کرد.

 

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام سیدعلی پناه محودی نیا، معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به سازماندهی ذاکران و مداحان اهل بیت از طریق کانون مداحان و شعرای آئینی استان، اظهار داشت: خوشبختانه این تشکل میان تخصصی در تمام شهرستان های استان شکل گرفته و در حال فعالیت است.

 

در بخش دیگری از این نشست رییس کانون مداحان و شعرای آئینی استان بوشهر از انجام هماهنگی های لازم جهت تشکیل دوره های آموزشی مداحی خبر داد.

 

مصطفی گراشی از ذاکران اهل بیت در بوشهر نیز در این نشست تاکید کرد: تمام سعی و تلاش کانون مداحان بر مبنای سازماندهی و ساماندهی مداحان از طریق افزایش بنیه علمی آنان پایه ریزی شده است./833/203/ب1

ارسال نظرات