۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۳۱۱۱۵۹
استاد اخلاق حوزه علمیه:

وجود رهبری زمینه ساز اقتدار و سربلندی اسلام و انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله توکل با بیان این که وجود رهبری زمینه ساز اقتدار و سربلندی اسلام و انقلاب است، گفت: ملت باید رهبری داشته باشد تا کارها را رصد کند که کار رهبری در زمان غیبت مانند خود امام در زمان ظهور است.
آيت الله توکل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، آیت الله سید رحیم توکل استاد اخلاق حوزه علمیه قم، امروز در جمع نمازگزاران مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س) شهرک نبوت آمل اظهار داشت: خداوند متعال برای این که ما راه را پیدا کرده و زندگی مان به بطالت نرود و در مسیر سعادت و رستگاری قرار گیریم پیامبری در درون و ارسال انبیا داشته است.


وی تصریح کرد: پیامبر درون انسان همان عقل است که خداوند متعال این عقل را به ما عنایت کرد تا حرف ها را سنجیده و بهترین ها را انتخاب کنیم.


آیت الله توکل خاطرنشان کرد: حضرت حق ارسال انبیا فرمود تا احکام و معارف را به صورت واضح و عظیم تر برای ما بیان کنند و به راهنما نیاز داریم تا عمیق تر با دین آشنا شویم.


استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان این که قرآن کریم کتابی ارزشمند و گرانقدر برای دنیا و آخرت انسان است، گفت: خداوند عالم در قرآن کریم بستری فراهم کرد تا مشکلات حال و آینده ما را حل کند.


وی با اشاره به این که تفکر و اندیشه محوری ثمرات و برکات ارزشمندی دارد، افزود: در تمام اعمال و وقایع حکمتی وجود دارد که در طول تاریخ انقلاب شاهد آن بودیم.


آیت الله توکل خاطرنشان کرد: یکی از اعتقادات وهابیت در این است که جز خداوند متعال کسی کاره ای نیست و به اهل بیت معصومین(ع) و پیامبر گرامی اسلام نیز اعتقادی ندارند تا بتوانند کاری انجام دهند.


استاد اخلاق حوزه علمیه قم ادامه داد: وهابیت عقیده دارند سجده برای غیر خدا حرام است ولی انسان می تواند به غیر خدا سجده کند که به عنوان احترام است.


وی افزود: پیامبر گرامی اسلام فرمود بعد از من باید کسی باشد که فقیه در دین، تهذیب نفس، حافظ دین و قرآن، مخالف هوای نفس و مطیع امر امام زمان باشد که حجت خود را در میان مردم مشخص کردند.


آیت الله توکل با بیان این که وجود رهبری زمینه ساز اقتدار و سربلندی اسلام و انقلاب است، گفت: ملت باید رهبری داشته باشد تا کارها را رصد کند که کار رهبری در زمان غیبت مانند خود امام در زمان ظهور است.


استاد اخلاق حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: رهبری باید باشد تا تمام تلاش و اهتمام او برای عزت دین و قرآن باشد و براساس صلاح امور گام بردارد و چیزی را برای خود نخواهد./1314/202/ب3

ارسال نظرات