۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۱
کد خبر: ۳۱۱۲۵۵
نماینده ولی فقیه در نجف آباد:

دشمنان در فضاهای مجازی به دنبال ایجاد تقابل بین روحانیت و ملت هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی در نخستین یادواره یاد خوبان ویژه علما شهرستان و فرزندان شهیدشان با اشاره به شایعات مسموم دشمنان در فضاهای مجازی بر علیه روحانیت و اهمیت برگزاری این مجالس، گفت: تکلیف امروز ما است که در برابر این فضاهای آلوده، با برگزاری این گونه مراسم تکریم و بزرگداشت، حق و حقیقت را به نمایش گذاریم.
حجت الاسلام حسناتي، امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد امشب در نخستین یادواره «یاد خوبان»، یادبود علمای نجف‌آباد و فرزندان شهیدشان در تجلیل مقام آیت الله ایزدی، امام جمعه فقید شهرستان و فرزند شهیدش در مسجد جمع برگزار شد، گفت: در آموزه دینی شهید و عالم دو عنصر حیات بخش و ارزشمند جامعه معرفی شده است.

 

وی درباره اهمیت برگزاری این گونه مجالس در تکریم یاد علماء و شهدا، افزود: در روزگار کنونی آنانی که نمی توانند علم و معرفت را ببینند و جاهلانی که به جهالت و زندگی حیوانی عادت کرده اند از دیرباز با جوسازی و شایعه پراکنی در مقابل نور خدا و معرفت الهی و جهاد و شهادت ایستاده اند.

 

حجت الاسلام حسناتی در ادامه تصریح کرد: روزی حضرت علی(ع) را متهم می کردند که آن حضرت فرزندان خودش را به جبهه ها نفرستاده و از جنگ و جهاد ترسیدند و این گونه تهمت ها را به تمام ائمه اطهار علیهم‌السلام وارد کردند و امروز در فضاهای مجازی و بر اثر تبلیغات و شایعات مختلف این تهمت را به جامعه روحانیت وارد کرده اند.

 

وی هدف فضاهای مجازی را ایجاد سستی و بی حالی و یاس و ناامیدی در اقشار جامعه برشمرد و بیان داشت: آنان با شایعات خود به دنبال ایجاد تفرقه میان روحانیت و مردم هستند که روحانیت در دوران جنگ عافیت طلب بود و تنها جوانان مردم را به جهبه ها می فرستاد و نسلی که با ابتدای انقلاب و جنگ فاصله دارد، این گونه شایعات را راحت تر قبول می کند.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد با اشاره به وجود بیش از 80 درصد از علما و روحانیونی که خود پدر شهید هستند، ادامه داد: امروز وظیفه اصلی ما دفاع از کیان انقلاب و دین اسلام که از آن جمله دفاع از پاکی و صفای عالمانی که هم خودشان و هم فرزندانشان را تقدیم این انقلاب کردند و شهرستان نجف آباد با بهره مندی از این نعمت بزرگ الهی سرآمد دیگر شهرستان ها است.

 

وی در ادامه بیان کرد: تکلیف امروز ما است که در برابر این فضاهای آلوده، با برگزاری این گونه مراسم تکریم و بزرگداشت، حق و حقیقت را به نمایش گذاریم.

 

حجت الاسلام حسناتی در ادامه به بیان خصوصیاتی از آیت الله ایزدی اشاره کرد و گفت: وی عالمی وارسته و جامع تام عیاری بود که از نظر فقه و اصول در حد اجتهاد قرار داشتند و شخصیتی متواضع که در اوج جریانات انقلاب با ایجاد وحدت در میان اقشار مختلف مردم، یکپارچه در خدمت انقلاب بودند.

 

وی در ادامه افزود: وجود 2500شهید شهرستان و 86سردار شهید به برکت وجود فکر واندیشه و هدایتگری این مردان بزرگ بود که به عنوان الگویی برای نسل امروز هستند  و برگزاری چنین مجالسی بالاترین عبادت است که در روایت آمده هر کس عالمی را تکریم کند، پروردگار را تعظیم کرده است.

 

شایان ذکر است، سلسله یادواره های علم، ایثار و شهادت، یادبود علمای نجف آباد و فرزندان شهیدشان برای نخستین بار در شهرستان نجف آباد برگزار شد و این شهرستان در طول 8 سال دفاع مقدس 110 شهید طلبه و روحانی تقدیم انقلاب و اسلام کرده است./1306/202/ب2

ارسال نظرات