۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۳۱۱۶۶۳
مشاور و کارشناس حقوق:

اقتدار نظام اسلامی، آمریکا و غرب را به مذاکره وادار کرد

خبرگزاری رسا ـ مشاور و کارشناس حقوق با اشاره به اعمال تحریم ها از سوی دشمنان نظام اسلامی برای تحمیل خواسته های خود و ناکامی این اقدامات، گفت: اقتدار ملت و نظام اسلامی دشمنان را به سازش و مذاکره با جمهوری اسلامی ایران مجبور کرد.
کتاب «برجام در تحليل کلان و خرد»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، کاظم جباری مشاور و کارشناس حقوقی، با حضور در برنامه «قضایا و آراء» که از شبکه جهانی الاهواز پخش شد، با اشاره به اتهامات وارده علیه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ساخت بمب اتمی از سوی استکبار، اروپا، رژیم اشغالگر قدس و دست نشانده های آنها گفت: آنها با واقف بودن بر بی اساسی چنین ادعاهایی، با اعمال تحریم ها در همه زمینه ها تلاش به تحت فشار قرار دادن ملت ایران کردند.

 

جباری با اشاره به این که تحریم کنندگان به باور خود با اعمال تحریم ها، ملت ایران به واسطه فشارهای وارده از سوی تحریم ها به سوی آنها گرایش و از افکار و ایده های آنها استقبال می کند، خاطرنشان کرد: آنها به باور خود تحریم ها، ملت ایران را از آرمان ها، اصول و دستاوردهای انقلاب اسلامی همچون آزادی آزادمردان و کمک به مستضعفان باز می دارند در حالی که چنین نتجیه ای حاصل نگشت.

 

مشاور حقوقی با بیان این که استکبار و غرب با توجیه اتهام ساخت بمب اتمی به نظام اسلامی و تحمیل تحریم ها گفت: آنها با تشدید هر ساله این تحریم ها شاهد صبر و استقامت، جان فشانی به ویژه شهادت شهدای انرژی هسته ای و پیشرفت و اقتدار نظام اسلامی در همه زمینه ها هستند.

 

کارشناس حقوقی با اشاره به این که دانشمندان و محققان کشورمان در همه زمینه ها بدون نیاز به غرب و آمریکا به دستاوردهایی رسیدند، افزود: دشمنان با مشاهده پیشرفت و اقتدار نظام اسلامی متوجه این نکته شدند که توانایی رویارویی با ملت و نظام اسلامی و پیش بردن خواسته های خود را ندارند.

 

جباری با اشاره به این که ایستادگی و اقتدار ملت و نظام اسلامی، غرب و آمریکا را به تسلیم و سازش و مذاکره های دیپلماسی و سیاسی واداشت، ابرازداشت: از جنبه حقوق بین الملل مذاکره سیاسی و دیپلماسی برای حل اختلاف میان کشور ها و سازمان ها بهترین راهکار است.

 

وی مذاکره و بحث های سیاسی و دیپلماسی را بهترین راهکار برای حل و فصل اختلافات از سوی جمهوری اسلامی ایران برشمرد و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را  برای حل و فصل مسأله هسته ای از طریق دیپلماسی و گفت و گو اعلان کرد.

 

کارشناس و مشاور حقوقی با اشاره به این که در بحث مذاکرات هسته ای دو طرف به طرح دیدگاه ها و ایده های خود پردخته اند، اظهارداشت: ما در کشوری زندگی می کنیم که رهبر معظم انقلاب اسلامی با فتوای فقهی خود براساس اسلام و شرع مقدس استفاده و ساخت بمب اتمی را تحریم کردند.

 

وی با بیان این که غرب و آمریکا با بازگشت به اصول و ارزش های بین الملل که همان مذاکره، دیپلماسی و راه حل مصالحت آمیز است، ابرازداشت: جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل مسأله هسته ای با راهنمایی و ارشادهای رهبر معظم انقلاب، خود طرح ها و راهکارهایی ارائه و در خلال مذاکرات مسؤولان ایرانی، با ارشادات و هشدارهای رهبر معظم انقلاب نسبت به ترفندهای دشمن، نقشه های آنها را ناکام گذاشتند./9456/203/ب3

 

ارسال نظرات