۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۳۱۱۷۰۱
همزمان با دهه فجر صورت می‌گیرد؛

راه‌اندازی سه کانون فرهنگی هنری و کتابخانه در تمامی شهرهای آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی گفت: دهه فجر امسال در هر شهر استان سه باب کانون و کتابخانه در مساجد افتتاح می شود.
هادي نيا کانون فرهنگي مساجد

محمد هادی نیا، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که یک هزار و 112 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فعالیت می کنند، اظهار داشت: به دنبال شعار «هر روز یک کانون» توانسته‌ایم تعداد این مراکز فرهنگی هنری در مساجد را افزایش دهیم.


وی با بیان این‌که 60 درصد کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد روستاها و 40 درصد در مساجد شهری فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: در طول 10 ماه گذشته بیش از 300 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان راه‌اندازی شده که پیش‌بینی می شود تا پایان سال جاری تعداد کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد آذربایجان شرقی به یک هزار و 255 کانون برسد.


مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی با بیان این‌که همزمان با فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی ایران در هر یک از شهرهای استان سه کانون فرهنگی هنری راه‌اندازی خواهد شد، تصریح کرد: دهه فجر امسال با همکاری مسؤولان و متولیان فرهنگی شهرستانی، در هر شهر استان سه باب کانون و کتابخانه در مساجد شهری و روستایی افتتاح می شود.


وی با بیان این‌که اولویت ایجاد کانون ها در مناطق کم برخوردار فرهنگی و روستایی است، تصریح کرد: شناخت مخاطب بویژه نوجوانان و جوانان، برنامه ریزی برای جذب مخاطب ها و حمایت خیران و ارگان ها برای جذب و تربیت این افراد از اهداف این کانون های مسجدی است.


هادی‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود از واریز 2 میلیارد و 298 میلیون ریال در سال جاری به عنوان مرحله اول سرانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان به حساب آن ها خبر داد و اظهار داشت: هم اکنون 245 باب کتابخانه و قرائت‌خانه عمومی مخزن‌دار و بیش از 700 باب کتابخانه باز تحت پوشش دبیرخانه آذربایجان شرقی فعالیت می کنند.


وی همچنین از برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مدیران مسؤول کانون‌های مساجد در شهرهای مختلف استان خبر داد و افزود: در این دوره‌های آموزشی، مهارت های کاربردی اداری، مالی و فرهنگی، طرح نویسی، اصول برنامه ریزی و مدیریت فرهنگی، آشنایی با سیاست گذاری، تدوین و شاخصه و حل مسأله آموزش داده می‌شود.


مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی ادامه داد: مدیران مسؤول در این دوره‌ها با مباحثی از جمله مخاطب شناسی، ارتباط مؤثر، نقش رسانه ها در تقویت فعالیت های کانون های مساجد، مبانی سیاسی اسلام و آشنایی با جنگ نرم و بررسی شیوه های جنگ نرم رسانه های مخالف نظام در ترویج فرهنگ غرب آشنا می‌شوند./935/302/ب2

ارسال نظرات