۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۳۱۱۷۸۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان:

ایجاد ناامیدی و ضعف در بدنه جامعه از حربه‌های دشمن در جنگ نرم است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام اروجی با اشاره به دغدغه های رهبر انقلاب در بحث جنگ نرم و تلاش های گسترده دشمنان در این زمینه، گفت: از حربه های دشمن در جنگ نرم، ایجاد ناامیدی و ضعف در بدنه جامعه است و نباید با سیاه نمایی و بزرگ نمایی نقاط ضعف، آب به آسیاب دشمن بریزیم.
جنگ نرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام رحمت الله اروجی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، سه شنبه شب در جمع فعالان فرهنگی شهرستان نجف آباد، در محل سازمان تبلیغات این شهرستان، گفت: فعالان فرهنگی، فرماندهان خط مقدم جهاد فرهنگی و اعتقادی جامعه امروز هستند.

 

وی درباره مهم ترین ویژگی های برنامه فرهنگی افزود: موقعیت شناسی، ظرفیت شناسی و استفاده از یک مدیر که مهم ترین مشخصه اش شناخت سرمایه و به کارگیری سرمایه در جای مطلوب خودش است، از مهم ترین پیش نیازهای انجام یک برنامه فرهنگی کارآمد است.

 

حجت الاسلام اروجی با اشاره به ابعاد جنگ نرم، بیان کرد: هجمه فرهنگی دشمنان که به گفته خودشان یک هزارم هزینه ای که برای مقابله با فرهنگ اسلام می شود برای نابودی یک امپریالیسم کافی بود، نشان از گستردگی حملات دشمن از یک سو و قدرت و استحکام بنیه دینی و معنوی مردم از سوی دیگر دارد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: یکی دیگر از حربه های دشمن در جنگ نرم، ایجاد ناامیدی و ضعف در بدنه مردم جامعه است و با آن که در کشور نقاط ضعفی وجود دارد ولی نقاط قوت بسیار بیشتر است و نباید مورد بی توجهی قرار گیرد و بزرگ نمایی و سیاه نمایی نقاط ضعف همان پیمودن هدف دشمنان است.  

 

آغاز طرح "شهر سالم معنوی" با محوریت شهرستان نجف آباد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، با پیشنهاد انجام طرح "شهر سالم معنوی" در شهرستان نجف آباد به عنوان مبدأ شروع یک بستر فرهنگی در سطح کشور، تصریح کرد: دغدغه مقام معظم رهبری در عرصه آسیب های اجتماعی و هجوم نرم دشمن که اصلی ترین ارزش های این نظام یعنی جوانان را هدف قرار داده است، می طلبد که همان گونه که برای سلامتی جسم طرح های مختلفی در سطح کشور برگزار می شود، برای نهادینه شدن فرهنگ اسلامی نیز چنین طرح هایی انجام شود.

 

وی درباره ابعاد این طرح بیان داشت: از مهم ترین پارامترهای این طرح، که می توان از شهرستان نجف آباد با وجود ظرفیت های بالای فرهنگی به عنوان آزمایش آغاز کرد، حضور امام جماعت در تمام مساجد، برپایی نماز جماعت صبح، وجود خیریه و کتابخانه و بنیاد ازدواج در تمام مساجد است که در یک بازه زمانی با توجه به فاکتورهای مهم فرهنگی و حمایت مسؤولان به عنوان الگو برای کل کشور به اجرا در آید.

 

مجموعه های فرهنگی و دینی، بسترهای سلامت روح و روان جامعه هستند

حجت الاسلام اروجی در ادامه تصریح کرد: اگر مباحث معنوی در قالب اجتماعات شهری بروز و ظهور پیدا کند، بسیاری از مشکلات جامعه قابل حل است و مجموعه های فرهنگی و دینی به عنوان بسترهای سلامت روح و روان جامعه باید فعالیت کنند.

 

وی در پاسخ یکی از حاضران درباره تکثر نهادهای فرهنگی و ادغام آنها در جامعه، گفت: در عرصه جنگ نابرابر با دشمن که در زمان 8 سال دفاع مقدس و چه در جنگ نرم باید از همه ظرفیت ها استفاده شود و در عین حال برای بالا بردن کمیت کارهای فرهنگی، به فرموده رهبری که ائمه جمعه را به عنوان فرماندهان قرارگاه فرهنگی هر شهر بیان کردند، آنان در رأس هرم جمع بندی قرار گیرند./1306/202/ب1

ارسال نظرات