۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۳۱۲۱۸۷
آیت الله نمازی:

نباید با سخنان و رفتار نسنجیده اذهان را مشوش کرد/ برد و باخت در انتخابات مفهوم ندارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان تاکید کرد: انتخابات یک رقابت و مسابقه ملی است که در این رقابت برد و باخت مفهومی ندارد، زیرا در هر صورت ملت ایران برنده واقعی و نهایی است.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان، در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلای بقیه الله الاعظم، با مقایسه امنیت درجمهوری اسلامی با نا امنی و قتل و جنایاتی که که مردان و زنان و کودکان مسلمان در کشور های عراق، سوریه و دیگرکشورهای مجاور ایران با آن روبرو هستند گفت: امنیت و آرامش و صفا و انسجام و وحدت امروز بین ملت ایران رایگان به دست نیامده، بلکه به برکت ولایت فقیه وخون دویست هزار شهیدی است که در راه استقلال و اقتدار ملی به شهادت رسیدند.  

 

آیت الله نمازی در ادامه، فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با دست اندرکاران انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی مهم قلمداد کرد و گفت: مهمترین شرط یک رقابت سالم، شرکت همه واجدین شرایط رای و حتی کسانی که با نظام مسأله دارند است.

 

وی افزود: اقتدار ملی و نظام حتی برای آنهایی که با نظام مسأله دارند به سود آنها است چرا که امنیت امروز جمهوری اسلامی به برکت ولایت فقیه است.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان یاد آورشد: انتخابات یک رقابت و مسابقه ملی است که در این رقابت برد و باخت مفهومی ندارد، زیرا در هر صورت ملت ایران برنده واقعی و نهایی است و مهمترین شرط یک رقابت سالم شرکت همه واجدین شرایط رای و حتی کسانی که با نظام مسأله دارند همه باید شرکت کنند چون اقتدار ملی و نظام حتی برای آنهایی که با نظام مسأله دارند به نفع آنها است چون امنیت امروز به برکت مقتدرانه ولایت فقیه است.

 

شرط اول و مهم رقابت سالم حضور پرنشاط مردم در انتخابات است

آیت الله نمازی گفت: شرط اول و مهم رقابت سالم حضور پرنشاط مردم در انتخابات است و به اذن و توفیق الهی، مردم آگاه و با بصیرت ایران چنین حضوری را در هر دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی خواهند داشت.

 

وی افزود: عده ای کمین کرده اند تا با حضور نیافتن مردم در انتخابات و با تحریم و یا سست کردن انتخابات از نظام مچ گیری کند، اما ملت ایران در برابر این کمین کرده های نابکار، کارآمدی خود را نشان داده و در این انتخابات هم نشان خواهند داد.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: شرط رقابت سالم در انتخابات حضور همراه با بصیرت و با فکر ملت، افرادی را انتخابات کنند و افرادی را برگزینند که بعد از نشستن بر مسند مسؤولیت، خود را سپر بلای مشکلات کشور قراردهند و فانی در خدمات مصالح و منافع عمومی مردم باشند، ضمن این که کشور را به دشمن  نفروشند و مصالح ملی را به دلیل رودربایستی زیر پا نگذارند.

 

وی افزود: مقید باشیم کسانی به مجلس بروند که نظام و مصالح آن و ارزش های کشور را قبول داشته باشند و تمکین همه دستگاه های دست اندرکار انتخابات به قانون و رعایت مُرّ قانون و اهانت نکردن به نهادهای قانونی، مشوش نکردن اذهان عمومی، اهانت نکردن نامزدهای انتخاباتی به یکدیگر و پرهیز از غیبت، ندادن وعده های غیرعملی و غیر قانونی، برخورد صادقانه با مردم از جمله معیارها و آداب لازم برای یک رقابت سالن انتخاباتی است.

 

نباید جوانان انقلابی و حزب اللهی را متهم به تند روی کرد

آیت الله نمازی گفت: برخی دائما کلمه تندروها را تکرارمی کنند و منظور آنها جریان مومن و حزب اللهی است در حالی که نباید جوانان انقلابی و حزب اللهی را متهم به تند روی کرد، زیرا این جوانان با اخلاص تمام و با همه وجود در میدان حاضرند و هرگاه که دفاع از مرزها و دفاع از هویت ملی لازم باشد وسط میدان هستند.

 

وی افزود: آنهایی که در دوران دفاع مقدس به بهانه ادامه تحصیل در خارج از کشور از رفتن به جبهه ها امتناع کردند و به خارج رفتند، بعد که مدرک گرفتند به کشور برگشتند و طلبکار شدند و انا الشریک گفتند  و طلبکار شدند، در حالی که این کشور از همین جوانان است اگر حرفی هم زدند نباید آنها را سرکوب کرد آنها سرمایه های کشور و نظام هستند.

 

آیت الله نمازی با اشاره به این که انتخابات یک نعمت و یک فرصت بزرگ است که شکرگذاری این نعمت برگزاری خوب و سالم انتخابات است گفت: نباید با برخی سخنان و رفتارها و نسنجیده گویی این حرکت و افتخار بزرگ را مشوّش و مشوّه کرد.

 

کمال بی انصافی است برخی نتایج  برجام را لطف آمریکایی ها تبلیغ می‌کنند

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب در این دیدار به مسأله برجام نیز اشاره کرد و گفت: دستاوردهای هسته ای حاصل تلاش و نبوغ دانشمندان ایران از جممله چهار شهید ارزشمند هسته ای و حمایت و ایستادگی ملت بوده و این واقعیت ها همراه با تلاش مسؤولان دشمن را وادار به عقب نشینی ها کرده است، بنابراین کمال بی انصافی است که برخی این نتایج را لطف آمریکایی ها تبلیغ می کنند.

 

وی افزود: هدف آمریکا از تحریم ها عصبانی کردن و کشاندن آنها به خیابان ها بوده است اما ملت صبوری و پایداری کرد و همراه با نظام و مسؤولان از خود عزت و اقتدار نشان داد، ضمن این که اهداف اصلی جبهه استکبار در تشدید فشارها در مسأله هستی ای  متوقف کردن  حرکت عمومی روبه پیشرفت ملت ایران و پایان دادن به نفوذ روز افزون ایران در منطقه و جهان تا به ملت ها بقبولانند که جمهوری اسلامی هم نتوانست یک نظام مبتنی بر دین را اداره کند و ادامه دهد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: همه از جمله مسؤولان متوجه اهداف اصلی آمریکایی باشند چون آنها می خواهند با زور و تبلیغات کار خود را پیش ببرند و باید در مقابل آنها هوشیار و مقاومت کرد.  

 

آیت الله نمازی همچنین پاسخ رهبر معظم انقلاب به نامه رییس جمهور در رابطه با برجام را دارای فرازهای مهمی خواند و افزود: معظم له در پاسخ به رییس جمهور گفتند؛ خرسندم که قدرت های استکباری در برابر مقاومت عقب نشینی کردند.

 

وی افزود: مراقبت شود طرف مقابل تعهدات خود را به طور کامل انجام دهد چرا که اظهارات و برخی از سیاستمداران آمریکی در این دو سه روز کاملا موجب بدگمانی شده، به همه مسؤولان دولتی تذکر داده شود که حل مشکلات اقتصادی کشور درگروه تلاش بی وقفه و خردمندانه در همه بخش ها در جهت اقتصاد مقاومتی است و رفع تحریم ها به تنهایی برای گشایش در اقتصاد کشور و معیشت مردم کافی نیست.

 

وی افزود: معظم در پاسخ به نامه رییس جمهور بار دیگر تأکید می کند، از خدعه و نقض عهد دولت های مستکبر به ویژه آمریکا در مسأله برجام و دیگر مسائل غفلت نشود.

 

یکی از برکات حضرت معصومه(س) حوزه علمیه قم است

آیت الله نمازی همچنین با اشاره به سالروز رحلت فاطمه معصومه(س) و تسلیت رحلت این بانوی بزرگوار اسلام گفت: امام صادق جد بزرگوار حضرت معصومه(س) قبل از این که حضرت معصومه متولد شود و قبل از این که پدر حضرت معصومه امام کاظم متولد شود، جلوتر خبر داد در آینده فرزندی از فرزندان من در قم دفن می شود هرکس او را با معرفت زیارت کند اهل بهشت است.

 

وی با تأکید بر این که ما در جمهوری اسلامی ایران در باره ائمه معصومین و فرزندان آنها بدهکار هستیم و باید بیش از این ها نسبت به جلال و مقام آنها مطالعه داشته باشیم گفت: یکی از برکات حضرت معصومه(س) انقلاب اسلامی ایران است که با این طول و عرض و عظمت و تأثیرگذاری و فراگیری توانسته است شرق و غرب را تصرف و استکبار و استبداد و صهیونیست جهانی را به زانو در آورد.

 

به گفته وی، امام خمینی(ره)  بنیان گذار انقلاب اسلامی، شاگرد مکتب فاطمی و شاگرد مکتب قم و در دامان حضرت معصومه(س) است که توفیق تحصیل و تحقیق و تدریس و رسیدن به مقامات عالیه و اخلاص و شجاعت رسیده است.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید بر این که یکی از برکات حضرت معصومه(س) حوزه علمیه قم است یاد آورشد: در حوزه علمیه قم و مکتب فاطمه معصومه(س) فقهای بزرگی تربیت شدند که یکی از آنها امام خمینی(ره) است که مشخص می کند ما اهل بیت(ع) را نشناختیم./1307/پ201/ج

 

ارسال نظرات