۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۳۱۲۶۳۱

قدردانی آیت الله نوری همدانی از حرکت غرور آفرین نیروی دریایی سپاه

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با تقدیر از حرکت غرور آفرین نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دستگیری متجاوزان آمریکایی به آبهای ایران، این اقدام را نشان دهنده اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست.
آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی، پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از طلاب بسیجی شمال و غرب کشور اظهار دشت: یکی از نعمتهای پروردگار این است که این انقلاب باعث شد ما بتوانیم با مردم در ارتباط باشیم و بتوانیم حرف اسلام را برای مردم بیان کنیم.

 

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب ما در حوزه ها جمع بودیم و حرفهایم ان برای خودمان بود و امکان این که این گونه بتوانیم در ارتباط باشیم فراهم نبود، افزود: این نعمت بزرگی است و کار شما بسیار حساس است و هر کاری که برای اسلام و پشتیبانی از نظام ولایی انجام شود مقدس و عبادت است و تمام رفتار شما در دیوان خدا ثبت و ضبط است.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: باید از لحاظ معلومات قوی باشیم و فکر نکنیم که ما که بسیجی هستیم با کتاب و مباحثه و درس و بحث کار نداریم و باید در فکر درس و بحث باشیم و هر کس به اندازه خود اشتغالات علمی را داشته باشد و چون علم فرار است و اگر ممارست نکنیم کم کم علم از ما جدا خواهد شد و امروز انجام وظیفه مطالعه می خواهد، مطالعه احوال اهل بیت و تاریخ و ادبیات را بدانیم و مردم انتظار دارند که ما مطالبی را بگوییم که به معلومات مردم بیفزاید.

 

این مرجع تقلید ابراز داشت: صرف و نحو عربی و ادبیات فارسی هر کدام باید یک نویسنده قابل باشید؛ طلاب باید بتوانند تألیف کنند و انسان همیشه فرصت ندارد و همانطور که سرمایه کاسب پول است سرمایه ما هم علم و فرهنگ و نوشته های ما است زیرا بدون سرمایه نمی توانیم زندگی کنیم.

 

وی با اشاره به این که طلاب باید به صحیفه سجادیه و نهج البلاغه مسلط باشند، گفت: طلاب باید در زمینه شناخت تاریخ انقلاب اسلامی و انقلاب های مختلف جهان فعالیت بیشتری داشته باشند، انقلاب های مختلف جهان را تشخیص دهند و بدانند که ولایت برای خداوند متعال است و سپس پیامبر اکرم و امامان معصوم است در عصر غیبت نیز این منصب در اختیار ولی فقیه است.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی در اثبات بحث ولایت فقیه ابراز داشت: از امام عصر (عج) نقل شده است که مردم باید در حوادث به روات حدیث مراجعه کنند و این گونه هم می توان ولایت فقیه را اثبات کرد؛ طلاب باید با این طرق اثبات ولایت فقیه آشنا باشند و این مطالب را به گوش مردم برسانند.

 

این مرجع تقلید شناخت شکل حکومت را برای طلاب ضروری دانست و افزود: در صدر اسلام پیامبر در رأس امور بود و افرادی را در سراسر جهان اسلام به عنوان حاکمان مناطق مختلف برگزید؛ پیامبر در این نوع حکومت برای راهنمایی حاکمان مناطق مختلف به آنها نامه می نوشت و از آنها اعمال دستوراتش را می خواست.

 

وی با اشاره به فعالیت منافقین در صدر اسلام در داخل حکومت و فعالیت های حاکمان ایران و روم از خارج حکومت اسلامی مبنی بر براندازی آن گفت: برخی این نوع حکومت را بر نمی تابیدند و به دنبال آن بودند تا بعد از عمر شریف پیامبر اکرم چنین حکومتی از بین برود.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی وظیفه دیگر طلاب را بیان برکات و آثار انقلاب دانست و افزود: انقلاب مردم از استبداد داخلی و دخالت های خارجی نجات داد؛ این انقلاب موجب استقلال ایران شد که در سایه این استقلال انرژی هسته ای و دیگر پیشرفت های علمی را به دست آوردیم.

 

این مرجع تقلید بسیج را یکی دیگر از برکات انقلاب توصیف کرد و ابراز داشت: بسیجیان مخلصانه جان خود را در راه پیشرفت اسلام گذاشتند؛ فرهنگ جهاد و شهادت نیز از برکات انقلاب اسلامی بوده است.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی با تقدیر از اقدام نیرویی دریایی سپاه، خاطرنشان کرد: به سبب همین روحیه و فرهنگ جهاد و شهادت است که پاسداران انقلاب، نظامیان امریکایی متجاوز به آب های جمهوری اسلامی ایران را دستگیر کردند و مورد تقدیر و تشویق فراوان رهبر معظم انقلاب قرار گرفتند.

 

وی با توصیه به مطالعه وصیت نامه شهدا گفت: هدف شهدا از رفتن به جبهه ایستادگی در مقابل دشمنان بوده است؛ امروز بر طلاب لازم است تا با وصیت نامه شهدا آشنا شوند، دشمن را بشناسند و بتوانند با قدرت گرفتن اسرائیل که نقشه اصلی آمریکا در نفوذ به کشور است مقابله کنند. /843/پ202/ج

ارسال نظرات