۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۳۱۲۷۵۲
مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان خبر داد؛

ساخت 2 درب حرم حضرت مسلم در خوزستان

خبرگزاری رسا ـ مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان با اشاره به افتتاح و رونمایی از 6 درب امامین عسکریین، گفت: ساخت 2 درب از حرم حضرت مسلم به مردم استان خوزستان واگذار شده است.
سازمان بازسازي عتبات عاليات خراسان رضوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید محمود موسوی مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان، در حاشیه افتتاح 6 درب حرمین عسکریین گفت: با هیأتی به ریاست آیت الله موسوی جزایری نخست به قصد زیارت حرمین عسکریین حضور یافته و جلسه ای با مسؤول ستاد حرمین عسکریین درباره نیازمندی های این حرم ها برگزار و سپس از 6 درب امامینن عسکریین رونمایی شد.

 

مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان با اشاره به این که جلسه با مسؤول ستاد حرمین عسکریین در راستای آگاهی از نیازهای حرمین عسکریین و انعکاس آنها به مردم خوزستان صورت گرفته است، اظهار داشت: 6 درب حرمین عسکریین که مردم شهرهای اندیمشک، آبادان، امیدیه، شهرستان اهواز و کارکنان صنعت نفت خوزستان با همت و تلاش مضاعف خود ساخته اند، افتتاح شد.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به نیت خالصانه مردم خوزستان در ساخت 6 درب حرمین عسکریین و لطف خداوند در به ثمر نشستن تلاش های صورت گرفته ابرازداشت: استان خوزستان برای نخستین بار چنین کارهای هنری و سنتی به کار رفته روی درب ها با توجه جنس چوبی آنها انجام را انجام داده و پیش از آن چنین پروژه مهمی را تجربه نکرده است.

 

این مقام مسؤول با اشاره به پیگیری های صورت گرفته با ستاد مرکزی عتبات عالیات کشور برای ساخت درب های حرمین عسکریین در خوزستان  گفت: با توجه به توانمندی های موجود در استان خوزستان کارهای قلم زنی، نجاری، خطاطی، میناکاری به همت هنرمندان خوزستانی انجام شد و 70% تا 80% اقدامات ساخت درب حرمین عسکریین در این استان صورت گرفت.

 

مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان به موفقیت رساندن پروژه ساخت 6 درب امامین عسکریین را عاملی در پذیرش پروژه های دیگر از جمله 2 درب حرم حضرت مسلم دانسته و گفت: ساخت این 2 درب با ابعاد 6 متر طول و 3 متر عرض آغاز شده و ابراز امیدواری کرد که پروژه های مرتبط با حرم معصومین در استان خوزستان صورت گیرد.

 

وی در پایان با ابراز اطمینان نسبت به توانایی بالای مردم و اهل هنر خوزستان گفت: فرصت انجام چنین پروژه هایی باید به مردم این استان داده شود و آنها به بهترین شکل ممکن وظیفه خود را انجام دادهو می دهند.

 

گفتنی است، این 6 درب به همت مردم خوزستان تهیه شده است و شهرستان های آبادان، امیدیه و اندیمشک هر کدام هزینه تأمین یک درب را متحمل شده و 2 درب به همت مردم شهر اهواز و 1 درب نیز به کمک کارکنان صنعت نفت خوزستان ایجاد شده است.

 

هزینه ساخت این 6 درب 15 میلیارد ریال اعلان شده که ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در این باره نقش فعالی به عهده داشته است و مراسم افتتاح این 6 درب در 2 بهمن ماه سال جاری با حضور آیت الله موسوی جزایری صورت گرفت./9456/302/ب3

ارسال نظرات