۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۳۱۳۰۲۷

جلسه هم‌اندیشی مبلغان و روحانیون استان بوشهر برگزار ‌شد

خبرگزاری رسا ـ جلسه هم‌اندیشی مبلغان و روحانیون استان بوشهر با رویکرد روش های تبلیغی در عرصه زکات برگزار شد.
هم انديشي مبلغان در بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، صبح امروز با مشارکت اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) و اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر جلسه هم‌اندیشی مبلغین و روحانیان استان بوشهر با رویکرد روش های تبلیغی در عرصه زکات با حضور 70 نفر از منتخبین مروج زکات استان بوشهر متشکل از روحانیون مستقر و طرح هجرت در سالن شهید آوینی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر برگزار ‌شد.

 

حجت‌الاسلام مهدی دهقان مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام (ره) در این نشست گفت: براساس سیاست‌های اعمال شده 60 درصد زکات وصولی در فقرزدایی و 40 درصد در اجرای پروژه‌های عام المنفعه هزینه می‌شود.

 

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ دینی و مذهبی از دیگر سیاست‌های تدوین شده در حوزه زکات است تصریح کرد: از دیگر رویکردهای کمیته امداد در حوزه زکات تبیین و تبلیغ باورهای دینی است.

 

حجت‌الاسلام دهقان پرداخت زکات مستحبی را مورد تأکید قرار داد و گفت: در این حوزه تلاش شده که زکات بین جوانان ترویج یابد و در این راستا اهمیت زکات در بخش ورزش و سلامت مورد توجه قرار گرفته است.

 

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام (ره) تصریح کرد: مدیریت عالمانه رفتارهای دینی در حوزه پرداخت زکات باید مورد توجه قرار گیرد و در این راستا نباید سلیقه‌ای زکات پرداخت کرد.

 

در بخش دیگری از این جلسه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر اظهار داشت: افزایش پرداخت زکات در استان بوشهر نشان از زیر ساخت دینی و مذهبی مردم استان بوشهر و توجه به فروع دین است.

 

لطفی گفت: استان بوشهر علاوه بر تولید غلات و گندم دارای بیش از شش میلیون اصله نخل است که کشاورزان این حوزه تولیدی خود را موظف به پرداخت زکات می‌دانند.

 

وی فقرزدایی را در اولویت هزینه‌های زکات دانست و گفت: در 10 ماه گذشته مردم استان بوشهر 22 میلیارد ریال بابت زکات پرداخت کرده‌اند که 60 درصد آن به فقرزدایی و رفع محرومیت‌ها تخصیص یافته است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در بخش دیگری از این جلسه ادامه داد: زکات امر واجبی است که در آیات مختلف قرآن کریم یا مقدم بر نماز و یا بلافاصله بعد از نماز قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی تصریح کرد: شبکه ارزشمند تبلیغی که وظیفه مهم تبلیغ احکام اسلام را بر عهده دارند و از همین رو آنان در راستای توسعه فرهنگ زکات رسالت و مسئولیت سنگینی نقش مهمی ایفا می کنند.

 

عضو شورای زکات استان با اشاره به اهمیت این فریضه الهی تصریح کرد: پرداختن به فلسفه وجوب زکات از رسالت های محوری شبکه تبلیغی و مبلغین به شمار می آید و اگر مردم از برکات پرداخت زکات آگاهی یابند قطعا با علاقه بیشتری به اهتمام در امر زکات خواهند پرداخت.

 

در بخش دیگری از این جلسه حجت‌الاسلام علیرضا کشاورز بارگاهی امام جمعه سعدآباد، حجت الاسلام عباس فتحی امام جمعه موقت جم و حجت الاسلام رنجبر مشاور مدیرکل امور زکات کشور به بیان تجربیات و دیدگاه های خود در زمینه راه های توسعه و ترویج فرهنگ زکات به اظهار نظر پرداختند.

 

گفتنی است، در این همایش از کلیه مروجین زکات تقدیر و تجلیل به عمل آمد./833/202/ب3

ارسال نظرات