۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۳۱۴۳۲۳
مدیر حوزه علمیه کاشان:

تخریب شورای نگهبان، تخریب نظام است/ آقای هاشمی صلاحیت شورای نگهبان را زیر سؤال نبرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه کاشان با بیان این‌که تخریب شورای نگهبان، تخریب نظام است، گفت: آقای هاشمی رفنسجانی صلاحیتش را برای ریاست جمهوری، مجلس خبرگان رهبری و ریاست مجلس شورای اسلامی از شورای نگهبان گرفته است، پس چگونه می‌تواند بگوید شورای نگهبان صلاحیت ندارد و بخواهد شورای نگهبان را به چالش بکشد.
حجت الاسلام منصور فرجي

حجت الاسلام منصور فرجی، مدیر حوزه علمیه کاشان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، گفت: اگر چه هاشمی رفسنجانی زندان رفته است و در نظام نیز در کنار امام و رهبر معظم انقلاب بوده و در سخت ترین شرایط مورد ترور قرار گرفته، آسیب دیده و هزینه زیادی برای انقلاب داده است اما تفکر ایشان، در راستای بحث نظام و با اصل نظام هماهنگ نیست.

 

وی با اشاره به این که مسیری را که آقای هاشمی می‌رود مسیری  است که در نهایت به جایی می‌رسد که از مسیر انقلاب جدا خواهد شد، گفت: متأسفانه این اتفاق در حال حاضر رخ داده و ایشان در مقابل شورای نگهبانی قرار گرفته است که امام خمینی(ره) آن را پایه گذاری کرده است.

 

حجت الاسلام فرجی یادآور شد: هاشمی رفسنجانی در اصل نظام بوده است، اما امروز در مقابل نظام مطرح می شود و یا اگر فرزندان ایشان در مقابل نظام و ولی فقیه قرار بگیرند خود ایشان را به چالش می‌کشند.

 

وی با اشاره به این که شورای نگهبان هدیه ای از امام به نظام است و دوام و قوام آن نیز به نظام و ولایت فقیه برمی‌گردد، یادآور شد: ما اگر بخواهیم ولایت فقیه را از مشروعیت ساقط کنیم که سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

 

به گفته وی، هاشمی رفسنجانی مشروعیت خود را برای ریاست جمهوری، مجلس خبرگان رهبری و ریاست مجلس شورای اسلامی از شورای نگهبان گرفته است و چنانچه به نظر وی، شورای نگهبان صلاحیت نداشته باشد، خود ایشان نیز صلاحیت نخواهد داشت، بنابراین تخریب شورای نگهبان، تخریب بسیاری از مسائل نظام است.

 

حجت الاسلام فرجی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب مواضعی را در این زمینه مطرح خواهند کرد تا راهگشا باشد، گفت: در شأن آقای رفسنجانی نبود بخواهد شورای نگهبان را به خاطر شخصی که به هر دلیل در آزمون شرکت نکرده است زیر سؤال ببرد.

 

به گفته وی، اگر نوه امام به واسطه این که نوه امام است تأیید شود، دیگران نیز باید تأیید شوند و این نمی‌تواند قابل قبول باشد.

 

حجت الاسلام فرجی گفت: امام خمینی(ره) شورای نگهبان را به عنوان یک اصل در قانون تعریف کرده است، بنابراین اگر نوه ایشان می خواهد نظام را به جلو ببرد اولین راهکار این است که به آنچه که پدر بزرگ ایشان بنیان گذاشته است احترام بگذارد.

 

مدیر حوزه علمیه کاشان با اشاره به این که شورای نگهبان نباید از سوی هاشمی رفسنجانی زیر سؤال برود، اظهار کرد: امیدواریم دشمنان اسلام برداشت سوء از این موضوع نداشته باشند و نظام اسلامی نیز بتواند از همه نیروهای خود در نظام بهره‌مند باشد./1307/302/ب2

ارسال نظرات