۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۳۱۴۷۴۵
حجت‌الاسلام والمسلمین نبوی:

رسالت طلاب دفاع از اعتقادات شیعی است نه حجره‌نشینی

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه با بیان این‌که علمای دین نقش مرزبانان مذهب را دارند، گفت: فضلای حوزه علمیه کسانی هستند که در برابر حملات علیه اعتقادات شیعی بایستند و به مجاهدت بپردازند؛ طلبه‌ای که همواره حجره نشینی را بر تبلیغ ترجیح می‌دهد، فاضل حقیقی نیست.
حجت‌الاسلام والمسلمين نبوي در گردهمايي دانش آموختگان نقد فرق و اديان حجت الاسلام محمد حسن نبوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین نبوی در گردهمایی دانش آموختگان نقد فرق و ادیان  که پیش از ظهر امروز در سالن همایش مدرسه علمیه معصومیه(س) قم برگزار شد، به تبیین اهمیت ورود به عرصه شناخت و نقد فرق و ادیان پرداخت.

 

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) اظهار داشت: شیعیان ما مرزبان سایر شیعیان هستند تا شیاطین به آنان حمله ور نشوند؛ علمای دین نقش مرزبانان مذهب را دارند.

 

این استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: برخی تصور می‌کنند که شیطان فقط موجودات نامرعی هستند؛ در حالی که در تفسیر المیزان می‌خوانیم که شیطان هر موجود زنده‌ای است که در برابر خداوند تمرد می‌ورزد؛ آن موجود می‌تواند جن یا انسان باشد.

 

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) آمریکا را شیطان بزرگ معرفی کردند چراکه همواره با وسوسه‌های خود، انسان‌ها را نسبت به صراط مستقیم منحرف کرده و آنان را فریب می‌دهد.

 

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نبوی با اشاره به روایتی از امام معصوم(ع) ابراز کرد: هر کس ایتام آل پیامبر(ص) که از امامشان قطع شده‌اند، را کفالت کند و آنان را از تحیر در برابر شبهه افکنی‌های دشمنان برهاند، قطعا نسبت به یک عابد فضیلت دارد؛ جایگاهی نزد خداوند دارد که بالاتر از جایگاه آسمان نسبت به زمین است.

 

وی افزود: در روایتی آمده است که اگر علما بعد از امام زمان(عج) باقی نمی‌مانند تا مردم را به سوی خدا و امام زمان(عج) بخوانند، از دین حق دفاع کنند و بندگان ضعیف را از کمین‌گاه دشمنان برهانند، هیچ‌کس باقی نمی‌ماند مگر این‌که از دین خدا رویگردان می‌شد.

 

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد:‌ چنانچه اعتقادی در میان ما شیعیان زنده مانده، بدون شک به سبب مجاهدت‌های علمای گذشته بوده است؛ امروز هم چنانچه ما به مجاهدت علمی و تبلیغی نپردازیم، آیندگان ما در معرض خطر قرار می گیرند.

 

وی یادآور شد: فضلای حوزه علمیه کسانی هستند که در برابر حملات علیه اعتقادات شیعی بایستند و به مجاهدت بپردازند؛ طلبه‌ای که همواره حجره نشینی را بر تبلیغ ترجیح می‌دهد، فاضل حقیقی نیست.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نبوی تأکید کرد: متأسفانه برخی از طلاب حوزه‌های علمیه به هیچ وجه به مطالعه کتب اصیل مذهب نمی‌پردازند؛ در حالی که علمای گذشته چنان به تتبع در دین می‌پرداختند که به طور مثال گرما و سرما را هم حس نمی‌کردند.

 

 

وی گفت: طلبه‌ای که 20 کتاب علمی را مطالعه کند، می‌تواند یکی از کارشناسان آن علم باشد؛ مطالعه این تعداد کتاب در طول تعطیلات یک سال تحصیلی، به راحتی امکان پذیر است.

 

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه تصریح کرد:‌ برخی از بهائیان و معتقدین به ادیان دیگر، تلاش‌هایی برای تبلیغ و نشر مذهب و دینشان دارند که هیچ‌گاه به آن فکر نکرده‌ایم؛ حضور مداوم در قطار تهران مشهد و مشهد تهران تنها یکی از این فعالیت‌ها در راستای نشر مبانی اعتقادی‌شان است.

 

وی تأکید کرد:‌ کسی که شعار می‌دهد نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران؛ اصلا فهم و شعور دینی ندارد؛ اگر کسی حتی شعور انسانی داشته باشد، باید به فریاد مستضعفان جهان برسد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نبوی عنوان کرد: شیعه را به جرم محبت اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) سر می‌برند؛ چطور می‌شود گفت که ما ایرانی هستیم و کاری به عراق و سوریه نداریم.

 

وی اظهار داشت:‌ آمریکا و انگلیس از حماقت تفرقه افکنان و شیعیان انگلیسی لذت می‌برند و شب و روز آنان را تشویق می‌کنند؛ کسانی که مردم را علنا به لعن مقدسات اهل‌سنت تحریک می‌کنند، خود جرأت حضور در مناطق سنی نشین را ندارند.

 

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه بیان کرد: روش ارتباط جوانان با پیروان ادیان و مذهب را باید بررسی کرد؛ هیچ گاه کسی به سبب فحاشی حاضر نیست دین خود را رها کند.

 

وی ادامه داد: فنون برقراری ارتباط با پیروان فرق و ادیان را به خوبی باید آموخت؛ همواره باید بهترین راه را برای مجادله علمی برگزید.

 

مبلغان دین نباید وابسته به اجانب باشند

حجت‌الاسلام والمسلمین نبوی ابراز کرد: گروهی از طلاب حوزه‌های علمیه چشمشان به امریکا و اجانب است و گروهی دیگر، پای ارزش‌های خود ایستاده‌اند؛ امروز این دو دسته از طلاب و روحانیان، به خوبی خود را نشان داده‌اند.

 

وی افزود: شیعیان کشورهای دیگر بارها پیغام رسانده‌اند که شما قدر کشور و انقلاب خود را نمی‌دانید؛ اگر جناح حزب الله تقویت شود، دین ما تقویت می‌شود و اگر این جناح تضعیف شود، تبلیغ دین نیز ضعیف می‌شود؛ رأی دادن به شخص ناصالح می‌تواند ما در مسیر آنان قرار دهد./997/202/ب2

ارسال نظرات