۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵
کد خبر: ۳۱۵۲۰۲
استاد حوزه علمیه:

الگوگیری از سیره ائمه و عمل به کلام الهی راه رسیدن به سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: اگر کسی بخواهد سبک زندگی خود را بر مبنای سنت بنا کند باید با الگوگیری از سیره ائمه معصومین(ع) و عمل به کلام خداوند زندگی خود را شکل دهد.
خانم فروغ نيلچي زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فروغ نیلچی‌زاده استاد حوزه علمیه امروز در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرری با موضوع سبک زندگی اسلامی، گفت: طلاب عامل، با جاری ساختن اندیشه درست در سطح جامعه حقیقت را آشکار و حق را یاری می‌کنند.

 

وی افزود: دنیای امروز غرب تنها به پستترین بخش انسان که جسم اوست ارزش قائل شده است و جسم را به عنوان یک اصل وجودی برای انسان معرفی می‌کند تا با فریب، او را از مسیر حق منحرف کند.

 

استاد حوزه علمیه بیان داشت: اصل وجودی انسان به عالم ملکوت مربوط است و جسم او که پست‌ترین و پایین‌ترین بعد از ابعاد وجودی اوست تنها در عالم دنیا معنا پیدا می‌کند.

 

نیلچی‌زاده ابراز کرد: وجود انسان مثل خداوند است چرا که خداوند کسب معرفت الله را به انسان به عنوان اشرف مخلوقات خود عطا کرده است.

 

وی اظهار داشت: اگر کسی بخواهد سبک زندگی خود را بر مبنای سنت بنا کند باید با الگو گیری از سیره ائمه معصومین(ع) و عمل به کلام خداوند زندگی خود را شکل دهد.

 

استاد حوزه علمیه گفت: عالم هستی مانند یک سکه، دو صورت دارد رخی که انسان‌ها و همه موجودات او را می‌بینند و عالم ملک نام دارد و رخ دیگر عالم ملکوت است.

 

وی افزود: ملکوت جایگاه انسان‌های با تقوا است و بعد ملکوت هرگز با حواس پنج گانه درک نمی‌شود و تنها از طریق آثار می‌شود آن را درک کرد.

 

نیلچی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: چیزی که امروز دنیای غرب در سبک زندگی به انسان القا می‌کند هویت جسمانی اوست در حالی که اسلام استفاده از جسم را در راستای عبور از دنیا و رسیدن به ملکوت معرفی می‌کند./813/202/ب1

ارسال نظرات