۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۳۱۵۵۴۳
مدیر مدرسه علمیه بقیه الله اهواز:

مسجد مرکزی برای ارتقا و رشد معنوی انسان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه بقیه الله اهواز با اشاره به جایگاه مسجد در رشد انسان گفت: مسجد مرکزی برای ارتقا رشد معنوی انسان و یافتن یاران نیک و مؤمن است.
حجت الاسلام و المسلمين عليرضا مالکي، مدير مدرسه درس خارج بقيه الله اهواز

حجت الاسلام علیرضا مالکی، مدیر مدرسه علمیه بقیه الله اهواز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که مسجد از ارکان رشد انسان است، گفت: مسجد برای تربیت انسان از سوی خداوند متعال پیش بینی شده و پیامبراکرم(ص) در هجرت به مدینه اولین گام اساسی را برای ساخت مسجد برداشتند.

مدیر مدرسه علمیه بقیه الله اهواز مسجد را مرکزی معنوی برای ارتقای معنویات دانسته و ادامه داد: استمرار در برقراری ارتباط با مسجد، کمک بسیاری در رشد معنوی افراد، تقید به مسائل دینی و یادگیری مسائل شرعی می‌کند.

 

حجت الاسلام مالکی با اشاره به این که برخی افراد نسبت به مسائل شرعی واضح و بدیهی ناآگاه هستند، خاطرنشان کرد: مطالعه درباره زندگی این گونه افراد دال بر این است که چنین اشخاصی در مسجد حضور نیافته و در عین حال از شناخت بدیهی ترین مسائل شرعی عاجز هستند.

 

این مقام مسؤول با بیان این که مسائل دینی و معارف قرآنی در مسجد تدریس می شود، اظهار داشت: مسجد مرکزی برای ارتقا رشد معنوی انسان و یافتن یاران نیک و مؤمن است.

 

وی با بیان این که تقید جوانان به حضور در مسجد عاملی در حفظ ایمان آنها است، ادامه داد: آیت الله موسوی جزایری پیش از انقلاب اسلامی در مسجد آیت الله جزایری فعالیت های فرهنگی و قرآنی خود را آغاز و با جمع کردن جوانان انقلابی پیرامون خود پایه گذار حرکت دینی و فرهنگی و اسلامی شدند.

 

مدیر مدرسه علمیه بقیه الله اهواز با اشاره به اقدامات فرهنگی آیت الله موسوی جزایری پس از پیروزی انقلاب اسلامی علی رغم مناصب متعدد و گوناگون گفت: ایشان فعالیت های فرهنگی را به همت طلاب حوزه های علمیه اهواز در سطح شهر اهواز گسترانده و با تدبیر ایشان اکثر مساجد اهواز برخوردار از امام جماعت هستند.

 

حجت الاسلام مالکی طلاب و روحانیان حوزه های علمیه اهواز را امام جماعت مساجد در سطح شهر اهواز برشمرد و افزود: آنها در مساجد افزون بر اقامه نماز جماعت به تربیت و تعلیم جوانان و نوجوانان اشتغال دارند.

 

وی با اشاره به طرح حلقه‌های صالحین و محتوای آن که همانا برگزاری جلسه‌های قرآنی و معرفتی است، اظهار داشت: این طرح پیش از اجرا در بسیج، از سوی روحانیان و طلبه‌ها در مساجد اجرا شده بود و در زمان کنونی با تدبیر و هماهنگی‌های صورت گرفته میان بسیجیان و حوزه علمیه از سوی پایگاه‌های بسیج انجام می‌شود./9456/303/ب2

ارسال نظرات