۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۳۱۶۴۲۰
طلبه کارآفرین:

افراد هدفمند بیکار نمی‌مانند/ نبود تسهیلات ارزان قیمت، مشکل بزرگ تولید کشور

خبرگزاری رسا ـ یک طلبه تولید کننده کفش، بیکاری را برای کسانی دانست که دنبال بیکاری هستند و ابراز کرد: برای کسی که روحیه کار کردن داشته باشد همیشه کار هست، مرد باید با مشکلات دست و پنجه نرم کند و راحت طلب نباشد، کسی که هدف داشته باشد بیکار نمی ماند.
محمد فرخي محمد فرخي
به گزارش خبرگزاری رسا، نخستین نمایشگاه تخصصی صنعت کفش ماشینی استان قم و صنایع وابسته با حضور 40 واحد تولیدی استان و واحدهای تولیدی و تأمین‌‌کننده صنایع وابسته سراسر کشور و با هدف به نمایش گذاشتن توانمندی و ظرفیت‌های تولیدکنندگان کفش ماشینی در محل نمایشگاه های دائمی این استان در بهمن ماه جاری برگزار شد.
 
حجت الاسلام حسین غفارزاده از جمله تولیدکنندگانی است که با بیش از 40 سال سابقه در کار تولید کفش ماشینی در این نمایشگاه حضور یافته است.
 
حجت‌الاسلام غفار زاده با شرکت در این نمایشگاه گفت: گروه تولیدی ما سومین کارخانه تولیدی کفش ماشینی در قم است و بیش از 40سال در زمینه تولید چکمه دو رنگ، گیوه و انواع دیگر کفش فعال و روزانه 4هزار جفت کفش تولید می کند.
 
وی با اشاره به اینکه تمام زیر و بم تولید کفش را می داند، افزود: اگر به ادبیات طلبگی حساب کنید در تولید کفش به درجه اجتهاد رسیده ام، اگر آنقدر که برای تولید وقت گذاشته ام به درس و بحث می رسیدم الان مجتهد جامع الشرایط بودم!
 
این طلبه سطح خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه هیچ گاه به فکر پست و ریاست نبوده ام، خاطرنشان کرد: زمانی مشاور استاندار سابق بودم و گاهی هم بر کرسی قضاوت نشسته ام، بماند که پیشنهادهای بسیاری را هم نپذیرفته ام.
 
وی با اشاره به اینکه تا کنون از هیچ جا حقوق نگرفته ام، تصریح کرد: کسی که حقوق می‌دهد دیگر نمی تواند حقوق بگیر باشد.
 
مشکل بزرگ تولید کشور، نبود تسهیلات ارزان قیمت است
تولید کننده کفش ماشینی مشکل بزرگ تولید در کشور را نبود تسهیلات ارزان قیمت دانست و تأکید کرد: سودهایی که بابت وام میگیرند غیر منصفانه است و کمر تولید را می شکند.
 
وی ادامه داد: در شرایط فعلی اقتصاد، تولید بدون وام معنا ندارد، ما هم برای اینکه خط تولید را حفظ کنیم مجبور به گرفتن وام 27درصدی شدیم و بابت 5میلیارد ریال تا حالا 3میلیارد ریال سود داده ایم، اگر در مورد همکاری بانک ها با تولید کنندگان اتفاق خوبی نیفتد، مشکلات زیادی دامنگیر اقتصاد کشور می شود.
 
غفار زاده بیکاری را برای کسانی دانست که دنبال بیکاری هستند و ابراز کرد: برای کسی که روحیه کار کردن داشته باشد همیشه کار هست، مرد باید با مشکلات دست و پنجه نرم کند و راحت طلب نباشد، کسی که هدف داشته باشد بیکار نمی ماند.
 
وی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه در صنعت کفش ماشینی، تولیدکنندگان خوب و ماهری داریم، ابراز کرد: می توانیم با رقبای خروجی مخصوصا چین که در همه عرصه ها بستر تولید کشور را مختل کرده اند، رقابت کنیم.
 
این طلبه تولید کننده قمی که در زمینه ساختمان سازی هم فعال و عضو انجمن انبوه سازان است در پایان زیرساخت های تولید در قم را کاملا آماده توصیف کرد و افزود: اعتقاد دارم قم از همه لحاظ رشد خواهد کرد و آینده آن درخشان خواهد بود./804/102/ب2

 

منبع: همشهری

ارسال نظرات