۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۳۱۶۷۴۹
نماینده ولی فقیه در نجف‌آباد:

حضرت زینب، الگوی بی مانند زنان برای حضور در اجتماع است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی با اشاره به ابعاد شخصیتی حضرت زینب(س)، به ویژه حضور اجتماعی ایشان، گفت: چه الگویی بالاتر از حضرت زینب(س) که در کنار مسؤولیت همسری و مادری، آن گونه در صحنه اجتماع حاضر شد و به تمام مغرضان دین اسلام نشان داد که زن با عفت و حجاب خود می‌‌تواند در تمام صحنه‌های اجتماع حضور داشته باشد.
حجت الاسلام حسناتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه در نجف آباد، در شام میلاد زینب کبری، عقیله بنی هاشم در جمع نمازگزاران مسجد جامع نجف آباد، با اشاره به ابعاد شخصیتی حضرت گفت: زینب، زینت پدر، به عنوان یک دختر به چنان عظمت رسید که تا ابد در عالم ملک و ملکوت به عنوان زینت پدر شناخته شود.

 

وی با اشاره به شخصیت والای علمی حضرت زینب نیز افزود: گاهی خداوند مظهر جلال عظمتش را در انسان‌ها قدرت‌نمایی می‌کند و زینب از آن انسان‌های نمونه است، حضرت زینب به عنوان عقیله بنی هاشم،‌ یک بانوی بسیار فهمیده با درایت، که درباره او ائمه اطهار(ع) می فرمایند، انت بحمدالله عالمه غیر معلمه، بدون استاد و به اذن الهی دارای علم لدنی بود.

 

حجت الاسلام حسناتی درباره دیگر ابعاد شخصیتی حضرت با اشاره به ‌علم و معرفت، تربیت فرزند و زندگی، ادامه راه حجت خدا و زنده نگه داشتن پیام امام زمانش بیان داشت: یکی از ابعاد شخصیتی حضرت زینب، زنده نگه داشتن راه شهدا و نهضت کربلا بود که الگویی برای ما که چگونه بعد از انقلاب، این نهضت را تا اتصال به نهضت بقیه الله حفظ کنیم.

 

وی رسیدن به درجه معرفت و توحید حقیقی را مهم ترین عامل زنده نگه داشتن نهضت عاشورا توسط حضرت زینب(س) بیان داشت و تصریح کرد: یکی از مشکلات امروز توجه جوانان به سمت مسائل عبادی و دینی است و در این رابطه باید جوان به معرفت و تعقل نسبت به خودش برسد و برای وارد شدن در این راه باید بر روی اعتقادتمان کار کنیم و انسانی هم چون حضرت زینب(س)  وقتی به این مقام برسد، در برابر تمام سختی‌ها تنها یک جمله می‌گوید ما رایت الا جمیلا.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد در ادامه بیان داشت: یکی دیگر از ابعاد شخصیتی حضرت زینب(س) ، یتیم نوازی و پرستاری و رهبری کاروان اهل بیت در مقابل دشمن و سخنرانی اعجاز گونه حضرت در مقابل دشمنان و خاموشی دشمن در مقابل سخنان حضرت است و اینها همه اعجازهای الهی برای معرفت هر چه بیشتر انسان است.

 

وی در ادامه بیان کرد: امروز نه تنها زنان مسلمان بلکه زنان بیدار جهان نیز به دنبال الگو هستند و چه الگویی بالاتر از حضرت زینب(س) که در کنار مسؤولیت همسری و مادری، آن گونه در صحنه اجتماع حاضر شد و به تمام مغرضان دین اسلام نشان داد که زن با عفت و حجاب خود می‌‌تواند در تمام صحنه‌های اجتماع حضور داشته باشد.

 

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به سخنان معاندان دین که حجاب و عفت زن را مانع آزادی او می‌دانند، بیان داشت: این گونه افراد که می‌گویند برای آزادی زن باید حجاب را از او گرفت، دست‌نشاندگان غرب هستند و زن تنها زمانی می‌تواند به مدارج بالای اجتماع دست یابد که به اوج تقوا و عفت برسد و جامعه اسلامی تنها پذیرای زنان و مردانی است که در کنار تخصص، متقی باشند.

 

وی با بیان این که میلاد زینب کبری(س)، تولد شرافت، علم، بزرگی و عظمت است، بیان کرد: برگزاری این گونه مراسمات میلاد به خاطر عظمت اهل بیت و ائمه معصمومین(ع) است و این گونه مراسمات باید هر چه بیشتر در محیط خانواده مورد اهمیت قرار گیرد.

 

امام جمعه نجف‌آباد در پایان با اشاره به یکی از سنت‌های پیامبر اکرم(ص) که در زمان غیبت یکی از نمازگزارن که بیمار بود، به عیادت او می‌رفت، گفت: بسیاری از این سنت‌های حسنه از بین ما رفته است، به عنوان یک پیشنهاد در تشکیل گروهی به عنوان عیادت از بیماران، در هفته به وضعیت این اقشار سرکشی شود به خصوص در این شرایط سخت اقتصادی که مسؤولیت ما نسبت به هر زمان دیگری سنگین‌تر است./1306/202/ب3

ارسال نظرات