۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۶
کد خبر: ۳۱۶۸۹۸
سخنران حرم حضرت معصومه مطرح کرد؛

قیام عاشورا و نهضت نبوی به برکت نام حضرت زینب زنده و پایدار ماند

خبرگزاری رسا ـ سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه حضرت زینب(س) آیینه تمام نمای حضرت زهرا(س) و خلاصة الرسول(ص) است، گفت: امروز به برکت نام حضرت زینب(س) کربلا و قیام نبوی زنده و پایدار است.
حرم حضرت زينب(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رضوی، شامگاه امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه احترام به اهل بیت(ع) و تبعیت از آنها واجب است، گفت: همان‌گونه که تبعیت از ائمه(ع) به خاطر مقام ولایت واجب است تبعیت از فرزندان بلافصل آن‌ها مانند حضرت عباس و حضرت زینب(س) نیز بر همگان واجب است.

 

سخنران حرم حضرت معصومه(س) افزود: وقتی انسان به زندگانی حضرت زینب(س) توجه می‌کند می‌بیند که ایشان دوران طفولیت خود را در دامان رسول خدا(ص) سپری کرده‌اند و این جبرئیل بود که نام زیبای زینب(س) را برای ایشان از بهشت و از طرف خداوند به قلب پیامبر(ص) نازل کرد و این بانوی برگزیده و سیده دو عالم را زینت خانه امیر المؤمنین(ع) و موجب افتخار رسول خدا(ص) قرار داد.

 

وی با بیان اینکه نه تنها این بانو خود در خانه حضرت امیر(ع) متولد شدند، بلکه مادربزرگ ایشان بانویی مانند حضرت خدیجه(س) و فاطمه بنت اسد(س) هستند که پیامبر(ص) پیراهن خود را برای دفن به ایشان هدیه می‌کند، ادامه داد:پدر بزرگ ایشان شخصی مانند حضرت ابوطالب(ع) هستند که نقش سازنده ای را در طول عمر پیامبر(ص) و حفظ سلامت ایشان داشتند و ایشان اولین مؤمن به پیامبر(ص)است و همیشه برای دفاع از پیامبر(ص)در خط مقدم جان فشانی بودند.

 

حجت الاسلام رضوی تصریح کرد: حضرت زینب(س) بعد از آتش زدن درب خانه حضرت امیر(ع) به مدت 90 روز از مادر خود مراقبت کردند در حالی که پنج یا شش سال بیشتر نداشتند و زمانی که حضرت زهرا(س) خطبه فدکیه را خواند در مسجد همراه ایشان بود و تمام خطبه فدکیه را حفظ کردند به گونه‌ای که وقتی ابن عباس سند خطبه فدکیه را ذکر می کند حضرت زینب(س) را ناقل و نشر دهنده و اولین راوری سند خطبه فدکیه عنوان می کند.

 

وی افزود: حضرت زینب(س) 50 سال عمر کردند ولی به دلیل اختناق بنی امیه زندگی ایشان در تاریخ مستتر است و تنها آن بخش از زندگی ایشان که در کربلا گذشت در تاریخ برای ما روشن است.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: حضرت زینب(س) آیینه تمام نمای حضرت زهرا(س)و خلاصة الرسول است و حضرت زینب(س) شخصیتی دارد که فردی مانند امام حسین(ع) از او می‌خواهد برای ایشان دعا کند.

 

حجت الاسلام رضوی تصریح کرد: حضرت زینب(س) کسی هستند که امام سجاد(ع) ایشان را عالمه متعلمه عنوان می‌کنند و می‌فرمایند که ایشان بانوی عالمی هستند که نزد کسی درس‌نخوانده اند.

 

وی افزود: حضرت زنیب(س) علم غیب دارد و رخ دادها و انسان‌ها را می‌شناسد و حضرت زنیب(س) قلبی دارند که به لطف خداوند باطن امور بر ایشان آشکار است.

 

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی و رهبری از هم گسسته نیستند چرا که جهاد و شهادت را برای خود فضیلت می‌دانند و جوانان این ملت حاضر هستند جان بدهند ولی دین خدا و قرآن و نام اهل بیت(ع) بر مناره های جهان بر افراشته بماند، اظهار کرد: ما تمامی این ها را از حضرت زینب(س) آموخته ایم.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: حضرت زینب(س) در کربلا جمله‌ای را گفتند که فخر ملائک است و آن این بود که تمام مصایب کربلا را به زیبایی تفسیر کردند و این بانو مفسر قرآن بودند به گونه‌ای که وقتی این بانو در کوفه و شام سخنرانی کردند همه تصور کردند که دوباره حضرت علی(ع) زنده شده و تمام توطئه های بنی امیه را نقش بر آب کرد و ایشان کربلا را فاطمی گونه و علی‌گونه به پیروزی رساند و اهداف عاشورا را برای مردم گفت و امروزه این اهداف سینه به سینه و نسل به نسل به مردم این زمان منتقل شده است.

 

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: برادران ایرانی، هندی، سوری و افغانی حاضرند ترکش ها را بپذیرند ولی یک گلوله به حرم حضرت زینب(س) نخورد و امروز فرزندی از همین سلاله پاک است که انقلاب ایران و انقلاب و جهاد در کشور عراق و سوریه را رهبری می کند./837/202/ب2

ارسال نظرات